Kat is zichzelf niet meer

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Pinkeltje1990
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2012 20:51

Kat is zichzelf niet meer

Bericht door Pinkeltje1990 »

Hoi allemaal,

mijn lieve kat is sinds enkele weken/maanden niet meer de lieve, nieuwsgierige poes die hij geweest is. Onze lieverd is bij ons aan komen lopen dertien jaar geleden. Het was altijd een erg gezellig, nieuwsgierig katje, maar hij doet al een tijd lang raar. Het begon met vreemd lopen. Hij doet het niet altijd, maar af en toe doet hij het wel, dan is hij heel zwak in de achterpoten. Viel een tijd geleden ook soms om bij het wassen. Zo eng. Zijn met 'm naar de dierenarts geweest, die zei dat hij last had van z'n rug, waardoor hij krom ging lopen. Pijnstillers meegekregen, maar ik ben er nog niet gerust op. Hij heeft ze helemaal opgemaakt, en hij loopt wel iets beter, maar nog vaak loopt hij zwak en wankelt hij een beetje. Maar dit is niet alles, er is ook iets met z'n oor. Een tijd lang zat er een behoorlijke 'wond' (veel opgedroogd bloed) onder, maar hij is altijd een enorme vechter geweest, dus waren dat wel van 'm gewend, maar de laatste tijd valt het me op dat hij één oor stijf rechtop houdt. Als hij iets hoort of iets opmerkt, beweegt hij één oor. Gisteren wilde ik 'm over z'n kopje aaien en raakte ik daarbij per ongeluk zijn oor. Hij reageerde zó heftig, hij struikelde helemaal en was minutenlang angstig voor me (tot ik het snoeppotje erbij pakte.... ;-)). Bovendien knijpt hij al een tijdlang één oog dicht. Er is eigenlijk zoveel, en dit had hij ook allemaal al toen hij bij de dierenarts kwam. Hij is dus ook gewoon al oud, hoor, want toen hij hier dertien jaar geleden kwam, was hij zeker al een jaar of één, misschien ouder, hij is dus minimaal al veertien jaar oud. Is er iemand die een idee heeft wat het kan zijn? Er lijkt zoveel te zijn... Hij eet en drinkt trouwens supergoed, ligt af en toe een beetje te rollen in het zonnetje, slaapt lekker en lijkt absoluut zijn levenslust niet verloren. Hoewel hij wel iets meer timide is..

Liefs!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat is zichzelf niet meer

Bericht door Sifra »

Probeer eens voorzichtig in het oor te kijken en te voelen waar de pijn precies zit. Misschien heeft je kat een abces in/aan z'n oor.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Kat is zichzelf niet meer

Bericht door catsini »

het enigste wat je kan doen, naar een dierenarts.
zo snel mogelijk,
maar nog vaak loopt hij zwak en wankelt hij een beetje
het wankelen kan ook een neurologisch probleem zijn(hersenen en zenuwen)

en zijn oren, dat is niet normaal, een onsteking in zijn oor, of wat in zijn hoofdje, ik zou echt geen dag wachten.
zo wie zo, heel!! goed laten onderzoeken.
het kan van alles zijn
desnoods naar een andere dierenarts, en zo oud is je kat niet.
we hebben altijd heel lang onze poezen bij ons gehad, eentje is 23 jaar geworden.
onze poes is nu bijna 17 jaar, dus het valt mee,

groetjes, Catsini.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
paasnini

Re: Kat is zichzelf niet meer

Bericht door paasnini »

Het zijn hele nare klachten en dat oor en omvallen kan zelfs verband met elkaar houden. Ik zou ook niet langer wachten en naar een andere dierenarts gaan.
Sterkte.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kat is zichzelf niet meer

Bericht door Catfish »

Ik zou je ook met klem aan willen raden om naar een dierenarts te gaan.
Het kan inderdaad iets neurologisch zijn, bv een tia, maar dat oor is ook een goede aanwijzing denk ik. Als het een oorontsteking is die naar binnen is geslagen heeft die de hersenen bereikt en dat kan de klachten veroorzaken.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat is zichzelf niet meer

Bericht door mittenslief »

kan inderdaad heel goed een oorontsteking zijn die naar binnen is gegaan, hier bij mijn moeder ook een kat met zeldfe problemen, door een poliep diep in zijn oortje krijg je problemen, kijk even goed in zijn oren
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat is zichzelf niet meer

Bericht door nellebel »

en als het zijn oren zijn, is het logisch dat hij last heeft van zijn evenwicht. ws heeft hij toch flink pijn als hij al zo reageert als je eraan komt.
wel vreemde dierenarts als die dit weet en niks onderneemt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie