ondervoed

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
djena1985
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2012 19:44

ondervoed

Bericht door djena1985 »

Mijn kat is na 4,5week kwijt te zijn geweest vandaag eindelijk gevonden.
Zo blij dat ze er weer is! :grin:
Ze is ook helemaal zichzelf, ze speelt, kroelt, spingt, eet, drinkt.
Maar ze is ontzettend mager.
Ze weegt nog maar 1kg misschien ietsje meer, ze wilde niet stil staan op de weegschaal...
iemand enig idee hoe ik haar gezond laat aankomen, ik weet dat ik dr nu niet te veel moet laten eten enzo maar kan ook nergens vinden hoe het wel moet.
alvast bedankt voor de reacties!
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: ondervoed

Bericht door kansarmedieren »

Ben je al naar de dierenarts met de kat geweest dat lijkt mij het eerste wat je moet doen.

Maar fijn dat ze er weer is.......
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: ondervoed

Bericht door patiani-guusje »

Wat fijn dat je kat weer terug is! Ik zou ook even een bezoekje aan de dierenarts brengen en haar even helemaal na laten kijken. Een makkelijk manier van het wegen van je kat is de kat in je armen nemen en dan wegen, daarna alleen op de weegschaal en het verschil in gewicht is het gewicht van je kat :-D
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ondervoed

Bericht door Adriana »

de dierenarts heeft recovery voer van Hills dat heet a/d en van Royal Canin is convalescence waar je een papje van maakt en laat opslobberen. dat is hoog energetisch voer maar altijd in overleg met je da.
vocht is ook heel erg belangrijk dus desnoods extra laten drinken, een aantal maal vanavond nog met een spuitje en zeker weten zsm langs je dierenarts voor check..
ze zal met een maand wel weer op orde zijn, mits gezond..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: ondervoed

Bericht door mittenslief »

is ze wel "geholpen"want kittens krijgen in deze conditie is zeer slecht, maar ja abortus ook, zeker overleggen met je dierenarts
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: ondervoed

Bericht door pearlsofpassion »

Voor aan te komen zou ik gewoon een weekje opbouwen. Steeds ietsje meer geven. En na die week gewoon wat ze zelf wil eten. Onbeperkt.

Even laten nakijken door een DA kan natuurlijk nooit kwaad.
En als ze niet geholpen is, dat ook maar laten doen inderdaad. Kittens is helemaal uit den boze nu en castratie is toch het beste voor de poes zelf.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
djena1985
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2012 19:44

Re: ondervoed

Bericht door djena1985 »

Bedankt voor de reacties!
Heb de DA gebeld en moet kittenvoeding geven.
6 keer per dag een klein btje en dan opbouwen naar normaal.
ze is wel geholpen dus daar geen problemen mee.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: ondervoed

Bericht door Anne »

Helaas hoeven katten niet weg te lopen om mager te worden. Roedi is ook erg mager geworden, vooral in de flanken is ze flink ingedundt. De da heeft haar uitvoerig onderzocht inclusief bloedonderzoek op alle punten en gelukkig kwam er niks uit maar de vraag waarom ze zo mager is geworden lossen we daarmee niet op. Ze eet goed,is actief en lijkt niet ziek. Alleen is het niet om aan te zien, ze lijkt wel een loslopend skelet
Misschien heeft je poes muizen en kikkers gegeten?
Daar schijnen ze mager van te worden.
Fijn in ieder geval dat je je zo voor haar inzet
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: ondervoed

Bericht door nellebel »

oh anne, is dat iets van de laatste tijd met roedi? dacht dat er eindelijk wat rust in de tent was bij jullie
(weet je dat ik nog best vaak aan jouw caspertje denk. komt denk ik omdat dat in dezelfde tijd was als met mijn flippie).
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: ondervoed

Bericht door Anne »

Dit is iets sinds afgelopen najaar. Ik ben met haar in februari en juli naar de da geweest,
in juli is er bloed geprikt en op alle fronten getest, ook op kattenaids en leukemie e.d.
maar er is niks uitgekomen. Dat laatste is goed nieuws natuurlijk, ik moet het nu los laten want het ging me consumeren. Volgens de da vallen er meer poezen af in het voorjaar als het buiten mooier weer wordt en de katten meer naar buiten gaan maar bij Roedi is het dus al wat langer aan de gang. Ik heb wel eens wat kikkertjes in de tuin gevonden maar nooit gezien dat Roedi ze at. Ik hou haar gewicht in de gaten, ze weegt 3,2 kilo en verder probeer ik me nu geen zorgen meer te maken maar als je haar ziet krijg je de neiging om te vragen wat er mis met haar is.

Casper en Flippie, vergeten doen we ze nooit. Wat heb jij toch veel meegemaakt met Flippie Wendy en wat heeft zij gevochten en bleef ze tegelijkertijd zo bescheiden en de liefheid zelve.
Ik zal ook Casper nooit vergeten, de laatste dag van haar leven, dat ze zo veel om aandacht vroeg en steeds om een knuffel kwam vragen, ze bleef maar aan het miauwen.
Ik ben blij dat ik haar gekend heb en voor haar mocht zorgen, zij was onze moeder hier, ze ontfermde zich over iedereen.
Flippie zal ik ook nooit vergeten, ik voelde later wat jij doormaakte met haar, ik herkende jouw zorgen en je angsten, het zal ongetwijfeld een zware tijd voor je zijn geweest maar je hebt het toch maar gedaan, uit liefde voor wonderpoes Flip
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: ondervoed

Bericht door nellebel »

lieve woorden anne, dank je. kan wel zeggen ,het zelfde geldt voor jou
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: ondervoed

Bericht door Anne »

Dank je Wendy, we zouden het zo weer doen of niet? Hopelijk kunnen we nu genieten van onze monsters en blijft alles goed gaan, zonder al die zorgen en ellende!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
paasnini

Re: ondervoed

Bericht door paasnini »

Bij dit soort heel merkwaardige gewichtsverlies is het verstandig om ook altijd aan een pancreasontsteking te denken. Is evenaart bloedonderzoek, komedies niet uit een standaard bloedonderzoek naar voren. Helaas denkt niet iedere dierenarts eraan.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: ondervoed

Bericht door Anne »

Ik hier wat meer over opgezocht paasnini en de bijbehorende symptomen zoals
verlies van eetlust
sloomheid
braken (35% van de gevallen)
buikpijn (25% van de gevallen)
aanvankelijk verhoogde lichaamstemperatuur die vaak snel overgaat in een te lage temperatuur

slaan echt niet op Roedi, ze is actief, eet goed, geeft niet over en is niet sloom

Bedankt voor het meedenken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: ondervoed

Bericht door Dinky »

Hoe gaat het nu met haar gewicht? Komt ze alweer lekker aan nu ze weer veilig thuis is?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie