Gezwel aan heup

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
snouska
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2003 14:00

Bericht door snouska »

Nou, ik sta op het punt op met Dikkie naar de dierenarts te gaan. Ik heb weinig goede hoop, ze is nog verder achteruit gegaan, ze knort al bijna niet meer als ik haar aai. Toch heb ik het idee dat ze niet echt pijn heeft, maar gewoon heel erg moe is.

'k laat het maar op me af komen. Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Anouschka
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Nou heel veel suc6! En geef ze maar een dikke knuffel van mij!
Ik ben benieuwd hoe het afloopt!
bagera

Bericht door bagera »

Je moet weten dat we je hier allemaal steunen.Hier vind niemand het 'raar' dat je verdriet hebt om je poes.
Ik hoop dat het bezoek aan de da positief was en dat er nog iets aan te doen is.
Veel succes en ik duim voor jou en je lieve poes.
snouska
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2003 14:00

Bericht door snouska »

Hoi allemaal,

poeh, poeh. Dat was me het tripje wel! Ik ben zojuist bij de da geweest. Wat blijkt?! Ze heeft een gevecht gehad en is in d'r billen gebeten! Dat is gaan ontsteken en daar heeft ze zware koorts van gekregen (40.7!) Haar uitdroging viel gelukkig nog mee; (heeft het toch geholpen dat ik haar zachtjes met haar neus in de aangelengde melk heb geduwd). Ze heeft een spuitje met antibiotica gekregen en een koortsremmer. Ze hebben de abces opengesneden, (gatver*mme dat wil je niet meemaken!) en alles schoongemaakt. Nu is het hopen dat haar ouwe lichaampje nog sterk genoeg is om dit te verwerken! En bovenop ale problemen heeft ze vlooien!!! Dat heeft ze nog nooit gehad. En omdat ze zo zwak is mag ik niet met een vlooienkuur beginnen; als ik maar geen vlooienplaag in het huis krijg!

Dus, al met al ben ik erg blij dat ze nog een kans krijgt en samen gaan we ervoor knokken dat ze nog effetjes bij ons blijft!

Ik wil iedereen even bedanken voor het medeleven en de fijne berichtjes.

Groetjes, Anouschka en Dikkie (die helemaal uitgeput onder de tafel ligt bij te komen!)
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Anouschka, hou je ons op de hoogte?? Ik ben erg blij om te lezen dat Dikkie er nog is maar ben erg benieuwd naar hoe het verder gaat. Over die vlooien, mag je haar kammen of geeft dat nu te veel stress??? Ik hoop dat ze snel weer de oude is! Geef haar maar een dikke knuffel!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

He Anouska wat een opluchting, vooral omdat je zo bang was dat Dikkie het niet zou redden! Ik kan me voorstellen dat je blij bent nu.
Je kunt Dikkie een beetje helpen door haar elk uur met een vlooienkam te kammen. Zet er warm water met wat afwasmiddel bij en doop daar de kam telkens in, zodat de vlooien verdrinken. Dan hoef je (nog) geen vlooienkuur te doen en ook niet bang te zijn voor een vlooienplaag in je huis.
Als de vlooien blijven zitten, gaan ze bloed van Dikkie zuigen en dat kan ze er nu niet bij hebben, dus een beetje hulp kan geen kwaad.
Veel succes en ik ben opgelucht met je!
Enne.... verdriet en zorg om je kat, dat is op deze site normaal! Wij begrijpen allemaal dat een dier niet zomaar iets is, maar een deel van je leven.

Dikke knuffel voor Dikkie
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik sluit me helemaal bij Emma aan. Het verlies van een huisgenootje heeft een enorm impact in je leven. Ik ben blij dat je nu wat opgeluchter adem kan halen. Troetel maar lekker met Dikkie, dat kan hij/zij nu wel gebruiken, en jij ook!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ah wat ben ik blij dat je haar weer mee naar huis hebt mogen nemen! Nu kunnen jullie tenminste samen ervoor knokken :wink:
Zou inderdaad wel proberen te kammer zoals Emma zei zodat ze niet nog meer verzwakt. Verder maar lekker laten rusten en vertroetelen, maar dat komt vast wel goed :whcathead:
groetjes Sharon
snouska
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2003 14:00

Bericht door snouska »

Hoi allemaal,

Even een update. Dikkie gaat goed vooruit, ze voelt zich duidelijk beter. Toch is ze erg zwak, logisch, maar ze wil nog steeds niet eten of drinken en daar wordt ze natuurlijk niet beter van. Wel kruipt ze graag tegen me aan, echt om ttoost te zoeken lijkt het. Dat is natuurlijk wel lief. Ik zit te twijfelen of ik vannacht in mijn eigen appartement (ben bij mijn ouders) zal slapen. Daar lopen nog twee konijntjes rond die dolgraag even rond willen lopen. Voorlopig blijf ik nog even hier!

Wat dat kammen betreft: ik kan nu geen kam vinden, maar ga die morgenvroeg direct halen. Goede tip overigens met die emmer water.

Ik hou jullie op de hoogte en ik hoop dat jullie nog even doorduimen, want het gevaar is nog lang niet geweken.

Groetjes
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik zou er lekker blijven, lekker kroelen, lekker knuffelen en blijven proberen of er iets aan eten of vocht naar binnen gewerkt kan worden. Ik weet wel zeker dat wij allemaal voor jullie gaan duimen!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Anouschka,

Ik ben blij voor je dat je Dikkie weer mee naar huis hebt kunnen nemen! Ik weet niet wat Dikkie normaal gesproken te eten krijgt, maar misschien kun je haar iets lekker voorschotelen als blikvoer of iets dergelijks. Misschien wil ze dan wel een beetje eten.
Veel sterkte nog een hele dikke knuffel voor Dikkie!

Groetjes, Muis
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Anouschka,

Zoals je iets verderop kunt lezen op dit forum is onze Tijger ook heel zielig. Hij wilde ook bijna niet eten en drinken. Gister zijn we bij de dierenarts geweest en daar moest ie "dwangvoer". Nou, ik heb nog nooit een kat zó zien eten (is niet waar, maar bij wijze van... :wink: ). Wat we nu doen is het vlees dat we meegekregen hebben aanlengen met water, zodat ie het lekker op kan slobberen en dus én eten én water binnenkrijgt. Misschien een tip?

Allebei heel veel succes verder!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

heej Anouschka,

Wat een opluchting zeg dat het toch niet zo ernstig is als wat je dacht!
Fijn dat Dikkie weer terug mee naar huis mocht!
Verwen ze maar lekker. En ik duim voor je dat ze weer snel de oude is! :D
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Nou gelukkig maar dat het nog wel meevalt, zo zie ja maar weer.
Dan denk je het ergste.
Knuffel haar mar even lekker en hopelijk knapt ze weer helemaal op.

Groetjes petra
De kat eet graag vis, maar ze heeft er geen natte pootjes voor over. (13e- eeuws spreekwoord)
snouska
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2003 14:00

Bericht door snouska »

Hallo,

Wat een fijne reacties zeg! In mijn omgeving (vooral op het werk) vinden ze het maar raar dat je je zorgen maakt. "Het is toch maar een kat", zeggen ze dan. Ik snap dat echt niet?!

Vannacht ben ik lekker bij haar gebeleven en mijn vriend heeft de konijnen verzorgd. In de loop van de nacht kreeg ze al behoorlijk wat praatjes, om vijf uur mauwde ze zo hard dat ik er wakker van werd, met kloppend hart rende ik naar beneden, bang dat er iets mis was. Toen ik de deur open deed, zat ze me heel triomfantelijk aan te kijken, zo van: 'waar bleef je nou, ik wil een knuffel!' Wel lief, ik heb toen nog even bij haar gezeten en zag dat ze ook al een beetje vlees had gegeten, een hele opluchting. Al met al lijkt het dus de goede kant op te gaan.

En dragonflame, heeeel veel sterkte met Tijger ik zal zeker ook voor hem duimen!!!!!!

Groetjes, Anouschka
Gesloten