hersentumor? of iets anders?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
moniquevz31
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2012 06:59

hersentumor? of iets anders?

Bericht door moniquevz31 »

kan iemand mij aub helpen ik ben zo verdrietig en radeloos.
het gaat om mijn 5 jaar oude kat blacky,
is zal eerst even vertellen hoe blacky was,

blacky was een zeer levenslustige kat erg energiek reageerde erg op mijn stem en speelse en dolde graag met de andere katten rende van boven naar beneden acherste voren de trap je kon het zo gek niet bedenken.

het begon allemaal eind july begin augustus als ik blacky over zijn koppie aaide schudde die heel erg met zijn kop en met name 1 oor en ook was aan die kant ook zijn oogje iedere keer beetje vies, dus ik dacht nou even naar de huisarts want misschien last van zijn oortje, daar constadeerde de arts inderdaad dat die aan de binnenkant een beetje rood was en vuil, dus schoongemaakt medicatie gehad en weer naar huis.

2 weken later bleef die maar schudden en 1 oogje bleef steeds een beetje soep zitten dus ik weer terug, zijn oor was nu niet meer rood maar ook niet vies dus verder onderzocht. konden niets vinden
week daarop zag ik dat blacky minder energiek werd en wat magerder was geworden,
dus de arts hem gerwogen en inderdaad blacky was in 4 weken tijd 1 kilo afgevallen, bloed geprikt alle waarde's waren goed nieren,lever enz...

een week later viel me op dat omhoog springen moeilijker werd en zelf soms zich zo verstapte dat als hij sprong bijv op het aanrecht niet goed sprong en er dan weer vanaf viel. ik werd radeloos en ging met google aan de slag ik wilde dat de arts hem ging prikken op suiker, aids en leukemie dat had die dus ook niet.

weer een week later ging ik overal goed op letten eten wilde die wel maar kon niet goed de brokjes vinden en liep vaak rondjes naar rechts ik schrok me breuk want ik ben dan wel geen dierenarts maar dit betekend iets neurologisch, hij kijkt recht vooruit zonder lijkt het iets te zien, en zijn achterkant lijkt er onstabiel als je hem een zetje geeft.

afgelopen maandag weer bij de dokter geweest en zei ik heb dit bij een 5-jarige kat zelden gezien maar het is dus een hersen probleem ik barste in tranen uit, het enige wat dit kon aantonen is een mri scan, (het schudden met oor en vies oog heeft die nog steeds)de arts zei laten een weekje prednison geven en kijken wat er gebeurd. maandag avond dus de eerste pil gisteren en vanochtend ik zie geen verbetering, alhoewel die af en toe nu wel iets beter op mijn stem reageert en eet en op de bak gaat, en niet zo gek meer staart, wassen doet die zichzelf nog prima en uitrekken ook
ik vroeg me af kan het geen hoge bloeddruk zijn of.....
wie heeft dit meegemaakt ben er kapot van, echt ziek gewoon.
moniquevz31
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2012 06:59

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door moniquevz31 »

nu heb ik ergens gelezen dat een oorontsteking naar binnen kan slaan en een middenooronsteking kan veroorzaken en zelfs hersenverschijnselen, maar dan moet het oor toch nog steeds rood zijn aan de binnenkant? want hij blijft maar met dat ene oor schudden en dat vieze oog houden.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door mittenslief »

yep oorontsteking kan heel goed naar binnen slaan, direct naar de da en een goede antibiotica vragen!!!!!
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
moniquevz31
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2012 06:59

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door moniquevz31 »

maar dan moet nu zijn oor toch rood zijn? en moet de prednison toch ook wel zijn werk doen en na hoeveel dagen met prednison moet er wat verbetering zijn.
ik ben zo bang...echt waar...
moniquevz31
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2012 06:59

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door moniquevz31 »

heb net nog even gekeken naar zijn oor maar mag er echt niet aan zitten dat blijft die schudden en krabt zijn oor ik snap er niets van.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door Dinky »

Zou toch nog eens contact opnemen met de DA hierover als ik jou was.
Hierbij kan je denken aan telefonisch en zou dan ook je zorgen uiten over het feit dat het oor eerst rood is geweest en dit naar binnen geslagen kan zijn. Zeker omdat je nu ook niet aan het oor mag komen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
moniquevz31
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2012 06:59

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door moniquevz31 »

heb net gebeld en de dokter belt me zo terug maar gaat die daar ook rondjes van lopen (niet heel de dag hoor)en zo wankel dan? tis net of die soms zijn evenwicht kwijt is.
en dan zou de prednison toch moeten helpen?
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door lidewij020 »

Het evenwichtsorgaan zit in het binnenoor, dus het probleem zou best daar kunnen zitten. Of het een infectie of een tumor is, is moeilijk te bepalen.
Prednison zou in beide gevallen kunnen helpen, maar het is ook geen wondermiddel. Het neemt niet de oorzaak weg, vermindert hooguit de zwelling.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
moniquevz31
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2012 06:59

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door moniquevz31 »

bedankt voor jullie reactie's tot nu toe,
maar heeft iemand dit verders ook meegemaakt?
dokter heeft nog niet terug gebelt, ik kan aan niets anders denken dan aan mijn lieve blacky
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door BillyJean »

Fip heeft ook de klachten die je beschrijft, droge FIp zorgt ook voor neurologische problemen. Het afvallen, ontstekingen, ogen, oren, het past ook in het FIP plaatje
Ik hoop dat je snel ontdekt wat er aan de hand is.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
moniquevz31
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2012 06:59

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door moniquevz31 »

nee fip is het niet....
kunnen ze wel ziek zijn / niet zichzelf van een middenoorontsteking?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door castratenkoor »

Kan ook een hersenbloeding zijn. Dan gaan ze ook rondjes draaien.
Ik zou uitgebreid onderzoek laten doen.
Het heeft weinig zin als wij met zijn allen alle mogelijke kwalen en aandoeningen lukraak in schieten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
moniquevz31
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2012 06:59

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door moniquevz31 »

ik heb nu amoxicilline gehad van de dokter, hij flapt nog steeds erg met z"n oor, als ik eraan zit blaast die en wilt die me krabben.
reageert nu wel goed op me stem, en is meer alert, springen op het aanrecht gaat ook beter.is nog wel sloom.
moniquevz31
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2012 06:59

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door moniquevz31 »

ik geloof mijn ogen niet blacky rent recht door de kamer zonder rondjes en speelt als een dwaze met een touwtje en de andere katten heeft goed gegeten en gedronken,
antibiotica werkt toch niet zo snel?
hij kijkt mooi en goed uit zijn ogen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: hersentumor? of iets anders?

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat hij enorm begint te normaliseren :)
Hopen dat dit verder doorzet ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie