Toxoplasmose

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gast

Toxoplasmose

Bericht door Gast »

Hallo !

Ik had een vraagje omterent taxoplasmose.
Ik weet niet eens of ik dit wel juist noteer.
Overlaatst ging ik naar de dokter om een bloedstaal te nemen.
Die vroeg of ik deze moest bijtesten en ik zei "ja".
Maar mijn dokter wist me te vertellen dat ik niet bestendig ben tegen taxoplasmose(?) omdat ik nog geen anti-stof heb aangekweekt.

Van alle mensen die ik ken ben ik de grootste kattenfraek.
De kattenbbakken die ik al ververst heb !
De pipi en kaka die ik al heb geruimd !
Mijn katten slapen iedere nacht wel bij me of in dezelfde kamer.
Hoe kan ik dit nog niet gekregen hebben ? Lol

Annyway !
Mijn vraag.
Bestaat er geen oplossing, want 1 feit is zeker, DIE KATTEN GAAN NERGENS HEEN TIJDENS MIJN ZWANGERSCHAP !!!

Iemand raad of oplossingen ?


Mvg valerie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

bijna goed het is toxoplasmose :wink: en je moet dit maar eens even lezen staat goede en duidelijke informatie op
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=351
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Valerie,

Goed van je dat je je niet laat afschrikken en je katten lekker houdt.
Als je zelf de bakken moet doen kan je beste huishoudhandschoenen dragen en gewoon altijd goed je handen wassen. Als je gewoon elke dag de bakken verschoont en dit doet kan jou en je kindje eigenlijk niets gebeuren. In de tuin werken moet je ook mee uitkijken. Daar loop je een groter risico ontlasing tegen te komen dat er al langer ligt.
Ik wens je een fijne zwangerschap en veel geluk met je kindje!

Groeten Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Valerie,

Toxoplasmose kan inderdaad gevaarlijk zijn tijdens de zwangerschap. De meest ideale oplossing is als iemand anders tijdens je zwangerschap de kattenbakken schoonmaakt. Kan dit niet, dan is de tip van Bella natuurlijk heel erg goed!
Of het kwaad kan dat je katten bij je op bed slapen tijdens de zwangerschap, weet ik niet. Misschien kun je dit het beste navragen.
Het is dan ook geen reden dat je de katten het huis uit moet doen (en dat wil je toch niet!!!)
Fijne zwangerschap!

groetjes, Muis
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Volgens mij kan het geen kwaad dat de katten bij je op bed slapen, of ze moeten al forse diarree hebben en dat over jou heen smeren :cool:

Als je geen anti-stoffen hebt aangemaakt, is het goed; dan heb je geen toxoplasmose doorgemaakt en is er geen gevaar voor je baby. Dus gewoon lekker genieten van je katten en je zwangerschap!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ehm Em, ik dacht dat ik ergens had gelezen dat Toxoplasmose ALLEEN gevaarlijk was tijdens de zwangerschap omdat het op en een volwassen mens geen of weinig invloed heeft, maar voor een foetus juist gevaarlijk is. Dus dan zou het toch zo moeten zijn dat je geen gevaar loopt als je het al wel hebt gehad? Hoe zit het nu?

groetjes, Muis
Gast

Bericht door Gast »

Correct me if i'm wrong ... maar ik dacht dat als je tijdens de zwangerschap toxoplasmose zou doormaken het gevaarlijk voor de foetus is en het inderdaad weinig invloed heeft op een volwassene.
Als je toxoplasmose doorgemaakt hebt voor de zwangerschap heeft je lichaam antistoffen gemaakt en kan je het niet meer doormaken, ben je dus ook safe tijdens je zwangerschap. Daarom testen ze je bloed, als je dus antistoffen hebt, ben je volgens mij safe. Als je geen antistoffen hebt, moet je opletten en wordt er aangeraden om iemand anders de kattenbak te laten uitkuisen, maar je kan toxoplasmose ook krijgen door vb. in de tuin te werken, opletten met rauwe groenten (dus goed wassen) en ook vlees altijd goed doorbakken eten. Mijn dokter raadde me aan om steeds mijn handen te wassen als ik mijn katten geaaid had, het ligt er ook aan of je katten buiten komen of niet. Als je katten binnen blijven is er weinig kans dat ze toxoplasmose overbrengen. Als je een goede hygiëne in acht neemt, dus veel handen wassen, kan er volgens mij niet veel gebeuren.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Jullie hebben gelijk, ik heb de zaken omgedraaid. Sorry :oops:
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Niet om het één of ander hoor, maar ik heb 3 gezonde kinderen en de kattenbak altijd zelf gedaan. Ook tijdens de zwangerschap. Persoonlijk denk ik dat het met hygiëne te maken heeft. Als je de bak doet en daarna goed je handen en eventueel je onderarmen goed schoonmaakt is er volgens mij weinig risico. En volgens mij als je al zolang katten hebt MOET je toch ergens wel een anti stof in je lichaam hebben. Groot gelijk dat je de katten niet de deur uitdoet.
Gesloten