Kat overleden aan een (onbekende) ziekte!!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
deb

Re: Kat overleden aan een (onbekende) ziekte!!

Bericht door deb »

Ik zag dat dit een post is uit 2016, maar misschien weet je nog hoe de bloedplekjes in je huis eruit zagen.

Sinds kort vind ik zo af en toe rond bloed stempels ( om het zo even te noemen ) in huis. Het zijn kleine precies even groot, even ronde bloed afdrukken van ongeveer 1 cm. Is dit iets wat bij jou bekend in de oren klinkt?

Mijn kat lijkt er geen last van te hebben en is nog erg fit en alert. Ik heb nu in een periode van 3 weken 4 bloedstempels gevonden.

Groetjes,
Deborah
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat overleden aan een (onbekende) ziekte!!

Bericht door Synemios »

deb schreef: 26 mei 2020 09:45 Ik zag dat dit een post is uit 2016, maar misschien weet je nog hoe de bloedplekjes in je huis eruit zagen.

Sinds kort vind ik zo af en toe rond bloed stempels ( om het zo even te noemen ) in huis. Het zijn kleine precies even groot, even ronde bloed afdrukken van ongeveer 1 cm. Is dit iets wat bij jou bekend in de oren klinkt?

Mijn kat lijkt er geen last van te hebben en is nog erg fit en alert. Ik heb nu in een periode van 3 weken 4 bloedstempels gevonden.

Groetjes,
Deborah
Serieus, je vind bloed van je kat en gaat dan niet meteen naar de dierenarts?
Je wacht eerst 3/4 weken.
Je vraagt dan uiteindelijk wel aan iemand anders die er zo te lezen absoluut geen verstand van heeft en dingen zegt die niet kloppen advies...
Ik kan hier echt niet bij met mijn verstand.

Ik mag hopen dat je inmiddels zo slim geweest bent om naar een dierenarts te gaan,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
deb

Re: Kat overleden aan een (onbekende) ziekte!!

Bericht door deb »

Synemios schreef: 07 sep 2020 18:25 Serieus, je vind bloed van je kat en gaat dan niet meteen naar de dierenarts?
Je wacht eerst 3/4 weken.
Je vraagt dan uiteindelijk wel aan iemand anders die er zo te lezen absoluut geen verstand van heeft en dingen zegt die niet kloppen advies...
Ik kan hier echt niet bij met mijn verstand.

Ik mag hopen dat je inmiddels zo slim geweest bent om naar een dierenarts te gaan,
Denk je nou echt dat ik niet direct naar de dierenarts ben geweest... Wij zijn volop aan het onderzoeken wat het is, maar zij (de dierenarts) kon ook geen verklaring geven. Ondertussen ben ik bij een andere dierenarts voor onderzoek.

Het leek mij handig om het in een forum vragen om te kijken of iemand dit ook heeft meegemaakt met zijn of haar kat. Je weet het nooit.

Niet gelijk oordelen als je het hele verhaal niet weet..... Daar kan ik dus niet bij met mijn verstand....
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat overleden aan een (onbekende) ziekte!!

Bericht door Rik »

deb schreef: 08 sep 2020 08:53 Niet gelijk oordelen als je het hele verhaal niet weet..... Daar kan ik dus niet bij met mijn verstand....
Normaal zetten we hier dan ook gelijk het hele verhaal met alle informatie neer. Juist om dit soort reacties te vermijden.

Informatie als.. Heb je nog andere katten, vechten die wel eens, is er bloedonderzoek geweest, is er urineonderzoek geweest, is er een historie van gruis, is hij gecastreerd, hoe oud is hij, etc. etc.

Ik hoop dat je snel ontdekt waaraan het ligt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat overleden aan een (onbekende) ziekte!!

Bericht door Synemios »

Was handig geweest als je dat er dan even bij gezet had ipv met halve info te komen.
En ja er zijn er helaas dus genoeg die liever gratis advies op het www zoeken dan dat ze naar een dierenarts gaan.

Gelukkig was dat nu niet het geval.
Hopelijk vinden ze eindelijk een oorzaak.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
deb

Re: Kat overleden aan een (onbekende) ziekte!!

Bericht door deb »

Sorry.. ik wist niet dat dit de manier van posten is. Net nieuw op deze forum :)

Ondanks dat mijn post halve informatie betreft is het misschien netjes om eerst te vragen naar het hele verhaal in plaats van iemand gelijk aan de schandpaal nagelen. Voor de volgende keer dan maar :)

We hebben de oorzaak na allerlei onderzoeken (echo, bloedafname etc.) nog steeds niet gevonden.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat overleden aan een (onbekende) ziekte!!

Bericht door Synemios »

Mijn excuses voor het feit dat ik meteen oordeelde.

Dan toch nog wat vragen.

Wat is er precies onderzocht?

Bloedonderzoek:

Waar is er op geprikt en is er nog steeds bloedverlies?

Echo:is dat een uitgebreide buikecho geweest?
Hebben ze ook geen idee waar het vandaan komt? Welk gebied.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie