Kat doet vreemd: allergische reactie of hersenaandoening?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Reinier0517
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2015 13:26

Kat doet vreemd: allergische reactie of hersenaandoening?

Bericht door Reinier0517 »

Hallo,
Onze kat Kino (bijna 7) had erg last van jeuk doordat we te laat waren met vlooiendruppels. Naar de DA geweest en die heeft hem een injectie gegeven tegen de jeuk en volgende dag hebben we hem zelf activyl vlooiendruppels in zijn nek gegeven. Dit was vrijdag.

Zondagochtend kwamen we beneden en bleek hij de hele bijkeuken onder te hebben gekwijld. Het van z'n mond afvegen hielp ook niet/amper: gelijk kwam er weer nieuwe straal uit. Zijn naar de DA geweest en deze gaf middeltje tegen kwijlen en misselijkheid en binnen half uurtje was kwijlen inderdaad over.

Eenmaal thuis was het echter alleen maar minder met hem. Hij leek wel verdoofd. Reageerde niet wanneer je z'n naam riep, schrok nergens meer van (harde klappen of stofzuiger) terwijl ie dat normaal wel deed. Daarnaast bleef hij maar lopen en snuffelen aan van alles. Dit heeft hij zo'n 36 uur volgehouden: overal aan ruiken en lopen, lopen, lopen. Net of hij alles op nieuw aan het ontdekken was. Maandagmiddag wederom naar de DA gebracht, die vertelde naderhand dat ze niets vreemds konden herkennen.

Toen hij weer thuis was in de avond leek het ook wat beter: reageerde weer op zijn naam, kon ook rustig zitten.. Naderhand twee uurtjes naar buiten geweest, maar was het weer helemaal mis. Bleef maar eindeloos rondlopen, snuffelen, rondjes draaien, met z'n pootje in de drinkbak stappen ipv drinken, niet kunnen eten (bij het etensbakje juist in de rand bijten) en gewoon een afwezige onbereikbare indruk.

Nu drie dagen verder gaat het wel iets beter met hem, maar eten vindt hij nog moeilijk en lijkt wat afwezig. Ook snapt ie het kattenluikje niet meer... Iemand hier ervaring mee? Wat kan het geweest zijn/is het? Hoor heel graag van jullie.

Bvd en gr Reinier
Lies14099
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2011 15:24

Re: Kat doet vreemd: allergische reactie of hersenaandoening

Bericht door Lies14099 »

Jeetje wat heftig en wat naar dat de DA niets kan vinden! Gezien het geven van de vlooiendruppels de dag ervoor plaats heeft gevonden zou ik daar zeker ook een verband leggen.
Heb je misschien al gegoogled of er andere ervaringen zijn met dat product?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat doet vreemd: allergische reactie of hersenaandoening

Bericht door Cari »

In de bijsluiter staat wel dit in heel zeldzame gevallen omkeerbare neurologische verschijnselen voorkomen, maar ik vind dit wel heel lang duren. Ik zou hem in ieder geval binnen houden, zolang hij niet 100% is, want hem nu buiten laten is veel te gevaarlijk. Het kan ook nog zijn dat hij buiten ergens van eet en dat het niet de activyl is..
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Schummi
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2018 20:03

Re: Kat doet vreemd: allergische reactie of hersenaandoening?

Bericht door Schummi »

Hallo

Onze kat heeft afgelopen woensdag hetzelfde gehad, dit is bij hem wrsl gekomen door activyl. Dit heeft hij wrsl binnengekregen via onze andere kat met spelen of ander contact met de vacht van de andere kat. Onze dierenarts was wel zo alert om te reageren, ze kunnen er weinig aan doen want het moet vanzelf weer bij trekken maar onze kater heeft een kalmeringsmiddel gekregen zodat hij tot rust zou komen. Advies van onze arts is dat hij dit middel niet meer mag krijgen dus ik zou het jullie kat ook niet meer laten geven. Ons is bravecto of stronghold plus geadviseerd. Gr. Jeanny
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat doet vreemd: allergische reactie of hersenaandoening?

Bericht door castratenkoor »

Bravecto? Dat is juist levens-gevaarlijk. Zoek internet er maar eens op na. Vooral veel honden aan gestorven. Dat zou ik absoluut niet adviseren op een forum.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kat doet vreemd: allergische reactie of hersenaandoening?

Bericht door Anne87 »

Bravecto komt er hier niet in! Ik heb zelf Advantage liggen (en ben hier blij mee), maar echt, google altijd zelf op ervaringen! Ontvlooien is troep aanbrengen, en ga nooit af op de mening van één iemand, maar lees je zelf in! Iedereen kan je alles aanraden, maar er zijn veel negatieve ervaringen mer vlooien middelen, en als je beestje overlijdt, krijg je het nooit meer terug.
Dit is overigens naar niemand persoonlijk bedoeld, ik zou het zelf gewoon vreselijk vinden als m'n beestje overlijdt door zoiets.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat doet vreemd: allergische reactie of hersenaandoening?

Bericht door pinguin »

Bravecto heeft mijn ouders 500 euro aan dierenarts kosten opgeleverd. Kat had het gehad en dat ging mis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie