Kolven bij poes?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Miekemoos
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2017 13:32

Kolven bij poes?

Bericht door Miekemoos »

Hoi!

Wij hebben een nestje van 5 Britjes van nu bijna 2 weken oud. Daar zit één probleempoesje bij. Dat kitten dronk niet en begin af te vallen. Hij heeft een paar dagen sondevoeding gekregen en drink nu uit een spuitje. Zonder speentje want zijn zuigreflex is matig. Hij groeit nu gelukkig wel maar het gaat heeeel langzaam, een paar grammetjes per dag. Hij heeft bovendien steeds last van verstopping door de kunstmelk. Liefst zou ik hem natuurlijk moedermelk geven maar zelf drinken doet hij dus niet. Nu vond ik op internet dit kolfsetje. En tsja...waarom zou dat geen opties zijn?
Ik ben wel heel benieuwd of iemand ervaring heeft met het kolfen van een poes?
Ik heb er één besteld dus we gaan het zien. Om het geld (2 euro) hoefde ik het niet te laten...

[link verwijderd]
Lopke

Re: Kolven bij poes?

Bericht door Lopke »

Ik ken het niet, maar als het lukt zou dat wel het beste zijn.
Juist de achterblijvertjes hebben de meeste baat bij de moedermelk.
Als het lukt, geef dan de dikkerdjes 1x per dag een flesje met kunstmelk, zodat er genoeg is voor de kleinsten en vooral het achterblijvertje.

Maakt de moeder haar wel goed schoon en brengt ze de ontlasting en plas op gang?
Anders zul jij dat moeten doen, je kunt dan met een wattenstaafje heel zachtjes activeren na het eten.
Plaats reactie