salmonella

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
amor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 nov 2012 20:42

salmonella

Bericht door amor »

Hoi,

Bij mijn katten Dima en Mikai is gisteren salmonella geconstateerd van de dierenarts kreeg ik vloeistof Sulfatrim, maar daar gingen ze behoorlijk van kwijlen en schuimbekken. Gisteren da gebeld en gezegd dat het zo niet ging heb ik pilen Sulfatrim meegekregen. Gisteren geprobeerd lukte me totaal niet om het te geven. Vandaag naar de dieranartsassistente geweest en bij hun lukte het ook niet. Heb nu als oplossing Marbocyl injectie nu maar hopen dat het helpt. De dierenarts zei als het salmonella niet behandeld gaat worden , gaan ze dood. Ik hoop zo dat het helpt.....
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: salmonella

Bericht door Adriana »

heb even voor je gegoegeld op - salmonellosis in cats - en uitdroging door de diarree is een aandachtspunt.
veel drinken en/of spuitje drinken als ze daar last van hebben.
en ik kom bij de behandeling tal van middelen tegen maar hoop met jou dat de medicatie aanslaat.

heb je enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? zieke vogels buiten gegeten?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
amor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 nov 2012 20:42

Re: salmonella

Bericht door amor »

De dokter denkt aan vers vlees ( die geef ik nu ook niet meer ) en ik denk zelf aan te veel antibiotica.
Dima: December metacam voor castratie, toen 3 metacam meegekregen ivm gingivitis stromatitis. Na 3 dagen gestopt. 2 dgn later naar de veterinaire tandarts geweest kreeg hij ook een week antibiotica. ( weet niet meer welk).

tussen kerst en oud nieuw kreeg Mikai de diarree, 5 januari naar de dierenarts geweest anti biotica meegekregen.

Dima kreeg 5 januari s'avonds- de diarree.

12 januari de uitslag salmonella.

gelukkig gaan ze maar 1 a 2 keer op de bak en dan hoor je pfffff ze hebben dunne ontlasting, geen koort, aangekomen,.

ben blij dat ze niet steeds op de bak zitten.
amor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 nov 2012 20:42

Re: salmonella

Bericht door amor »

12 januari moet zijn 19 januari
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: salmonella

Bericht door mittenslief »

door veel antibiotica gaat heel het maag en darmstelstel van streek raken....kan je aanraden om probiotica erbij te geven voor een evenwichtige stelsel..en daar komt de metacam weer om de bocht...probeer dat nooit meer aan te nemen van je dierenarts...zoek hier maar op het forum over hoe en waarom niet
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie