Mysterie

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Mysterie

Bericht door Catlady13 »

Jahaa, daar is ze weer. De Hummel...

Vorige week werd ze ziek, wou niet eten, haar werd sinds sterilisatie dunner vooral op de dijen, temp zat donderdag aan de bovengrens. Vrijdagavond bij de DA geweest en daar heeft ze onderhuids vocht gehad, cerenia en mirtazapine.

Ben vanmiddag langs geweest en hebben haar bloed laten testen op aids en leukemie en dat heeft ze gelukkig niet :edance:

Wat heeft ze dan wel? Kon de DA ook niet zeggen. Haar tandvlees is wel ontstoken en haar buik is nog steeds bol met gevoelige darmen. Ze zit ook nog steeds op AH basic kuipjes, het enige voer wat ze kan eten. Ze heeft vandaag een spuitje rapidexon gehad en ze reageert er wel op zo te zien. Eet weer, krijgt ook wat convalescence bij en dat gaat met smaak in.

Maar wie kan ons een beetje uit het mysterie helpen? Hummel had dus giardia, is geel geweest door metrobactin, inmiddels gesteriliseerd, ze komt geen meter aan(8 gr sinds de sterilisatie), eet 4 kuipjes AH basic per dag, haar vacht is dus ook dunner. Koorts heeft ze niet, maar ze is niet fit-fit.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Lopke

Re: Mysterie

Bericht door Lopke »

Ik zou eens laten testen op allergie voor vaccinatie en of ze misschien candidae of een andere schimmelinfectie heeft.

Allergie voor vaccinatie geeft allerlei vage klachten, infectieachtig maar je kunt de vinger er niet achter krijgen.
Candidae is een schimmelinfectie, die eigenlijk bijna alle honden en katten hebben maar wat pas aan het licht komt, als ze weinig weerstand hebben.

Reguliere dierenartsen hebben er eigenlijk weinig weet van.
Wij zijn er met onze hond achter gekomen door bioresonantie, dat is zijn redding geweest.
Duska
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2017 11:11

Re: Mysterie

Bericht door Duska »

Ik zou haar dwangvoeren. Convaleascence leent zich uitstekend daarvoor. Oplossen in het wat lauw water en enkele keren per dag voeren. Is haar lever gecontroleerd? Zij eet zo weinig al een tijdje, misschien heeft ze wat leververvetting. Als zij zo weinig eten gaat het steeds meer bergafwaarts, is ook veel vatbaar voor alles. Mijn oudere kat was vorig jaar heel ziek van niesziekte, at heel slecht. ik heb hem toen een maand lang met grote regelmaat met covaleascence bijgevoerd (hij is wel een makkelijke patientje) en op een bepaalde moment merk je dat hij steeds meer zelfstandig wil eten. Hij loopt nog steeds rond (14,5 jaar Maine Coontje). Veel sterkte met je poes.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mysterie

Bericht door Anne »

Had Hummel geen voedselallergie? Dan zou je beter een hypoallergeen voeding kunnen proberen
beterschap, hopelijk knapt ze gauw weer op
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Mysterie

Bericht door Catlady13 »

Dwangvoeren is gelukkig niet meer nodig. Vorige week wel paar keer met de vinger wat vlees erin gewerkt.

Ik heb even gekeken naar de schimmel maar het rijmt niet met haar symptomen. Inenting allergie kan ook niet want ze is niet ingeënt, kan ook niet met die weerstand.

Anne, haar darmen tolereren alleen de AH Basic kuipjes(en dan rund, konijn en vis). Believe me I tried. Zodra ze een droog voer krijgt of ander natvoer, gaat ze aan de diarree. Dat is ook het mysterie...waarom alleen dat voer, waarom kan ze niet op een hoogwaardiger voer?

Ze ziet er wel beter uit, de vacht is weer gesloten. En ze eet zelf haar natvoer en de convalescence schoon op. Vanmorgen was ze ruzie aan het zoeken met Kali in plaats van in een hoopje zielige vacht bij mij te liggen.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Mysterie

Bericht door Ennakee »

Heeft de da al getest op de ziekte / syndroom van cushing ? Daarbij zouden veel van haar klachten kunnen passen.

Veel sterkte met Hummeltje! We duimen dat ze snel weer beter in haar velletje zal zitten en dat de problemen eindelijk op zullen houden.

http://www.dierenartsabc.nl/overzicht_cushing.php
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mysterie

Bericht door Ilone »

Is er al een echo gemaakt van de buik?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Mysterie

Bericht door Catlady13 »

Cushing lijkt het ook niet ben ik bang. Ik wist niet eens dat katten dat ook konden krijgen.

Nee nog geen echo gemaakt. Da zei dat we ook afweging moeten maken in hoeveel en wat we laten testen ook ivm kosten. We hebben al een lading aan haar 'verspijkerd'.Ik ga morgen of donderdag even bellen ivm de injectie die ze gekregen heeft.

Ze eet weer als een bouwwerker, poep is mooi hard. Ze is weer vrolijk en speels. Man man was het nou maar duidelijk.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mysterie

Bericht door Ilone »

Bij Pluis* konden ze bij de echo het vocht om de nieren zien en nav die uitslag verder onderzoeken. Vooral omdat ze een opgezette buik heeft, zou voor mij een echo een van de eerste opties zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Mysterie

Bericht door Catlady13 »

Ok. Ja dat is dan wel een goeie inderdaad. Ga het voorstellen
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Mysterie

Bericht door Catlady13 »

Hummel had weer feestpoep. Een drab eigenlijk, maar zodra je het opschept is het gewoon vast, als een soort hardende gelei.
Naar aanleiding van een google search kwam ik op IBD uit, soort van crohn bij katten. Het past heel erg bij haar en waarom ze dus alleen 1 voer tolereert.
Wat denken jullie, zou dat het kunnen zijn?
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mysterie

Bericht door Anne »

Je schrijft eerder dat haar tandvlees ontstoken is en ze een bol buikje heeft van de gevoelige darmen
iets zegt me dat ze dan toch niet de juiste voeding krijgt
Ik heb het al eerder gezegd, probeer eens hypoallergene voeding
Vroeger had Hummel hier ook altijd ontstoken tandvlees en later toen ze gebitsloos was, ontstoken plekjes in haar wangen. Sinds ze op hypoallergene voeding staat is dat over

Dat van ibd, dat had onze Casper* op het laatst. Waarschijnlijk ontstaan door een jarenlange voedselintolerantie. Nooit geweten anders had ik haar ook op een hypoallergene voeding gezet, dat is namelijk ook het meest gangbare dieet wat ze voorschrijven bij ibd
Sterkte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Mysterie

Bericht door Catlady13 »

Ze krijgt ook niet volwaardige voeding binnen. Ik had haar veel liever op brokjes gehad net als de rest van de club hier. Punt is dat ze niks anders binnen houdt, zowel van voren als achter. Dit eet ze ook altijd, dit en convalescence.
Dat is toch ook een teken va IBD? Dat ze alleen 1 vorm van eten binnen kunnen houden?
Daarbij heeft ze hypo allergeen gehad en dat kwam er gelijk weer uit.

Kijk ze is happy, een fraile ding(zal morgen eens een foto maken) maar happy en heel feisty. Ik wil gewoon begrijpen wat ze mankeert zodat ik haar nog happier kan houden
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mysterie

Bericht door Anne »

Feisty? Was dat? :smile:
Hypoallergene voeding moet je minstens 6 weken geven eer je resultaat kan verwachten
Zolang duurt het voordat alle rommel het lichaam uit is ( lees allergenen)
Overleg eens met je da
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Mysterie

Bericht door Catlady13 »

Oops, half engels, dan heb je dat. Zelfde als pittig ding, maar feisty bekt lekker.

Ja maar als een kat het eten binnen een half uur uitspuugt, stopt met eten en de vacht overend zet? Dat kan ik echt niet aan met de Hum. Ben allang blij dat ze weer eet en ook dooreet.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Plaats reactie