Jonge kater met hartprobleem

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Jonge kater met hartprobleem

Bericht door flower1980 »

Heel veel sterkte met jullie katten, Maria 47 en Pamvd!
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Jonge kater met hartprobleem

Bericht door MarjanR »

Ik wil ook even reageren. M'n oudje is nu 19 en heeft sinds 2,5 jaar de diagnose HCM.
We zitten nu in de laatste fase.
Die diagnose (van de week) is kei-hard, maar realiteit.
Het is schipperen. Want m'n oudje wil graag nog dingen ondernemen.
Maar ja, we moeten ook aan z'n hart denken.
Ik laat hem toch z'n ding doen (lekker over de galerij denderen, over het dak strompelen, bij de buren naar binnen glippen... je kent het wel), maar dan wel een uurtje, geen uuuuuuuuuuren (wat hij wil).
Tja, dan maar uitgeteld op de bank of op bed.
Maar hij doet wél z'n ding.
Ik wil hem nog lang niet kwijt (ondanks dat ik hem al lekker lang heb), maar ik wil geen museumstuk van hem maken.
En ik denk dat je dat ook niet moet doen met je kleintje.
Laat maar gaan, daar wordt hij gelukkig van op dat moment.
Vraag je je af hoeveel van die momenten hij nog heeft?
Dan wil je toch het moment van nu niet ontnemen?

Sterkte met je/jullie monster(s).
Geniet van elk moment dat jullie nog samen hebben, dan kun je daar later met een lach aan terugdenken ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Jonge kater met hartprobleem

Bericht door patiani-guusje »

Ach dat stukje over het spelen met de kraan, krijg er een brok van in mijn keel.. Mooi dat je hem op die manier toch dingen kan laten doen waar hij van geniet. Hoop dat je hem nog een hele tijd bij je mag houden.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Jonge kater met hartprobleem

Bericht door Pamvd »

@Dankjewel Flower 1980 :grin:

@MarjaR. heerlijk dat je je oudje nog zo laat genieten van wat hij nog kan en wat ie nog leuk vindt. Dat doen wij inderdaad met Pluis ook, en dat voelt goed he?
Hoop dat het oude baasje :pdtold: nog een mooi tijdje bij jullie mag zijn.
Ook Pluis zit in de laatste fase, en vergeleken met de andere van 4 is hij echt een opaatje, maar o wat zijn ze allemaal lief voor hem.
Zelfs 'de 3 krengen' :pdtcrazy: :pdtcrazy::pdtcrazy: (dat zijn de kids van dakhaas Noortje) zijn lief voor hem.
@patiani-guusje, ik heb hem vrijdag wel een keer of 10 op moeten tillen om met de kraan te spelen, daarna was de lol er kennelijk weer af, maar het was zo schattig die natte snoet van hem
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Maria47
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2012 13:05

Re: Jonge kater met hartprobleem

Bericht door Maria47 »

Ik herken wel wat in je verhaal, Pam. Jimmy was ook duidelijk minder actief met het warme weer.languit liggen op de vloer en veel slapen. Maar ook Jimmy eet en drinkt goed en nu het weer wat koeler is, wordt hij ook actiever. Alleen geeft hij sinds twee dagen 's morgens over, net na het eten. Ga morgen de da bellen voor een controle en eventueel een nieuwe echo.

Volgens mij voel je goed aan hoe het met Pluis gaat en je hebt in ieder geval de grenzen bepaald. Dat heb ik ook, geen onnodig lijden. Maar hij geniet ook zo over duidelijk nog van het leven en maakt niet de indruk dat hij zwaar lijdt. Moeilijke ziekte hoor, dat HCM.

Sterkte met Pluisje, dat hij nog maar een tijd mag genieten van het leven en jullie van hem!
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Jonge kater met hartprobleem

Bericht door Pamvd »

hoi Maria,
Ja dat warme weer is echt pittig voor hen, dat merk je bij mensen met een hartziekte ook.
Misschien wel een goed idee om nog eene cho bij Jimmy te laten maken, wie weet moeten zijn medicijnen wat aangepast worden, of houd hij ook vocht vast door de warmte? Wat akelig dat hij al 2 dagen moet spugen, heel veel sterkte met hem, het is inderdaad een rotziekte HCM :evil:
Gisteren heb ik nog even wat shakes en medicijnen voor Pluis bij de dierenarts opgehaal. De shakes van Royal Canin slobbert hij op als extra vertsrekking, kost hem niet zoveel moeite als hij erg moe is.
Wij hebben nu besloten om hem thuis in te laten slapen als het zover is.
Geen gestress meer in de reismand, ook niet voor de 6 weekse cortico steroïde prikjes die hij kreeg.
Ik heb nu 2 weken vakantie en wil veel bij hem zijn, heb niet het idee dat het nog zo heel lang meer gaat duren, hij is echt heel erg moe vandaag, hoewel hij volgens mijn man (die altijd thuis is) overdag nog redelijk 'actief' was.
Mijn man heeft vd week gedroomd dat de dierenarts opbelde dat hij een nieuw hart en longen voor Pluis had, het koste maar 500 euro (?) en kon zijn leven redden.
Dat je er zelfs in je slaap zo mee bezig bent he?
In mijn droom was pluis vannacht een konijn die er hetzelfde uitzag als Pluis 8-)
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Jonge kater met hartprobleem

Bericht door Pamvd »

Helaas hebben we Pluis gisteravond in moeten laten slapen.
Het ging de afgelopen week juist een stuk beter met hem, maar gistermiddag heeft hij waarschijnlijk een hartaanval gehad en ging hij schrikbarend achteruit...
De dierenarts is bij ons thuis geweest, en terwijl zijn geliefde hond Coby, en grote katervriend Renee rustig bij hem lagen heeft zij hem in laten slapen.
We hebben er vrede mee, maar hij was nog maar net 4 jaar oud, en wat een verdriet om die lieverd nu te moeten missen.
Rust zacht Pluisjelief........
Laatst gewijzigd door Pamvd op 22 jul 2012 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Jonge kater met hartprobleem

Bericht door flower1980 »

ah.... Heel veel sterkte met het verlies van Pluis.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Jonge kater met hartprobleem

Bericht door Pamvd »

Dankjewel Flower
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Jonge kater met hartprobleem

Bericht door BloemTetsu »

Heel veel sterkte!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Maria47
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2012 13:05

Re: Jonge kater met hartprobleem

Bericht door Maria47 »

Ooh Pam, wat erg. Hoewel niet helemaal onverwacht na je laatste berichten, vind ik het toch een behoorlijke schok. Ik leef met je mee en wens je veel sterkte met het verwerken van het verlies van Pluis. Hopelijk zijn de mooie herinneringen (straks) een beetje troostend.

En ik ga nog meer van Jimmy genieten, want als jouw verhaal me iets leert, is het dat het plotseling veel slechter met hem kan gaan.

Groeten Maria
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Jonge kater met hartprobleem

Bericht door mittenslief »

Heel veel sterkte met dit grote verlies, oneerlijk en natuurlijk veel te jong
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Jonge kater met hartprobleem

Bericht door Pamvd »

Dankjullie wel voor jullie lieve berichtjes en medeleven lieve meiden.
We missen Pluis verschrikkelijk, maar ik vindt het heel fijn dat ik juist nu vakantie had, en nog hele dagen bij hem kon zijn.
Het heeft vast zo moeten zijn.....
Snel is het toch nog gegaan, toen Pluis 12 maart van voor de dood weggehaald is wisten wij dat hij nog maar een paar maanden te leven had omdat zijn hartje er al té slecht aan toe. En als je zag wat hij aan medicijnen slikte ( 8 pillen per dag) is het nog een wonder dat hij nog 4 maanden bij ons mocht zijn
Maar juist omdat hij vorige week zo'n 'opleving' had verbaasde het ons toch nog dat hij zaterdag ineens zó hard achteruit ging, ook al wisten wij dat hij al in het laatste stadium was.
Pluis ligt nu op een heel mooi plekje in de tuin begraven, daar waar hij altijd in het zonnetje lag.

Maria geniet nog maar lekker lang van jullie Jimmy hoor, gelukkig kwamen jullie er al in een heel vroeg stadium achter dat hij HCM heeft en zijn gelijk met behandelen begonnen.
Ik weet zeker dat hij nog een hele lange tijd bij jullie mag zijn.


Pluis als kleine kruimel en toen hij nog gezond was.

Afbeelding

Afbeelding
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Jonge kater met hartprobleem

Bericht door Dinky »

Prachtige foto's van pluis ;)

Spijtig dat het moment van inslapen toch daar is gekomen :( Maar inderdaad wel mooi dat je vakantie had en extra tijd aan hem kon besteden. Jullie hebben je best gedaan voor hem in elk geval ;) Nu zorgen dat het met de tijd een rustig plekje in jullie hart kan vinden met alle mooie momenten ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Jonge kater met hartprobleem

Bericht door falkosan »

wat een prachtige kat. verschrikkelijk dat hij maar 4 jaar mocht worden. maar wel 4 fijne jaren.

heel veel sterkte met het verlies. ik weet hoe erg dat is.
Plaats reactie