Poes miauwt veel

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Tooby
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2017 13:06

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Tooby »

Haha dankje, negeren dus, ik hou vol hahaha

Kurgel, ik probeer eerst het negeren, snachts apparaten aan laten staan vind ik zonde, vooral omdat er een kans is (denk ik) dat als je ermee stopt, ze toch weer naar boven komt.
Lopke

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Lopke »

Rik schreef:Advies van Jackson is negeren :)

Het kan dus 10 dagen tot 2 weken duren.
Na 13 nachten mag je Jackson zelf opzoeken :lol:

http://jacksongalaxy.com/blog/2012/07/0 ... -you-sleep
Dat is een deel van het advies rik ;-)
Voedingsschema aanpassen V
Plm anderhalf uur voor je gaat slapen, spelen, eten, knuffelen....
Dan ga jij slapen....en als de kat je wakker maakt om 3 uur, negeer ze.....
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Kurgel »

Jackson heeft wel gelijk. Ik doe niet alles wat hij doet, maar wel deels en dat werkt voor mij in ieder geval goed.
Ik ben een 'half' free feeder. In de ochtend krijgen ze de brokken bakjes gevuld met ong 60% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid die op de voeding vermeld staat. Zo kunnen ze overdag daarvan eten wanneer ze willen, maar zie vaak nog veel over wat dan de volgende ochtend pas op is, dus ze sparen zelf uit tot volgende dag. Heb wel surefeed bakken om dieten te scheiden.
En 's avonds krijgen ze een portie vlees, ik speel vaak 's avonds (ook na het voeren) nog met ze en als ik naar bed ga gaan ze mee voor een knuffeltje en een snoepje en gaan dan of op het bed liggen slapen of gaan weer weg als ik het licht uitdoe en me omdraai. En dan kan ik een hele nacht doorslapen, tenzij dat er iets was dat de routine verstoord heeft. Als ik nachtdienst heb en ik wordt gebeld in de nacht bijvoorbeeld, want als ik wakker ben dan willen ze toch weer even komen kijken of je niet te porren bent voor een extra aai. Maar de boel is dan snel genoeg weer rustig. Bij grote veranderingen in huis of ziekte zijn ze vaak wel in de nacht onrustig, maar duurt nooit langer dan enkele dagen voor de routine weer in het gareel is. Als je maar een routine hebt, welke is niet zo belangrijk, dan past de kat zich daaraan aan. Als je elke nacht opstaat om er aandacht aan te geven dan wordt dat dus routine...
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
Magda1905
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 sep 2016 13:21

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Magda1905 »

Wij hadden dit ook met onze kater die begon opeens in de avond rond 2300 uur als een gek te miauwen :shock:

Heeft even geduurd voor we reden van zijn miauwen ontdekten :???:

Even korte uitleg Milo is daarmee begonnen vlak nadat Maggie de poes van mijn zoon bij ons is komen wonen en die gesterliseerd was :roll:
Wat blijkt nu achteraf dat Milo honger had :oops: Maggie is zoveel gaan eten dat Milo te weinig kreeg ,die was niet gewend om alles op te eten toen hij alleen hier woonde ....
We kwamen erachter doordat Milo (langharige kat) naar de kapper geweest was en hij wel heel erg mager was(zonder zijn weelderige haardos) en Maggie zagen we dikker worden ....
Echt erg !
Nu hebben we twee etensbakken op chip en Milo miauwt niet meer om 2300 uur :edance:
Maggie op dieet en Milo krijgt meer ....

Echt vind het achteraf zo erg dat hij honger had en wij dat niet begrepen hebben :oops:
Gebruikersavatar
Tooby
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2017 13:06

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Tooby »

Magda, dat kan gebeuren, je kunt er niet altijd volledig bovenop zitten. Je hebt het ontdekt en daar gaat het om :)

Mijn kat (Triple) miauwt bijna elke ochtend.
Vandaag werd ik wakker door haar om 8:20, 9:20 en 10:55
Ja, dat lijkt niet vroeg, maar ik slaap meestal wel tot een uur of 11:00-12:00.
Ik heb haar genegeerd tot 10:55 uur, toen ging het aan een stuk door en trok ik het ff niet meer..deur opengedaan, heeft ze wat rondgelopen en toen naar beneden gegaan om daar te miauwen.

Ze wilde eten.

Ik gaf haar de laatste tijd de helft als ik wakker was (ja misschien niet zo slim dan, nu weet ze: Tooby wakker, ik eten) en de andere helft rond 19:00-20:00 uur.

Nu heb ik haar een klein beetje gegeven (ze eet alles gelijk op) en geef ik de rest 21:00 uur en zo wil ik het een beetje doorschuiven zodat ze in de ochtend niet zo'n honger heeft.

Is dat een beetje redelijk? Ik trek dat miauwen niet zo lang eerlijk gezegd, ik had voor Triple een hond (in moeten laten slapen) die elke ochtend huilde en dan moest ik er snel uit sprinten omdat ze dan haar grote behoefte moest doen en het niet kon ophouden (ze had allerlei ziektes helaas).

Dus nu Triple die miauwt tot ik eruit kom, is best stressvol voor me.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Rik »

Ik geef hier nog 3x per dag. 's-ochtends, 's-avonds als ik thuiskom en als ik naar bed ga. Rond 05:00 moet ik altijd even uit bed om te gaan plassen (oudemannenblaas) en omdat Yuna en Bono dan al weer honger hadden gaf ik ze voeger een klein handje brokjes in het activity-board. Maar je begrijp wel... vanaf toen is het altijd om 05:00 dat ik een nagel in mijn been krijg omdat Yuna onder de dekens kruipt en mij wakker wil maken "ik wil eten". Dus sinds een paar maanden negeer ik ze dan volkomen. Ze worden wel wakker en lopen even mee maar ik wordt niet meer "lastig gevallen".

In het weekend als ik uit wil slapen moet ik ze wel even rond 09:00 wat eten geven. Anders worden ze ook "vervelend". Dan kun je ze beter even iets geven dan uit je slaap gehouden worden.

Het is nu een week dat je Triple negeert bij het miauwen. Merk je al dat het iets minder wordt? Of blijft ze echt hard miauwen?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Tooby
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2017 13:06

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Tooby »

Ik merkte dat het iets minder werd alleen nu is het weer ietsjes meer (het miauwen), misschien omdat ik in het weekend wel vroeg op moest en wegging en Triple dus vroeg eten kreeg, zou dat kunnen?

Ik heb wel het idee dat ze niet zo hard miauwt, maar wel nog constant (dus na elke paar seconden).
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Rik »

Miauwt ze ook echt als jij haar niet kan horen (of als je doodstil blijft liggen)?

Het lijkt mij toch een aangeleerd gedrag. Miauwen = eten. Dus het beste is het nog even volhouden. Elke verandering kan wel weer een terugslag betekenen. één keer iets geven is weer beloning.

Ik weet niet welk schema je de afgelopen anderhalve week aangehouden hebt. Had je al eens 3x per dag geprobeerd of wil je niet naar 3x per dag?

Hoeveel geef je eigenlijk en wat? (brokjes of natvoer)
Het kan natuurlijk zijn dat ze in het asiel gewend was meer te krijgen en dat ze nu wel een honger gevoel heeft na 6 uur.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Tooby
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2017 13:06

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Tooby »

Ze miauwt als ik stil in bed lig en de deur dicht (dus ze ziet en hoort mij niet, tenzij ik beweeg in mijn slaap..vlak voor ze begint, maar ze weer dondersgoed dat ik in die kamer ben..om de een of andere reden).

In het asiel was ze gewend om constant voer te krijgen, hier eet ze het in één keer op dus constant voer geven is niet slim, ook omdat ze moet afvallen. Ze krijgt 55 gram brokjes per dag (hetzelfde merk als in het asiel, als deze op zijn stap ik langzaam over naar intratuin merk).
Vanaf het allereerste moment dat ze hier is krijgt ze 2x per dag eten rond de tijden die ik noemde.

Ik ga liever niet naar 3x per dag eigenlijk.

Kan het slim zijn om haar aan te leren dat ze eten krijgt vlak voor ik naar bed ga en daarna pas als ik al eventjes op ben?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Rik »

Als je om 23:00 en om 11:00 kunt geven, dan zou je dat kunnen doen. Ik ben hier ook bang dat als ik om 20:00 geef dat ik er 's-nachts uitgejast wordt :)

55 gram brokjes. Mmm. Ik weet eigenlijk niet of dat nou veel of weinig is. Ik weet wel dat ze van hoogwaardige kwaliteit brokjes minder nodig hebben. Maar intratuin merk zal dat wel niet zijn.

Ik zie bij de intratuin brokken ook geen ingredienten staan dus ik ben meestal als de dood dat daar granen/mais e.d. in zitten (als hoofd ingredient) en dat kan dan weer blaasgruis veroorzaken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Anne »

Wat heb ik toch heerlijke relaxte poezen als ik dit zo lees :-P Dat is lang geleden dat ik wakker werd van gemiauw of gekrab aan de deur. Door de week krijgen ze rond 7.30 sochtends eten
In het weekend wanneer ik wakker ben, dat verschilt nogal, kan 9.00 uur zijn maar ook 10.00 uur
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Tooby
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2017 13:06

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Tooby »

Ze krijgt nu Whiskas, 55 gram wordt dan aanbevolen voor een kat op gewicht van 4 kg. Ik had gewoon een bakje afgewogen op 55 gram en dat bakje vul ik steeds, alleen zit er vaak een klein kopje op, dus zal rond de 60 gram zijn. Ze weegt zelf 4.75 kg en mag dus iets afvallen tot 4.5-4.25 kg ongeveer.

Mocht ze ergens last van krijgen door het voer, wil ik best over op ander voer, maar ik heb alles al gekocht en ze doet het goed op whiskas (wat volgens mij ook niet het aller beste merk is :p )
Plaats reactie