Wisseling van voeding bij Pancreatitis

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Wisseling van voeding bij Pancreatitis

Bericht door Nova »

Hallo allemaal,
Kan mij iemand misschien verder helpen.
Bij Kimba is 4 weken geleden pancreatitis geconstateerd. Hij krijgt sinds die tijd alleen maar RC Sensitivity Control brokken plus het natvoer hiervan.
De brokken van Sensitivity Control eet hij al langer maar meer of minder goed. Als natvoer kreeg hij altijd Felix. Maar Felix mag ik niet meer geven van de DA ivm zijn aandoening (vandaar ook het Sensitivity Control natvoer erbij als nieuwe natvoeding ipv Felix).
Alleen heb ik een probleem, hij eet te weinig brokken om het alleen maar op brokken te draaien en het natvoer van Sensitivity Control lust hij niet. Deze kan ik hem alleen maar via de spuit geven, wat ik nu al 4 weken lang doe. (en hij blijft zijn Felix zoeken, staat nog vaak voor het deurtje waar het instond). :-(
2,5 weken geleden probeerde ik hem te laten wennen aan Trovet lam natvoer, maar daar kreeg hij 4 dagen later diarree. Zowel Trovet als ook de DA zeiden dat het niet van Trovet kan zijn.
Nu vraag ik me af wat ik moet doen: blijven dwangvoeden met Sensitivity Control of toch nog een keer Trovet, maar dan Hepatic (extra geschikt voor Pancreatitis) uitproberen, met de kans dat hij dan weer zelf gaat eten.
En hoe kan ik dit het beste doen? Trovet zei dat natvoer bij pancreatitis erg belangrijk is.
Ik geef hem nu ook sinds 2 dagen Gastro van de huisdierendokter. Temgesic geef ik sinds 4 dagen niet meer en prednison ga ik nu afbouwen van 1/2 om de dag naar 1/4 om de dag.
Kimba is niet erg actief, slaapt veel en zijn vacht staat vaak omhoog.
Heeft iemand tips?

Groetjes,
Nova & Kimba (11jaar)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wisseling van voeding bij Pancreatitis

Bericht door Sifra »

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik niet blijven dwangvoeren, maar toch weer Trovet proberen. Wie weet heeft die diarree inderdaad niets met het voer te maken. Dat kun je alleen maar bewijzen door het uit te proberen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Wisseling van voeding bij Pancreatitis

Bericht door Nova »

Dankjewel Sifra.... Ja, dat is ook zo'n beetje mijn gevoel, ben alleen zo bang omdat het een totaal andere samenstelling is dan Royal Canin.
Plaats reactie