alvleesklierontsteking. Ervaringen?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: alvleesklierontsteking. Ervaringen?

Bericht door Dinky »

Dat is zeker goed nieuws bella :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: alvleesklierontsteking. Ervaringen?

Bericht door Kattenbella »

Hij mag morgen weer mee naar huis! Helemaal blij. Het is natuurlijk wel afwachten hoe het gaat zonder infuus.

Echt, ik raad iedereen aan bloed te laten testen als je kat ziek is, daar wordt zoveel uitgehaald.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: alvleesklierontsteking. Ervaringen?

Bericht door Kattenbella »

Hij is weer gaann braken en eet niet meer. Morgen dus weer overleggen. ben toch bang dat er iets ergers zit :-(
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Renatevanderveer

Re: alvleesklierontsteking. Ervaringen?

Bericht door Renatevanderveer »

Getver, dat vreselijk voor je..
Ik duim dat het meevalt en te verhelpen is!

Dikke knuffel!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: alvleesklierontsteking. Ervaringen?

Bericht door Dinky »

Bah wat vervelend Bella :( Duimen draaien dat het weer opgelost kan worden!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Dorus66
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2018 16:41

Re: alvleesklierontsteking. Ervaringen?

Bericht door Dorus66 »

Balthazar schreef: 08 nov 2013 21:49 Bij onze oude kat (16) is alvleesklierontsteking vastgesteld. Hij eet al 5 dagen niet tot nauwelijks. Hij heeft al een prik tegen de misselijkheid en een pijnstiller gekregen. Dat hielp niets, dag erna bloedonderzoek en daar kwam deze ontsteking uit. Toen heeft hij nog een prik tegen misselijkheid gehad en pretnison en een vochtinfuus. Nu hebben we pijnstiller en antibiotica + pillen tegen misselijkheid. Maar het helpt niet. Hij eet niet meer dan een paar likjes vloeibaar voedsel en ik ben ten einde raad. Wat kunnen we nog proberen en wat voor ervaringen hebben anderen met deze aandoening?
Ik heb gisteren mijn kat opgehaald bij de dierenarts die Alvleesklierontsteking heeft/had.
Ze is daar 2 nachten geweest en heeft dwangvoeding gehad, pijnstillers en anti misselijkheidsinjecties.
Ze was al sinds donderdag ziek en wilde niet meer eten en drinken.
Nu eet ze weer wat brokjes, Royal Canin nierdieet en verse tartaar. Gelukkig maar.
Maar ze is er nog van in de war. Het schijnt vreselijk pijn te doen (mensen moeten ze plat spuiten met morfine) en ze
moeten de ontsteking zelf bestrijden.
Oorzaak: gekruid eten!!!!!! Althans wanneer het acuut is.
Sterkte en ik hoop dat het inmiddels beter gaat. Maar ze moet eten en drinken.
Gebruikersavatar
Tiemmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 jul 2012 08:55

Re: alvleesklierontsteking. Ervaringen?

Bericht door Tiemmie »

Hoe is het nu kattenbella?
Katten met alvleesklierontsteking die niet zelf eten moet je echt zelf gaan dwangvoeren.
Ik doe dat met RC recovery. Sommigen zeggen dat dit voer niet goed is bij alvleesklierontsteking, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Mijn DA zegt beter dit dat niets eten.
Bij mijn kat vlamde de ontsteking af en toe op en moest ik hem met dwangvoeren, cerenia en prednison hierover heen helpen. Soms duurde zo'n periode een paar dagen, maar heb 'm ook wel eens 3 weken moeten dwangvoeren.
Heb hem er altijd bovenop gekregen.
Nu is hij bijna 17 1/2 jaar oud en wel ziek(zie chronische pancreatitis )
Plaats reactie