bordetella en chlamydia voor pension nodig?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
mandietje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2011 11:36

bordetella en chlamydia voor pension nodig?

Bericht door mandietje »

Beste allemaal,

Ik zou graag jullie mening willen weten over het volgende:

Onze kat van 1,5 gaat as zomer twee weken logeren in het pension. Daarbij zijn inentingen voor niesziekte en kattenziekte verplicht, die heeft ie ook gewoon, maar ze raden aan ook voor chlamydia en Bordetella te vaccineren. Ik heb hier een beetje op gegoogled, en van beide vaccinaties lees ik meer negatieve dan positieve dingen. Ik ben er dus een beetje huiverig voor. Mocht het niet nodig zijn doe ik het dus liever niet. Hebben jullie hier ervaring mee? Wat raden jullie aan? Verder komt meneer niet buiten, dus het is puur voor de twee weken in het pension.

Bedankt alvast voor reacties!

Groetjes Mandietje
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: bordetella en chlamydia voor pension nodig?

Bericht door Sifra »

Over de noodzaak van beide vaccinaties kan ik niet oordelen. Mijn vroegere dierenarts entte altijd tegen chlamydia. Mijn katten waren daardoor na de entingen vaak een dagje niet lekker. Nu ze niet meer tegen chlamydia geënt worden, hebben ze nergens last van.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie