Zwarte vlokjes uit oor

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Zwarte vlokjes uit oor

Bericht door rian »

Hoi allemaal,

ik ben een weekje niet op het forum geweest, want ik zat voor mijn werk een weekje in Suriname! Was erg indrukwekkend.

Toen ik thuis kwam was het goed om te zien dat Luna al weer gegroeid is (ze is nu zes maanden) en dat ze niet meer grieperig was. Ze speelde door het hele huis en heeft af en toe echt de kolder in haar kop! Dan staat ze opeens te springen en rent van de ene kant van de kamer naar de andere kant!

Alleen heeft ze regelmatig jeuk aan haar oor en als ze daaraan krabt vallen er allemaal zwarte vlokjes uit haar oor. Wat is dit?
Ik ga de aankomende week sowieso naar de DA voor haar tweede inentingen, maar misschien kunnen jullie me nu al wat vertellen...?!
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Heb je al in haar oortjes gekeken?
Loopt er wat in rond?
Groetjes, Elsje
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik denk meteen aan oormijt eigenlijk.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Nee er loopt niks in rond. Dat kan ook niet toch, als ze niet buiten komt? Of kunnen wijzelf wat meenemen van buiten?

Ze heeft ook gewoon oorsmeer, niet extreem veel ofzo. In ieder geval niet meer dan toen ze uit het asiel kwam en toen was ze net helemaal nagekeken door een dierenarts
Chanou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jul 2003 18:45
Locatie: zuidholland

Bericht door Chanou »

Ik dacht ook gelijk aan oormijt. Want dan heeft je kat ook heel erg jeuk.
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar misschien weten de anderen het.
Laatst gewijzigd door Chanou op 30 nov 2003 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Ik kan me bij de vorige reacties aansluiten en denk ook onmiddellijk aan oormijt.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Oormijt zijn hele kleine zwarte stipjes. Geef voor de zekerheid een druppel Stronghold in de nek, dat doodt oormijt (als het die al zijn). Verder kan ik er geen verklaring voor bedenken :???:
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Sommige katten hebben gewoon vieze oortjes en hiervoor kun je 'reinigingsdruppels' krijgen bij de da. Oormijt gaat bewegen als je met een zaklampje in het oor schijnt (dit doet de da ook). Dus als je een beetje meegaande kat hebt zou je dit ook zelf kunnen proberen.

Groetjes, Carol
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Mijn eerste ingeving was ook oormijt. Ook binnenkatten kunnen dit krijgen. Onze kittens hebben dit ook gehad, terwijl die nog nooit buiten zijn geweest. Soms is het erg moeilijk om te zien of ze dit hebben. De kittens hadden namelijk echt een beginnende infectie en er liepen dus maar een paar van die beestjes in hun oortjes rond. Stronghold dood inderdaad oormijt. Het is makkelijk te gebruiken en de kat heeft er helemaal geen last van.
En het kan natuurlijk ook zo zijn (Wat Carol al zei) dat ze vieze oren heeft.

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Dit hoeft geen oormijt te zijn, zoals jij beschrijft is het denk ik hetzelfde wat Caddy ook had..

Caddy kwam bij mij, en zo doof als t maar kan, en allemaal klontjes die overal lagen.
ik er mee heen dacht ook dat t oormijt was maar t was ontzettend vuil (alleen was de omgeving waar hij wegkwam ook niet schoon, en zat meneer onder de vlooien ook nog eens)

Ik heb om eventuele mijt (die ze verder niet hebben gevonden ) een zalf gekregen die dat tegen zou gaan, en waarmee ik de oren "leeg" kon maken,..

dit moest ik 1 maal daags inspuiten en daarna met een prop watten eruit vegen, en ze zijn nog steeds schoon zn mooie oortjes..

maar ga voor de zekerheid gewoon ff langs de dierenarts, want zeker weten doe je t nooit helemaal..

houdt ons ff op de hoogte
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Nou, Luna is net bij de dierenarts geweest en ze heeft inderdaad oormijt. Ze kreeg wat vloeistof in haar oren en meteen ging ze wild schudden! De zwarte dingetjes vlogen in het rond, haha! Maar ze is er nu hopelijk snel van af. Vanavond nog wat Stronghold tussen haar schouderbladen (ik wist niet dat dat ook tegen vlooien is en dat het meteen een ontworming is!) en dan kan ze er weer tegenaan.

Ze is me er wel eentje hoor. Ik zette het reismandje alvast open in de woonkamer en ze ging er meteen in zitten, zo van: okee kom maar op, waar gaan we heen? Onderweg heb ik haar niet gehoord en ook bij de dierenarts gaf ze geen kick.

Ze heeft nog wat arrogant naar de honden daar gekeken, maar bleef verder heel rustig en ontspannen op de behandeltafel. Een modelkat!

Eerst moest ze niets van me hebben, ze dacht: ' jij brengt mij naar plekken die ik niet leuk vind' maar nu raust ze weer door de kamer met 1 van haar vijf aluminiumfolie-propjes.
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

He Rian,
dus toch oormijt? Nou in elk geval is ze er nu weer vanaf. En wat een geweldig gedrag van Luna. Lekker arrogant doen naar de honden. Fijn dat ze nu alweer loopt te spelen.
Groetjes, Elsje
Gesloten