schoonmaak

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
anniemimi
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:25

schoonmaak

Bericht door anniemimi »

Waarmee kan ik de vloer schoonmaken? Zodat de katten niet ziek worden als ze iets van de vloer likken?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: schoonmaak

Bericht door mittenslief »

gewoon met allesreiniger
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Seih
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 aug 2013 12:41
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: schoonmaak

Bericht door Seih »

Wij gebruiken al jaaaaren Ajax, Cif en Blue Wonder en het is nog nooit mis gegaan. ;)
Katten (van jong naar oud):
- Sem (16-05-2011)
- Pluk (22-08-2007)
- Snoes (17-06-1994 - 17-12-2010)
Sifi_1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jul 2022 20:39

Re: schoonmaak

Bericht door Sifi_1 »

Hallo vraagje welke schoonmaakmiddelen gebruiken julie dat veilig is voor de katten ? Groetjes sifi
Isa♀️ + voor eeuwig in ons hard thaisly ♂️ pommi♀️
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: schoonmaak

Bericht door Anne »

Ik gebruik eco schoonmaakmiddelen. Deze zijn minder agressief
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: schoonmaak

Bericht door Cerna »

Ik gebruik Ecover (ook eco).
Onze Milka heeft de vreemde gewoonte om aan keukendeurtjes te likken en dat doet ze al haar hele leven en ze leeft nog steeds. :lol: Dus...... Ecover is veilig.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: schoonmaak

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik gebruik gewoon een beetje baksoda in lauw water. Daarna ga ik erover met zuiver water.
Maakt perfect schoon en laat geen geuren achter!
Reden: Filou likt de vloeren (en/of muren) als hij wil eten, heeft allergieën én gaat overal sproeien door de geur van reguliere schoonmaakmiddelen.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Sifi_1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jul 2022 20:39

Re: schoonmaak

Bericht door Sifi_1 »

Ah dankjewel allemaal dan zullen we dat doen ik denk aan die Ecover😊 dat gaan we is proberen 😁groetjes
Isa♀️ + voor eeuwig in ons hard thaisly ♂️ pommi♀️
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: schoonmaak

Bericht door nellebel »

hebben jullie de uitzending gezien van keringsdienst van waarde? ecologisch mag iedereen op zijn producten zetten en ze hebben die producten getest. net zo agressief als andere producten. op zich ook logisch want ze moeten natuurlijk schoonmaken. 1 bedrijf vond zijn product ecologisch omdat het besjes uit lima haalde die dus uit de natuur kwamen en goed schoonmaakte. lekker goed voor het milieu, besjes uit lima halen. en uiteindelijk bleek ook dat net zo slecht voor het milieu.
op zich denk ik vooral zorgen dat je niet teveel gebruikt en goed naspoelen. ik gebruik zelf sinds onze nieuwe tegelvloer een stoomreiniger, dus alleen nog maar water.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: schoonmaak

Bericht door Cerna »

Ja, gezien.
Maar dat geldt vooral voor al die standaardmerken die mee willen liften met een hype (zien we ook bij vleesopvolgers). Ecover bestaat al zo'n 40 jaar en is vanaf het begin ecologisch (ik gebruik het sinds 1989) en natuurlijk zullen er altijd muggenzifters zijn die beweren dat het niet volledig ecologisch is (zoals dKvW), maar wanneer je moet kiezen tussen bijvoorbeeld Cif of het schuurmiddel van Ecover dan is de laatste altijd nog een betere keuze.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: schoonmaak

Bericht door Anne »

Wat goed dat je dit deelt Wendy, ik was niet op de hoogte

Zelf gebruik ik de producten van klok en cien die tevens vegan zijn

Wel typisch, als ik afwas of schoonmaak met reguliere middelen zonder de eco claim krijg ik eczeem aan mijn handen
Met eco producten niet
Dus zijn zij volgens mij toch minder agressief en minder chemisch

@ Annet welke standaardmerken bedoel je, ik heb de uitzending gemist en wil wel zeker weten of cien en klok eco zijn
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: schoonmaak

Bericht door nellebel »

nou er werd ook een product getest wat typisch ecologisch was, ik bedoel daarmee niet zo'n giga product zoals cif en die merken. ik kan zelf ook geen parfums enz die worden toegevoegd verdragen. ik vind het soms wel lastig, omdat net als dat product die dan besjes uit lima haalt .tja wat kost dat het milieu? al dat transport uit die landen? vind het sowieso raar dat zo'n naam zomaar gebruikt mag worden en wat is ecologisch. volgens de ene fabrikant betekend het dat het allemaal natuurlijk moet zijn, maar dan komt de discussie, als je het van ver haalt hoe goed is dat voor het milieu. de ander zegt ecologisch is minder belastend voor het milieu en je mag het zomaar weggooien in de natuur. dat mocht sowieso met geen enkel product. ik probeer het in ieder geval zo min mogelijk te gebruiken. nu mijn stoomreiniger, en afwassen maar 1x per dag.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: schoonmaak

Bericht door Anne »

Ik vraag me ook af of al die kunstmatige overheersende luchtjes niet schadelijk zijn voor de natuur en voor de dieren. IK hoop niet dat de parfumstofjes verwarrend werken voor ze

Nu heeft Cien gelukkig een eco parfumvrije allesreiniger

https://www.lidl.nl/p/allesreiniger/p170904

En het draagt een eco keurmerk
Maar nu begrijp ik dat zo,n keurmerk niet alles zegt? :-(
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: schoonmaak

Bericht door Cerna »

Anne schreef: 26 okt 2022 10:30 @ Annet welke standaardmerken bedoel je, ik heb de uitzending gemist en wil wel zeker weten of cien en klok eco zijn
Wat je zoal in de supermarkt koopt. Ik weet zo geen merken uit mijn hoofd want ik doe nooit boodschappen (ik geef teveel geld uit :lol: )en Ecover koop ik in de natuurvoedingswinkel.
Cien heb ik nog nooit van gehoord, maar Klok is prima.

Hier een overzicht van de wasmiddelen:
https://vegalifestyle.nl/welke-wasmidde ... jn%20vegan.

Ecover heeft alles, is vegan, ruikt heerlijk en is biologisch afbreekbaar. Wil nooit meer een ander merk.
https://www.ecover.com/nl/

Ah, ik zie het. Cien is de huidverzorgingslijn van de Lidl.
Ik lees hier: https://www.animalrights.nl/dierproefvrije-merken
Wel dierproefvrij, niet vegan net als het merk wat ik gebruik, namelijk The Body Shop (maar zij zijn hard op weg :eclap: ).
Ecover staat onder het kopje 'dierproeven' op deze lijst, zie ik.
Dat verbaast me want Ecover doet zover ik weet echt geen dierproeven. Ik ga googelen.
En lees https://www.gaia.be/nl/nieuws/producten ... efdiervrij
Maar een andere site zegt dat Ecover niet diervriendelijk is omdat het test op watervlooien. En dát vind ik nou weer muggenzifterij want zijn vlooien dieren? Ja, ze bewegen, maar dat doet een plant ook wanneer het waait.
Ecover is wat mij betreft goedgekeurd (nu nog zien dat Milka stopt met kastjeslikken want anders is Ecover toch niet helemaal dierproefvrij :-P )
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: schoonmaak

Bericht door Rik »

Anne schreef: 26 okt 2022 10:30 (...) ik heb de uitzending gemist (...)
Uitzending:
https://www.npostart.nl/keuringsdienst- ... KN_1729785
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie