Wat is er mis gegaan met bij zorro?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Wat is er mis gegaan met bij zorro?

Bericht door Ozzyzorro »

Mijn kater is gisteravond plotseling overleden.
Het was een kater zonder kwaaltjes hij was 9 jaar en had in zijn hele leventje maar een ongevalletje gehad namelijk een gat in zijn wang door het vechten .
Sinds begin dit jaar heeft hij 3 keer een soort toeval gehad na overleg met da gingen wij ervanuit dat het epilepsie kon zijn .
Gister vroeg in de avond lag hij op schoot en zag ik dat hij wat moeilijk ademde ik dacht dat moet ik even in de gaten houden.
Rond half 20.30 lag hij onder de tafel met zijn bekkie heel ver open en hij was aan het kwijlen en hij liet zijn urine lopen .
Ik ben meteen naar de da gegaan want dit zag er niet zo uit als andere keren.
De da kon niet naar zijn longen en hart luisteren omdat hij aan het spinnen was.
Ik was 21.00 uur bij da en hij was allerweer wat bijgekomen volgens de da was het toch een epiletische aanval geweest hij heeft hem pijnstiller ingespoten en ik kon weer naar huis .
Onderweg naar huis begon hij roggelende geluiden te maken en thuis werd dat steeds erger dus heb ik weer da gebeld die zie dat hij gewoon nog uitgeput was .
Inmiddels was het 21.50 en de situatie holde achteruit hij reageerde niet meer op mij hij lag naar adem te happen da weer gebeld dat ik er meteen aankwam maar voordat ik had opgehangen was hij er al nietmeer hij heeft nog twee keer een hele nare kreet uitgebracht en toen was hij weg
Ik denk dat die spuit met pijnstilling hiervoor heeft gezorgd. En dat hij eerder deze avond soort van herseninfarct heeft gehad. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt of weet iemand wat er gebeurt is?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Wat is er mis gegaan met bij zorro?

Bericht door mittenslief »

sjonge wat een nare ervaring, ik heb hier gelukkig dit soort taferelen niet meegemaakt, maar in ieder geval
heel veel sterkte met het verlies van Zorro
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wat is er mis gegaan met bij zorro?

Bericht door Sifra »

Heb je op zijn pupillen gelet? Waren die wijd open of normaal? Heb je nog verschillen tussen de pupillen gezien? Het spinnen bij de dierenarts kan op pijn wijzen. Het naar adem happen (gaspen) komt vaak voor bij het stervensproces bij mens en dier. Ik zou ook aan een soort infarct denken. Wat denkt je dierenarts ervan? Als je het echt wilt weten, kun je je dierenarts vragen autopsie uit te voeren.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Wat is er mis gegaan met bij zorro?

Bericht door Ozzyzorro »

Het is niet zo dat ik het MOET weten maar ik vind het eigenlijk wel vreemd dat het binnen 15 min nadat die spuit is toegedient het zo hard achteruit ging terwijl het daarvoor eruit zag als of hij weer wat levendiger werd. En zijn pupillen heb ik eigenlijk niet naar gekeken .da had wel gekeken en temp opgemeten maar daar was niks vreemds me aan de hand . Toen ik de tweede keer naar da ging ( toen was hij al overleden) zei da dat hij niet heeft voorzien dat dit ging gebeuren ( overlijden)
Hieruit maak ik op dat hij de situatie niet zo zorgwekkend vond toen ik de eerste keer kwam.
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Wat is er mis gegaan met bij zorro?

Bericht door Ozzyzorro »

Met autopsie wordt ook niet altijd de oorzaak achterhaald heb ik gelezen.
En om nu nog in zo'n beestje te snijden vind ik dan ook weer zonden ik krijg hem daar toch niet mee terug!
Ik ben er nu nog veel mee bezig met het hele gebeuren en zit gewoon met vragen die er eigenlijk niet meer toedoen . Maar ze blijven door mijn hoofd spoken.
Met de tijd zal dat wel slijten.
Bedankt voor het meedenken en medeleven misschien komt de ware toedracht nog wel boven water.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wat is er mis gegaan met bij zorro?

Bericht door Sifra »

Inderdaad, je krijgt hem er niet mee terug, maar de vraag naar het hoe, wat en waarom blijft je wel bezighouden. Je zou nog kunnen vragen wat voor pijnstiller hij heeft gekregen en hier: http://diergeneesmiddelen.info/ na kunnen lezen wat het effect van deze pijnstiller is, maar of je dat verder helpt...
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Wat is er mis gegaan met bij zorro?

Bericht door Ozzyzorro »

Ik ga inderdaad verder zoeken naar die pijnstiller ik vraag me af wat was er gebeurt zonder die pijnstiller ? Was hij er dan nog?ik denk ook dat als het deze keer nog goed was gegaan dan was het denk ik toch een volgende keer misschien niet goed meer gegaan . Het had zo'n impact op dat lichaampje dat had volgens mij wel sporen nagelaten!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wat is er mis gegaan met bij zorro?

Bericht door pearlsofpassion »

Klinkt mij ook als een hersenbloeding.
Of pijnstilling dan slecht is of gewoon geen invloed heeft, weet ik niet.

Ik heb een konijntje naar alle waarschijnlijkheid daaraan verloren.
Heb toen ook gezocht naar een oorzaak en kwam bij hersenbloeding uit. Maar dat helpt je op dat moment niet verder. Dan zijn er maar 2 optie's: ze blijft erin, of het gaat op een keer vanzelf over en daarna kan je de schade opmeten. Mijn konijntje is er dus ook in gebleven en dat is misschien maar beter ook. Ik kan me niet voorstellen dat ze nog gelukkig zou geweest zijn als ze niet meer had kunnen graven en rondcrossen omdat haar motoriek niet meer zou werken. Bovendien was ze de dominante voedster in de groep, en dat zou dan ook niet meer kunnen. Dat zou heel veel onrust gegeven hebben en daar was ze vast niet gelukkig mee geweest.
Maar goed, daar troost ik me dan mee. Ik kan er ook nog altijd niet van over dat een kerngezond konijn bij de DA binnengaat omwille van een beginnend abcesje boven haar oog en doodziek terug naar huis komt. De DA (ik kon spijtig genoeg niet naar mijn eigen konijnendierenarts) had haar maar meegegeven omdat ze ook niet wist wat het was. Ik moest haar maar wat rust geven. :evil:
Volgens mij hebben ze met dat abcesje te willen opensnijden (wat trouwens geen effect had, want het was nog een te vroeg stadium, ze hadden gewoon AB moeten voorschrijven, punt gedaan), een hersenbloeding veroorzaakt.

Ik weet dat het heel hard klinkt en je iets of iemand de schuld wil geven, maar ik denk dat als jouw kater die aanvallen vanzelf gekregen heeft, de DA had mogen doen wat hij wilde, het toch hetzelfde geëindigd had. Ik ga erin mee dat de DA het niet had moeten afdoen als epilepsie zonder zeker te zijn en dat pijnstilling alleen in dat geval ook niet voldoende is. Hij had je nooit zomaar naar huis mogen sturen.
Maar anderzijds is het misschien beter dat Zorro bij jou is mogen gaan, lekker thuis ipv op de onderzoekstafel...
Ik denk niet dat je nog iets voor hem had kunnen doen als het werkelijk een hersenbloeding was. Dat weet je natuurlijk nooit zeker zonder autoptie...

Veel sterkte met je verlies.
Ik denk nog wekelijks aan mijn vrolijk Daphne-meisje en mis haar nog hard. Ik weet dat het moeilijk is in zo'n situatie, maar hoop dat je het snel een plaatsje kan geven.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wat is er mis gegaan met bij zorro?

Bericht door castratenkoor »

Sterkte met dit grote verlies.

Ik heb een kat van 12 verloren aan een herseninfarct. Die heeft nog 1 dag geleefd en heb ik daarna in laten slapen. Er zijn overeenkomst en verschillen in wat ik hierbij ervaren heb en wat jij omschrijft. Het ene infarct is de andere niet.
Ik denk ook niet dat de dierenarts hem nog had kunnen redden. dat hij zo snel na de spuit overleed kan natuurlijk ook komen door de stress van het vervoer, wat het dan net fataal werd.
Ik denk dat je jezelf geen verwijten moet maken, hij was niet te redden.

Sterkte! Het is een rotervaring, weet ik helaas uit eigen ervaring.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie