Help!!!! Kat heeft druif gegeten, blijkt giftig te zijn!!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Help!!!! Kat heeft druif gegeten, blijkt giftig te zijn!

Bericht door Zuri »

Is giftig hetzelfde als schadelijk of als dodelijk...?
Hoe dan ook. Ook ik wil je niet ongerust maken en uiteraard is het je eigen keuze wat je met deze info doet. Ik wilde je alleen waarschuwen voor de ernst van nierschade en het feit dat dierenartsen niet altijd gelijk hebben.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help!!!! Kat heeft druif gegeten, blijkt giftig te zijn!

Bericht door Adriana »

Sterretje90 schreef:Zal zorgen dat ie extra veel vocht binnenkrijgt, kan het even lekker doorspoelen allemaal.

Rest van de dag hou ik hem heel goed in het oog en bij het eerste teken van lusteloosheid of ziekte sta ik bij de dierenarts voor de deur ;)
ieder uur spuitje water laten drinken extra en ieder uur goed borstelen/masseren.
weet je waar je op moet letten bij nierschade? niet meer willen eten, lusteloos, teruggetrokken.
dus geef hem vooral natvoer en zeker geen droge brokjes de komende dagen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sterretje90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 sep 2012 14:40
Locatie: Amersfoort

Re: Help!!!! Kat heeft druif gegeten, blijkt giftig te zijn!

Bericht door Sterretje90 »

Bedankt voor je tips, Adriana, dat ga ik allemaal doen!
Liefs van mij en een pootje van Sir Pieter Thomas Eliot
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Help!!!! Kat heeft druif gegeten, blijkt giftig te zijn!

Bericht door Sifra »

Pitjes lijken me schadelijker dan sap. Als 30 druiven pas schadelijk zijn, zou ik niet in paniek raken over een halve druif.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Help!!!! Kat heeft druif gegeten, blijkt giftig te zijn!

Bericht door Chiquita98 »

nope net opgezocht....de hele vrucht is giftig
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Help!!!! Kat heeft druif gegeten, blijkt giftig te zijn!

Bericht door eveline1982 »

Mijn jackrusseltje was super gek op druiven, en ze kreeg wel is een hele of halve. Toen ik erachter kwam dat ze giftig waren voor honden en katten heb ik gevraagt aan 2 dierenartsen of het veel kwaad kon afentoe een halve of hele. Beide zeiden dat het geen kwaad kon, pas in grote hoeveelheden en dagelijks. En voor honden is het giftiger dan voor katten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie