Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door castratenkoor »

Ik vind het triest dat je kat dood is, maar dit is een kromme redenatie.
Mensen moeten hun tuin dus maar laten volschijten, hun volière vogels zich laten doodvliegen.
Of hun tuin laten afrasteren? Voor andermans kat? Of dan maar op een flat gaan wonen?
Voor andermans kat?
Je legt de verantwoordelijkheden wel heel vreemd.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het welzijn van jouw kat en het zou logischer zijn als jij zelf kosten maakt om je eigen kat op jouw eigen terrein te houden.

ik praat het absoluut niet goed als mensen andermans kat om zeep helpen, maar ik kan me wel
vorostellen hoe kattenhaat ontstaat.
ik heb dat van zeer nabij meegemaakt met mijn schoonouders. Die hadden veel plezier in hun prachtige bloementuin. Tot ze nieuwe buren kregen met 8 katten.
Ik heb zelf 8 katten, die komen alleen buiten in een kattenren, daar heeft niemand last van.
De katten van de buren van mijn schoonouders liepen wel los buiten, met als gevolg dat mijn schoonouders hun hele tuin volgescheten en uitgegraven werd.

Katten zijn heel goed op eigen grondgebied te houden - het kost alleen wel geld en moeite.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 29 aug 2011 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door Ilone »

Je weet niet eens zeker of het beestje vergiftigd is...
Dus ik snap de hele discussie niet zo goed.
Tuurlijk is het erg dat je je beessie hebt verloren, en sterkte daarmee.
Maar het kan net zo goed een hartprobleem zijn geweest.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door miele2010 »

Wat een harde reacties weer! Kunnen jullie nu echt niet normaal reageren en wat meer medeleven tonen met de topicstarter? Ik walg ervan en overweeg om hier weg te blijven op dit forum!!!

Voor Petra: heel veel sterkte toegewenst met het verlies van je maatje, blijf de mooie momenten met je poezel koesteren!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door Ilone »

Que?
Volgens mij is er niemand hier die het niet erg vind dat ze haar beestje kwijt is, dacht ik.
Misschien zijn sommige zaken wat harder gezegd, maar alle bedoelingen lijken mij goed. En eerlijk is eerlijk, de verantwoording van een kat ligt bij het baasje zelf en niet bij de buurtbewoners. En nee, hier heeft TS niets aan, maar dat is de discussie die voortkwam uit o.a. een reactie van haarzelf.
Nogmaals, ik vind het heel erg hoor wat er is gebeurd, en ik weet zeker dat iedereen die verder gereageerd heeft, dat ook vindt!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door Adriana »

het enige dat ik heb geschreven is dat als je je kat vrij buiten laat lopen, dat je dan tegelijkertijd het risico accepteert dat het niet goed afloopt.
tot bijna vervelens toe wijzen we daar iedere keer weer op als er weer eens wordt gevraagd: hoe groot is de diefstalkans als mijn raskat vrij naar buiten gaat, kan mijn kitten al naar buiten en noem maar op...
het gaat vaak goed en soms ook niet..
dat is niet hard, dat is de realiteit en die mag kennelijk niet worden opgemerkt.
en verder heeft het de topicstarter niet aan medeleven ontbroken..

als je op een forum meeschrijft, dan moet je er ook tegen kunnen als er dingen worden gezegd, die je missch niet zo leuk vindt. of waar je zelfs van walgt...,
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door Kattenbella »

Petra, heel veel sterkte met het verlies van je kat. Als ik het zo lees denk ik toch aan een hartaanval. Het kan zijn dat je kat al iets mankeerde en dat de vakantie en de opwinding om jullie terugkomst hem fataal werd.
Niemand kan daar iets aan doen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door castratenkoor »

petra1966 schreef: Je leeft in een maatschappij waar ook dieren zijn.
Als je daar niets mee te maken wil hebben, kun je ook te tuin beter afbakenen of in een flat gaa wonen is mijn mening.
Dit slaat toch werkelijk nergens op lijkt mij.......moet een ander kosten maken voor jouw kat?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door Kattenbella »

Het kan misschien ook de boosheid en of frustratie zijn bij de gedachte dat haar kat vergiftid is.
Ik geloof er niets van dat ze er iets van meent, maar ik zou het zelf ook even heel vervelend vinden als ik met zo'n verdriet deze discussie zou tegenkomen.

Jullie weten dat ik met jullie eens ben dat het beter is katten binnen te houden en dat doe ik ook, maar ik kan het mij ook in Petra's woede invoelen.
Laat het even rusten en haar ook bijkomen van haar verdriet.

Misschien is het handig bij dit soort verhalen door te verwijzen naar een topic over binnen of buitenkatten voor de discussie en te vermelden op de topic dat die discussie daar doorgaat.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door Adriana »

en dat vind ik dus niet: de topics met de berichtenwisselingen over de kans, dat een kat onheil overkomt of niet meer terug komt, blijven theoretisch. daar wordt er, meestal door de topic starters, erg luchtig over gedaan met vragen als 'hoe vaak komt het nou voor' en rustige buurt en weinig verkeer en al dat soort vergoelijkends.

als iemand er daadwerkelijk mee geconfronteerd is en ja, dat doet pijn, veel pijn, dan pas wordt het duidelijk dat het ook fout kan gaan.
en hoogstwaarschijnlijk veel vaker dan we denken/hopen..

en dan moet ìk dus maar in een flat gaan wonen want katten zijn onderdeel van de 'maatschappij'.. er zal samenleving worden bedoeld.
en dat zijn ze dus niet, anders hadden ze wel een verkeersdiploma en een mobieltje. veel katten zijn niet eens gechipt.
de buitenkat als muizenvanger! hihi, af en toe eens eentje, maar dat houdt een muizenpopulatie heus niet in toom hoor!
nu weet ik ook wel dat in een landelijke omgeving katten iets minder risico lopen op een autobotsing, maar daar loeren dan toch ook weer andere gevaren.
en wilde katten zijn buitendieren, dat klopt maar onze htk's heten al eeuwen kleine huisdieren, met de nadruk op 'huis'-..

het blijft wrang om geconfronteerd te worden met de consequenties van je eigen beslissingen, en jà, je accepteert zelf het risico waaraan je dat dier bloot stelt en zult dus ook zelf de gevolgen en het verdriet moeten accepteren als het fout uitpakt. en niet op een ander gaan zitten vitten.

we hebben op het forum een topic starter gehad met een doodgereden kat met hartverscheurende in memoriam-teksten, die doodleuk meldde dat de andere katten nog steeds buiten liepen in dezelfde buurt met hetzelfde verkeer.
oh ja, en als je daar dan een opmerking over maakt, ben jìj de gebeten hond.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Louise90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jun 2011 20:59

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door Louise90 »

Wat vreselijk! Ik hoop echt niet dat er zulke misselijke figuren in je buurt wonen. In onze buurt was er een aantal jaar geleden ook sprake van een kattenhater. In een paar weken tijd zijn er 5 verdwenen. Mijn kat is toendertijd door een of andere gek naar Borne gebracht en daar gedumpt en doodgereden (we wonen in Enschede, hij kan daar onmogelijk naartoe zijn gelopen). We hadden een vaag vermoeden wie het kon zijn maar er valt natuurlijk niets te bewijzen. Was die persoon maar gewoon naar me toe gekomen, dan had ik hem die paar stomme euro's voor zijn tuin overgemaakt.

(@Adriana: het verkeer, mensen met te korte lontjes, mensen die weten hoeveel geld je kat waard is en hem stelen. Het zijn inderdaad risico's die je accepteert als je je kat buiten laat lopen. Ik laat ze de achtertuin ook niet meer uit. Heeft niemand er last van en raken de katten niet gewond/vermist.)

Beide partijen moeten in zo'n kwestie hun eigen verantwoordelijkheid nemen en zich als volwassenen gedragen. Heel veel sterkte met het verlies van je maatje. :(
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door Anne »

We wonen allemaal op deze aardbol en zullen hem moeten delen. Sommige mensen kunnen erg weinig hebben van dieren, terwijl dieren alles maar moeten pikken wat mensen doen: de natuur verkloten en verkleinen, dieren opsluiten in totale industrien waar dieren tot op het bot onvrijwillig uitgebuit en misbruikt worden en ja, mensen hebben ook nog eens onnatuurlijke voertuigen uitgevonden en wie kan daar weer voor inleveren wat betreft vrijheid? Katten en andere dieren, drie kwart moet in een kooi of gevangenschap leven, zo ook mijn dieren.
Ondertussen ontstaat er kattenhaat door de buurt en worden er katten mishandeld of vergiftigd, want ojee, wat een last dat gepoep en gezeik, of ze vreten de volierevogeltjes op ( die hun leven ook onvrijwillig in een kooi doorbrengen) dat is natuurlijk vele male erger dan al die millievervuiling die wij met zijn allen bij elkaar produceren en het vele onnatuurlijke dierenleed wat wij produceren
Ik vind, dat dieren meer te lijden hebben van mensen dan andersom dus hou er overop aub,
het is een luxe klacht.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door Ilone »

Dat is een andere discussie Anne, die wordt in een ander topic gevoerd.
Niemand (volgens mij) die hier spreekt dat mensen last hebben van de dieren. Wel wordt gesproken over dierenhaters.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door jennli »

Los van alles heeft niemand het recht een dier te vergiftigen mocht het zo zijn. Zieke mensen die zoiets doen. Veel sterkte!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door Anne »

Ilone schreef:Dat is een andere discussie Anne, die wordt in een ander topic gevoerd.
Niemand (volgens mij) die hier spreekt dat mensen last hebben van de dieren. Wel wordt gesproken over dierenhaters.

Dierenhaters zijn vaak mensen die het overlast van dieren in de buurt zat zijn
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door Adriana »

ik ben op mijn volkstuin de overlast van de loslopende katzels (zeik en stront) hardstikke beu, maar zal nooit een dier kwaad doen.
het baasje kan van mij een emmer water over zich heenkrijgen, dat wel..
thuis zijn mijn kattenbakken brandschoon en op mijn volkstuin mag ik op sommige plekken in een open, niet schoongemaakte gore kattenbak tuinieren.
en in reactie op t eerdere bericht van Anne: het gaat niet om de dieren, het gaat om het gebrek aan fatsoen van de betreffende baasjes, die hun katten in andermans tuin laten schijten, graven en zeiken... om de andere kant van het verhaal.

tuurlijk is het erg als een kat wordt vergiftigd, wat overigens nog helemaal niet vaststaat in dit topic, het is strafbaar en mag niet gebeuren. maar - ander voorbeeld - mijn moeders laatste jaren zijn behoorlijk verpest omdat de buurtkatten haar tuin als toilet gebruikten en ze als het een beetje zonnig was daar eigenlijk geen thee of koffie meer kon drinken, omdat ze altijd in de kattenzeiklucht zat.
ik heb daar veel getuinierd en het heeft pakken biotex gekost om kleren weer geurvrij te krijgen. nogmaals, hartelijk dank baasjes!
Laatst gewijzigd door Adriana op 31 aug 2011 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie