Saartje heeft borstkanker :(

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Saartje heeft borstkanker :(

Bericht door jennli »

In dit topic vraag ik niet om adviezen. Wil hier slechts mijn ei kwijt en vertellen over onze lieve Saartje

Saartje heeft een knobbeltje op haar buikje. Het bleef lange tijd best klein en ik veronderstelde dat t een kliertje was ofzo. Het liet me echter niet los en de laatste tijd leek het knobbeltje wat gegroeid. Leek me wijs het te laten checken.

Nu weten jullie misschien nog wel dat Saartje, ooit een schuwe poezendame, sinds haar vacht een keer kortgewiekt is heerlijk in haar vel zit. Ze speelt alleen of zelfs met de andere poezen en laat zich ook door de jongens niet de kaas van het brood eten.

Volgende week vrijdag wordt Saartje geopereerd. De knobbel wordt weggehaald en opgestuurd voor onderzoek. Volgens de da is een dergelijke tumor vrijwel altijd kwaadaardig bij katten. In tegenstelling tot tumoren bij honden. Hij vermoedt dat we er op tijd bij zijn en dat Saar na de operatie kankervrij zal zijn. Dat weten we pas zeker na weefselonderzoek. Ik hoop zo ontzettend dat ze nog geen uitzaaiingen heeft!

Nogmaals, ze zit nu zo lekker in haar poezenvel en ik kan en wil haar helemaal nog niet missen!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Renatevanderveer

Re: Saartje heeft borstkanker :(

Bericht door Renatevanderveer »

Jeetje, dat moet schrikken geweest zijn!

Heel veel kracht en sterkte gewenst. Ik weet niets anders uit te brengen, vind het zo sneu..

Dikke knuffel!
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Saartje heeft borstkanker :(

Bericht door BloemTetsu »

Nou :(

Dikke knuffel Jennifer en bonkkopje aan Saartje.
Onze duim(pjes) zullen volgende week hard voor haar draaien.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
KaterTommy
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jun 2014 11:43

Re: Saartje heeft borstkanker :(

Bericht door KaterTommy »

Wij wensen je veel sterkte toe, dat het goed mag gaan met Saartje. Dat je nog lang van haar mag genieten.

wij hebben sindskort onze kater Tommy (13,5 jaar) verloren, hij had pancreatitis. Van de ene dag op de andere dag niet meer eten. Dus naar de dierenarts, hem die week verzorgd, van 7-6-2014 tot 14-6-2014. Die week hadden wij vakantie. Maar voor Tommy hebben we dit opzij gezet om hem te verzorgen. Het is toch onze Tommy in voor en tegenspoed. Die zaterdag, 14-6-2014, ging het ineens hard bergafwaarts. Tommy is die dag overleden, hem vastgehouden tot het eind. Dit was geen leuke dag, wij missen hem nog steeds. Zie :
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 79&t=29152

Met andere woorden, wij zullen duimen voor je dat je haar niet hoeft te missen.

Het trotse personeel van ( in liefdevolle herinnering) Tommy
Laatst gewijzigd door KaterTommy op 03 jul 2014 22:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Saartje heeft borstkanker :(

Bericht door Kattebeest »

Ach, lieve Saar.
Hard hopen dat de uitslag positief is, duimen draaien ...

Knuffel Jennifer!
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Saartje heeft borstkanker :(

Bericht door G+S »

Aww wat een naar bericht! :(

Hopelijk valt het mee en blijft het bij het ene knobbeltje! Sterkte met de operatie en wij duimen vanaf hier mee!!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Saartje heeft borstkanker :(

Bericht door flower1980 »

Naar bericht van Saar.... :-( Hopelijk lost de operatie het op.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Cerna

Re: Saartje heeft borstkanker :(

Bericht door Cerna »

Hè bah, het blijft nare berichten regenen :-(

Ik hoop voor je dat de operatie goed gaat lukken en dat er geen uitzaaiingen zullen zijn want nee, we kunnen onze poezen niet missen!
Heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Saartje heeft borstkanker :(

Bericht door castratenkoor »

Ik ga vrijdag heel hard duimen voor een goede afloop.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Saartje heeft borstkanker :(

Bericht door Ilone »

Achh Saartje... :(
Hopelijk zijn jullie er inderdaad vroeg bij, en kan ze lekker spring in t veld blijven!
Positief blijven Jen! Dikke knuffel!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Saartje heeft borstkanker :(

Bericht door Chiquita98 »

Hè wat naar Jennifer. Zelf ook een kat verloren aan tumoren. Heel veel sterkte en de vooruitzichten lijken dus vooralsnog
gunstig?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Saartje heeft borstkanker :(

Bericht door jennli »

Bedankt voor de hartverwarmende reacties. De tranen biggelen er van over mijn wangen. De vooruitzichten lijken vooralsnog best positief. Hou mijn hart vast. Het gaat emotioneel gezien juist zo ontzettend goed met haar. Ze was zo beschadigd toen ze hier kwam en nu zo vrolijk en ontspannen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Saartje heeft borstkanker :(

Bericht door Adriana »

geen adviezen maar missch wel een ervaring.
MoMo heeft ooit een mastceltumor op zijn rug tussen zijn schouderbladen gehad. dat was een klein bultachtig plekje. we hebben zodra we het ontdekten biopt laten doen en als de sodeju laten verwijderen. is ruim weggesneden (en dat was wel even schrikken) maar hij was schoon erna.
gelukkig zijn jullie er vroeg bij en heeft je da goeie hoop dat het met operatief weghalen ook opgelost is. neem aan gasnarcose en alle voorzorgen en ervaren dierenarts/chirurg.
kan me voorstellen dat je schrok en het vooruitzicht van zo'n operatie is niet prettig. arme saar en arme jij, lekker in haar poezenvelletje en dan dit.. maar voorlopig maar even niet in de negatieve scenario's schieten.. en we zijn begonnen met duimen! knuffels!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Saartje heeft borstkanker :(

Bericht door jennli »

Inderdaad een ervaren chirurg/ dierenarts. Vraag me af hoe lang de herstelperiode zal zijn en ook hoe Saartje het gaat doorstaan. Saartje blijft doorgaans erg lang wantrouwend als er iets gebeurt. Zo liep ze nog vaak op drie pootjes toen we haar uit t asiel haalden, terwijl haar poot echt in weer orde was. Ook durfde ze na die heftige niesziekte waarbij ze ruim tien dagen in de kliniek was pas weer te eten toen ze haar uiteindelijk valium gegeven hadden. Verschrikkelijk als er iets aan je beestje komt. Zijn toch ook echt je kinderen.

Baal dat we geen annuleringsverzekering hebben voor onze vakantie. Gaan ongeveer tien dagen na de operatie een midweekje naar center parcs. Gelukkig maar 50 min hier vandaan. Hebben een fulltime kattenoppas en kunnen op en neer. Eerst maar eens afwachten hoe alles verloopt. Saar mee kan ook overigens. Al geeft een andere plek weer stress. Ik wacht eerst maar eens af. Natuurlijk is Saartje belangrijker dan een midweekje weg. Als t enigszins goed kan wil ik graag gaan. Klinkt wellicht idioot dat ik dan toch nog weg wil. Het heeft zo veel geld gekost en als Saartje zich dan al weet te redden ...
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Saartje heeft borstkanker :(

Bericht door ayla »

Ow wat naar! Sterkte en een dikke knuffel voor jou en Saar!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie