Onderkoeld

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Onderkoeld

Bericht door Sannie_xx »

Hallo allemaal,

het is een tijd geleden dat ik actief was op het forum. Ik weet helemaal niet of jullie Mouse en Zooey je nog herinneren, zo lang geleden :oops:

Sinds een paar dagen is Zooey dus ziek. Zij is echt een zorgenkindje en ondanks haar jonge leeftijd heeft ze best regelmatig iets. Vanochtend was ik er echt verdrietig over want ik raakte ervan overtuigd dat ik gewoon iets helemaal fout deed waarom ik met mijn katten regelmatig bij de dierenarts zit en mijn vriend zijn katten nooit iets hebben.

Nu dan, vanochtend met Zooey naar de dierenarts geweest. Ze is sloom, eet niet, drinkt amper, loopt amper, kon niet meer op het bed springen, zag er slecht uit, en heeft ons de hele nacht wakker geklaag-mauwt. Dus vanochtend zsm naar de DA. Die schrok van haar conditie, gelijk ter plekke bloedonderzoek. Hij dacht aan iets met de nieren of diabetes. Maar het bleek geen van dit allen. De bloedwaarden waren niet afwijkend. Maar haar temperatuur wel! Ze was super koud, de thermometer wilde haar temperatuur niet eens opmeten; dus onder de 32 graden.
Ze heeft wat medicatie gekregen en is mee naar huis met een verwarmingsmatje, aansterkvoer om te dwangvoeren en dus het advies; warm haar op! (ik mocht haar ook daar laten maar ik mocht het ook eerst thuis proberen, als het niet werkt gaat ze terug en dan ook aan het advies).

Het moeilijke is; mevrouwtje wil ABSOLUUT NIET op dat verwarm-matje. Ik heb er een theedoek en dubbele handdoek over gedaan en het is niet te heet, ik heb goed gevoeld met een koudgemaakte hand (omdat zij natuurlijk ook koud is) en het is gewoon warm. Ik heb nu het matje maar in het draagbakje gedaan zodat ze erin blijft zitten. Dat doet ze wel, maar ze is onophoudelijk aan het klagen en probeert er af en toe toch uit te komen; lukt dat niet, dan is het zelfs schreeuwen. Echt alsof ik haar de brandende plaat opstuur, ik voel me superschuldig. Maar ik heb net weer even temp opgenomen en ze is nog steeds veel te laag (32,5C). Klaagzang negeren en toch gewoon doorzetten? Iemand nog tips?

Ik voer haar voorzichtig bij met een spuitje en ook extra water met een spuitje - kleine beetjes tegelijk want anders spuugt ze het weer uit.
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Onderkoeld

Bericht door Livewithlouis »

Jeetje! Wat een ellende! Helpt het om haar op schoot te nemen of bij haar te gaan liggen? Goed in de gaten houden hoor! En anders vanavond toch terug naar de praktijk en daar aan een verwarmd infuus!

Maar waar komt die temp. daling vandaan? Je da heeft niks kunnen vinden?
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Onderkoeld

Bericht door Sannie_xx »

Op schoot krijst ze net zo goed de boel bij elkaar. Net nog even de DA gebeld maar die zei ze moet toch echt opwarmen. Heeft hij ook wel gelijk in natuurlijk.....

Hij kon niks vinden inderdaad - misschien een virus, dacht hij. Hij had dus verwacht iets van nieren of suikerziekte te vinden maar dat was niet het geval.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Onderkoeld

Bericht door Sannie_xx »

Ze is daarnet op mijn schoot overleden. Zooey was drie jaar oud. Dit is te plotseling, ik weet even niet wat ik ermee aan moet.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Onderkoeld

Bericht door Chiquita98 »

Ach jeetje. Wat vind ik dat erg voor je zeg. Toen ik je berichtje las dacht ik zelf misschien wel aan een hersenbloeding/tumor. Mijn poes had toendertijd ook ondertemp en kon niet/nauwelijks lopen.
Ik wens je heel veel sterkte toe met dit plotselinge verlies
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Onderkoeld

Bericht door falkosan »

wat verschrikkelijk. ik denk ook een hersenbloeding. echt geen woorden voor.

heel veel sterkte
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Onderkoeld

Bericht door Sannie_xx »

Ja het is echt heel erg schrikken. Ik denk dat ze het al aan voelde komen. Ze wilde steeds onder het bed liggen. Maar ja, dierenarts zei warm houden, dus natuurlijk vond ik dat niet goed. Nu is het wel lastig om mezelf daar geen verwijten over te maken, want ik vind het zo zielig dat ik haar dat niet gewoon lekker heb laten doen. Maar ik had totaal niet verwacht dat dit eraan kwam. Wel had ik haar dus op schoot genomen met een warm dekentje omdat ze dat matje zo erg vond. Gelukkig had ik haar dus op de arm. Maar het ging zo plotseling, gedag zeggen was er niet bij, alleen maar heel hard schrikken.
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Onderkoeld

Bericht door Livewithlouis »

Jeetje wat ontzettend verdrietig! Je moet jezelf absoluut geen verwijten maken! Zoiets is toch niet te voorspellen en zelfs al was dat wel zo, je hebt gedaan wat je kon en moest doen!

Heel veel sterkte hoor vind het erg droevig!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Onderkoeld

Bericht door Sifra »

Sannie_xx schreef: Nu is het wel lastig om mezelf daar geen verwijten over te maken, want ik vind het zo zielig dat ik haar dat niet gewoon lekker heb laten doen. .
Als je haar haar gang had laten gaan en ze was onder het bed gekropen, dan had je jezelf nu verweten dat je haar niet goed warm had gehouden.
Je hebt het goed gedaan, maak jezelf geen verwijten. Mooi dat ze gestorven is in de armen van iemand die van haar houdt.
Liv
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 apr 2012 10:24

Re: Onderkoeld

Bericht door Liv »

Ach...wat ontzettend verdrietig vind ik dit....
Je hebt het hartstikke goed gedaan hoor!!
Heel veel sterkte met dit plotselinge overlijden van je lieveveling.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Onderkoeld

Bericht door patiani-guusje »

Jeetje, wat erg, wat plotseling, en wat jong! Wat moet dit erg voor je zijn! Ik wens je heel erg veel sterkte!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Plaats reactie