Bolle buik

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Bolle buik

Bericht door G+S »

Oke! Mijn dierenarts had me er op gewezen dat veel vocht niet goed was. Ik moest 50 ml per kilo lichaamsgewicht aanhouden.

Welk natvoer gebruiken jullie voor kittens?
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Cerna

Re: Bolle buik

Bericht door Cerna »

Ik heb sinds afgelopen donderdag ook 2 kittens erbij, Brits Korthaar crème (gelukkig geen pretnestje en met 13 weken opgehaald; zij wegen allebei rond 1,75 kilo) en ik geef hen Tinlo vers voer. Een worstje van 250 gram per dag en ze vinden het heerlijk. Eten de bak er bijna bij op.
Tinlo wordt verkocht bij Pet's Place.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Bolle buik

Bericht door Adriana »

gelukkig geen fip en leververvetting trekt bij.
heb je zijn leverwaardes (bloedonderzoek)..?
anders zou je met 6 maanden een keer een algemeen bloedonderzoek moeten laten doen om te checken of alles nu een beetje normaal functioneert.
en rauwe vleesjes zijn naast erg lekker ook heel erg belangrijk, vooral bij opgroeiende kittens.

op het suikerkattenforum weten ze heel veel over het herstel van leververvetting, alleen zal het bij een kitten nog niet voorgekomen zijn..
http://forum.suikerkatten.nl/
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Bolle buik

Bericht door G+S »

Fijn dat jullie allemaal meedenken! :)
1,75 haalt hij nog niet en hij is nu ook 13 weken oud.

Ik heb de waardes van het bloed niet gekregen en ze hebben zo ver ik het begrepen heb ook alleen getest op FeLV FIV en FIP en verder niet.

Ik zal eens kijken bij de dierenwinkel wat ik kan vinden aan natvoer!
Wat moet er wel in zitten en wat niet?
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Cerna

Re: Bolle buik

Bericht door Cerna »

Tinlo ligt in het vriesvak. Hier zijn alle smaakjes favoriet en wanneer je er ook brokjes bij geeft dan komt het helemaal goed.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Bolle buik

Bericht door Ms Maaike »

Als je geen (grote) vriezer hebt (voor de Tinlo) kan je ook kijken op zooplus.nl, daar is een grote variatie in natvoer te vinden. :) Let erop dat er niet te veel granen in zitten en toegevoegde suikers hebben geen meerwaarde. Verder heeft een hoog vleespercentage de voorkeur (wat dat betreft zou het mooi zijn als je Tinlo geeft). Let dan wel op met het voeren van iets met veel vlees nadat er brokjes zijn gegeten (met name als er veel koolhydraten in de brokjes zitten). Door koolhydraatrijke brokjes stijgt de maag pH waardoor vlees niet goed verteerd kan worden.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Bolle buik

Bericht door G+S »

Oké ik zal eens kijken! :) straks om half 5 moet ik ook bij de dierenarts zijn en dan zal ik ook de parasieten eens bespreken. :)
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Bolle buik

Bericht door G+S »

Zo we zijn bij de dierenarts geweest. Hij woog nu 1091 gram! ^^ kleine bolleboos! Nog steeds te licht voor z'n leeftijd maar hij gaat goed vooruit! :) toch nog even gevoeld in de buik om
Vocht uit te sluiten, maar gelukkig geen vocht te voelen! Hij zag er goed uit! Jammergenoeg wel een oormijt ontdekt maar daar hebben we een Kuurtje voor gekregen dus dat word ook aangepakt! Hopelijk zijn we nu even klaar met de dierenartsbezoekjes! We moeten hem wel goed in de gaten blijven houden maar het gaat de goede kant op! :)
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Plaats reactie