Schildklierwaarde goed maar toch aan de felimazole?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
it kattefroutsje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2010 13:21

Schildklierwaarde goed maar toch aan de felimazole?

Bericht door it kattefroutsje »

Hallo ik weet niet of deze vraag al op de site staat, maar kan het in ieder geval niet vinden.
Ik ben vorige week met Samson (onze (blinde) exotic van 14 jaar) naar de dierenarts geweest omdat hij vreselijk vies in het haar kwam te zitten en mager werd over de ruggengraat, ook was hij minder alert/actief (voor zover je dit kunt zien bij een blinde niet actieve kat).
De bloeddruk was te hoog, temperatuur goed, maar na het scheren van zijn keel vond hij de schildklier veel te groot (hij had hem zelf nog nooit zo groot gezien), dus bloed opgestuurd.
gelukkig bleken de nier- en leverwaardes goed te wezen............... maar het vreemde was...... de schildklierwaarde was ook goed?
omdat tussen ons dierenarts bezoekje en de uitslag een weekend zat, waren we al wel begonnen met felimazole, en het lijkt erop dat hij hier goed op reageert. Hij is weer alerter.
Nu zegt mijn dierenarts dat dit soms voorkomt (schildklier waarde goed maar toch schildklierproblemen), en omdat hij toch lijkt te reageren op de felimazole moeten we hier eerst 2 weken mee doorgaan en dan maar eens zien wat hierna gaat gebeuren.
Zijn hier meer mensen die zo'n zelfde soort situatie meegemaakt hebben?
Ik ben zeer benieuwd.
Plaats reactie