Gezwel aan heup

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
snouska
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2003 14:00

Gezwel aan heup

Bericht door snouska »

Hallo,

Ik ben Anouschka (23 jaar).
De reden dat ik me nu voorstel is helaas niet zo'n fijne. Al 14 jaar is onze lieve Dikkie (vrouwtjespoes) bij ons, een echt lid van de familie kan ik wel zeggen. Toen ik drie jaar geleden het huis uitging, is ze bij mijn ouders gebleven. Mijn ouders zijn momenteel aan het genieten van een welverdiende vakantie en ik verzorg Dikkie deze weken.

Helaas is uitgerekend nu het moment aangebroken dat ze niet lang meer bij ons zal zijn(denk ik). Vanmiddag om 16.20 ga ik met haar nar de dierenarts . Met tranen in mijn ogen probeer ik me voor te bereiden op het afscheid van onze lieverd. Ik hoop dat ze snel van de pijn verlost is en vredig in kan slapen. Misschien dat ik een beetje steun op deze site kan vinden, want in mijn omgeving wordt mijn verdriet niet erg serieus geworden. Bovendien zit ik met de gewetenskwestie, moet ik haar in laten slapen of de natuur zijn gang laten gaan?

Ik hoop op goede raad.

Liefs een echte kattenliefhebber.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Anouschka,

Wat een treurige mededeling. Wat is er trouwens met Dikkie aan de hand? Laat haar vanmiddag maar eens goed onderzoeken en vraag de dierenarts eerst of er iets aan te doen is. Dan kun je samen met de dierenarts een beslissing maken.
Ik begrijp je verdriet heel goed, een dier is voor mij ook een goede vriend die ik niet wil missen.
Ik wens je heel erg veel sterkte vandaag en ik hoop dat de dierenarts Dikkie kan helpen.

Muis
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Hallo Anouschka,
wat vreselijk voor je....Ik zou haar ook zeker nog even laten onderzoeken. Als ze echt pijn heeft dan is laten inslapen waarschijnlijk wel het beste.
En wat naar dat je verdriet niet serieus wordt genomen. Hier wel hoor Anouschka!
Ik hoop dat de da je kan helpen. Veel sterkte!
elsje
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Niemand kan je natuurlijk helpen met het nemen van zo'n beslissing maar als je weet dat Dikkie een leuk fijn leventje gehad heeft kan dat wel troost geven.
En het is natuurlijk voor Dikkie niet fijn als ze constant pijn heeft.
Het is ook logisch dat je daar verdriet om heb, je gaat toch van zo'n beestje houden en dan wil je haar ook graag verdere pijn besparen hoe erg je haar ook gaat missen.


groetjes Petra
De kat eet graag vis, maar ze heeft er geen natte pootjes voor over. (13e- eeuws spreekwoord)
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hallo Anoushka,

Dat is inderdaad geen fijne reden om jezelf voor te stellen.
Ik ben net als Muis benieuwd naar wat Dikkie heeft. En of je al een keer bij de dierenarts bent geweest.
Logisch dat je verdrietig bent, een dier is je beste vriend. En ze heeft wel 14 jaar van je leven deel gemaakt!
En je kunt hier op steun rekenen hoor!!!! Veel sterkte vanmiddag en ik hoop dat Dikkie geholpen kan worden!

Gr. Pascalle
snouska
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2003 14:00

Bericht door snouska »

Hoi Muis,

Bedankt voor je snelle reactie.

Dikkie heeft een gezwel aan haar heup, wat erg pijnlijk is, ze eet al enkele dagen niet meer en is enorm afgevallen. De bult gloeit ook helemaal. Ze is een paar dagen van huis geweest (loopt altijd veel buiten) en dus hebben we niet eerder in kunnen grijpen. Gelukkig heeft ze waarschijnlijk met veel pijn en moeite haar weg naar huis toch gevonden. Ik hoop dat de dierenarts haar pijnstillers kan geven en dat ze het nog even uithoudt, maar ze heeft vanwege haar leeftijd al nierproblemen en dus ben ik bang dat die het nu helemaal hebben begeven omdat ze al een tijd niet gegeten of gedronken heeft.

groetjes
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Anouschka,

Wat erg dat ze een gezwel heeft. Ik weet niet wat de dierenarts allemaal heeft gezegd over het gezwel? Misschien kan ze nog geopereerd worden en kan ze er met juiste voeding en medicijnen weer bovenop komen. Ik hoop het echt voor je! Ik weet hier helaas niets vanaf, ik hoop ook maar dat ik je nu geen valse hoop geef. Ik vind het echt verschrikkelijk voor je....
Nogmaals sterkte meid!

Muis
snouska
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2003 14:00

Bericht door snouska »

Hoi,

Wat fijn dat er tenminste iemand begrijpt hoe ik me voel. Ik ben helemaal nog niet bij de da geweest, Het gezwel is zo dik dat ik het kan zien zitten. Ik heb werkelijk geen idee hoe lang het er al zit. Mijn ouders hadden haar al een dag of twee niet gezien en maakten zich al zorgen. Zij zijn gisterochtend op vakantie gegaan en toen ik 's avonds thuiskwam zat ze in de tuin. Ik heb haar naar binnen gedragen en ontdekte toen het gezwel. De da was al gesloten, dus vanmorgen direct gebeld en kon vanmiddag pas terecht. Ze ligt nu heel rustig te slapen en ergens vind ik het zielig dat ze straks nog mee moet in de auto en onderzocht moet worden. Ik heb echt het gevoel dat ze er zelf vrede mee heeft als ze nu op natuurlijke wijze zou inslapen. Een spuitje vind ik zelf zo naar! Poeh het wordt al een aardig verhaal, maar het voelt zo goed om mijn hart uit te storten.

Groetjes
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Anouschka,

Wat erg dat ze een gezwel heeft zeg. Ik hoop ook maar dat de dierenarts nog iets kan doen, misschien door dwangvoeding of iets dergelijks. Afscheid nemen is natuurlijk altijd heel moeilijk, ook als het om een dier gaat, sommige mensen snappen niet dat een kat gewoon een deel is van je gezin en dat je diegene ook al 14 jaar kent. Hier begrijpt iedereen dat wel hoor!
Ik wens je heel veel sterkte toe vanmiddag!

Wendy
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hmmmm dat is inderdaad niet goed!
Ik ben benieuwd wat de dierenarts te zeggen heeft en of het voor Dikkie nog zin heeft of dat ze gewoon teveel pijn heeft!
Mijn eerste kat kreeg ook een gezwel op haar achterpoot en was ook veel afgevallen, had ook last van haar nieren. Zij heeft nog 2 keer een oppepper gekregen dmv een injectie. Ze heeft in die tijd nog heerlijk van het zonnetje kunnen genieten. En van onze aandacht. Daarna bleef ze zich wassen op de plek van het gezwel waardoor dit ook open ging. En we hebben haar in laten slapen. :( Ze had gewoon teveel pijn en kon niet meer genieten. Ik wil je hiermee niet bang maken ofzo en wil niet zeggen dat het bij jou ook zo moet gaan, elke kat is anders. Maar het hoeft dus niet zo te zijn dat je ze meteen laat inslapen! Nogmaals veel suc6!
Laatst gewijzigd door Anonymous op 17 okt 2003 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
snouska
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2003 14:00

Bericht door snouska »

Hoi Pascalle,

Hoe lang heeft jou kat het nog volgehouden op een fatsoenlijke manier? Ik zou het erg fijn vinden als mijn ouders haar nog zouden zien, maar die komen pas over 3 weken terug.

groetjes
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Toch een maand of 3 geloof ik!
De eerste keer dat het gebeurde was een week voordat we op vakantie zouden gaan. En de dierenarts adviseerde ons ook om gewoon een spuit te proberen. Het ging ook binnen een dag beter met haar.
Ik zou gewoon zoveel mogelijk uitvragen vanmiddag! En niet overhaast een beslissing nemen of je een beslissing op laten dringen! Je voelt namelijk zelf wat het beste is om te doen voor Dikkie!
En misschien is het een ontsteking! Je weet het niet!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Tuurlijk ben je er erg verdrietig van als je je katje zo ziet, helemaal als
het dan net gebeurd als je ouders weg zijn :???:
Ga vanmiddag eerst maar eens naar de dierenarts om te kijken of die denkt dat ze echt pijn heeft en je haar moet laten inslapen. Ik heb hetzelfde met een cavia gehad, die natuurlijk nog kleiner en kwetsbaarder zijn. Maar die heeft uiteindelijk nog een jaar geleefd voor de bult van binnenuit openknapte en we hem moesten laten inslapen. Met zo'n bult hangt het er maar net vanaf of die in het weefsel gekapseld zit of dat het echt los hangt en je je vingers er als het ware achter kan leggen. Als het namelijk loshangt zou het nog verwijderd kunnen worden en kan het ook niet zo snel kwaad, dit was dus met de cavia het geval.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe! En laat ons weten wat de dierenarts er van zegt! We denken aan je!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Wat een naar bericht zeg. Misschien kan de DA nog wat doen. Je moet het laten afhangen van je eigen gevoel. Als je zelf denkt dat je kat nog een faire kans heeft moet je die aangrijpen. Lijd het beestje eronder dan is de keuze simpel. Een dier moet je niet laten lijden ondanks dat je het zelf anders wil zien. Sterkte!
Groetjes Gerda
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Wacht inderdaad gewoon even af wat de dierenarts gaat zeggen. Soms verwacht je zelf het ergste en geeft de dierenarts je kat nog een goede kans... (of andersom natuurlijk..)

Ik kan me voorstellen dat je het verschrikkelijk vindt inderdaad, en vooral ook juist nu je ouders op vakantie zijn en je dus niet bij hun om steun kunt vragen. Ik wns je veel sterkte bij de dierenarts, ben in gedachten bij jouw en Dikkie.
Gesloten