Lusteloos, weinig eetlust en stijf in de poten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
doerian
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2011 08:01

Lusteloos, weinig eetlust en stijf in de poten

Bericht door doerian »

Hoi Katten..liefhebbers

Ik heb een mooie tijgerkat met de naam Cinta (14 jaar)..zo'n 3 weken geleden kreeg ze een hele rare stuip en nadat het voorbij was keek ze mij zo zielig aan alsof ze me wilde vertellen Help mij..
Het duurde even voordat ze weer op mij reageerde maar uiteindelijk was ze niet meer van me weg te krijgen.. als iemand me aandacht gaf dan sprong ze er tussen..en op een gegeven moment merkte ik op dat haar eetlust minder werd en ze alleen maar het sap er af likte maar de brokjes niet meer at en dat ze begon af te vallen..ik met haar naar de DA en die zei dat ze ook weinig lucht had en dat het kon duiden op een longontsteking en in het ergste geval longkanker..omdat ze een knobbel voelde nabij de buik ze kreeg een oppep spuit en ik kreeg anti biotica en prednison mee en wat astronauten voeding. We zijn nu halverwege de kuur en de situatie is niet echt verbeterd en de eerste 3 dagen van de astronauten voeding ging goed want ze gaf niet meer over tot vandaag. Ze is nu weer afwezig en reageert niet meer echt mij ze zondert zich af en ligt de hele dag maar te slapen..en vandaag zag ik dat ze ook wat stijfheid heeft in de achterpoten..en ik weet niet meer waar ik het zoeken moet..wat kan ik nu nog voor haar doen..moet ik haar door die mallemolen laten gaan..ik bel morgen weer de DA maar ik ben bang dat ik uiteindelijk een vervelende beslissing moet maken..en ik ben nog niet toe om haar te missen maar ik wil absoluut niet dat mijn kat pijn moet lijden want daarvoor hou ik te veel van haar..hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn na het lezen van mijn verhaal..gr Doerian
Laatst gewijzigd door Admin op 18 apr 2011 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet...

Bericht door castratenkoor »

Ik zou bloedonderzoek en een echo laten maken. Als ze longkanker heeft is er niets meer aan te doen.
Maar het kan natuurlijk best wat anders zijn waarmee ze best nog een poosje door kan, met medicatie.
Zonder bloedonderzoek en echo blijft het gissen.

Veel sterkte!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet...

Bericht door MarjanR »

Inderdaad wat Dinie zegt, een bloedonderzoek zou je informatie geven.
Wanneer daaruit blijkt dat er ook een echo nodig is om uit te sluiten, doen.
Als het namelijk iets anders is dan longkanker dan kan ze wellicht met medicijntjes nog door.

Aan de andere kant, als je beestje echt op het einde van d'r latijn is is het alleen maar humaan om haar te laten gaan. Hoe verschrikkelijk moeilijk dat ook is.

Sterkte
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet...

Bericht door pearlsofpassion »

Oh, wat spijtig dat je DA dat niet meteen gedaan heeft!
3 weken op redmiddelen, zonder oorzaak, dat is wel verloren tijd... :-(
Die middelen die hij je gegeven heeft (los van de AB, dat is gewoon, wie weet doet het iets....) zijn uitbolmiddelen. Om haar nog wat tijd te geven, maar niet om haar te genezen. En zonder grondig onderzoek weet je toch niet of ze daar al aan toe is?

Ik zou naar een andere DA gaan, eentje die wel je katje echt wil helpen en erdoor helpen.

Veel sterkte, ik hoop dat het allemaal nog meevalt!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
eskol
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2011 18:38
Locatie: Amersfoort

Re: Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet...

Bericht door eskol »

Jeetje wat erg, ik zou zeker bloed af laten nemen en een echo, onze Kim ging zich ook opeens afzonderen, lag de hele dag in haar tunneltje, wij zijn in een maand tijd wel 6 x naar de dieren-
arts geweest met eerst allemaal vage klachten, prednison en onstekingsremmers meegkregen. Ook zij had het vreselijk benauwd, chronische bronchitus constateerde de DA, uiteindelijk is de diagnose F.I.P gesteld. Zij was ook pas 12. Ik hoop echt op het beste voor jouw lieverd.

Sterkte!!!!!

Groetjes Eskol
Groetjes Eskol,Saartje (2 jaar) Lilly ( 12 jaar )

Gone, but not forgotten !!!!!

R.I.P Kimmetje.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Lusteloos, weinig eetlust en stijf in de poten

Bericht door Anne »

Jouw da had beter gelijk bloed moeten laten prikken en een echo laten maken, vooral na het vinden van een knobbel.
Misschien kun je naar een andere da?
En dan niet te lang wachten hoor, zoals het nu gaat is het niet goed en het lijkt alsof de behandeling niet aanslaat.
Heel veel sterkte en beterschap!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Lusteloos, weinig eetlust en stijf in de poten

Bericht door ]-marjolein-[ »

Ik sluit me hier bij aan....eigenlijk had jouw da al meteen echo/bloed/rontgen onderzoek moeten doen! Niet te lang wachten, zou vandaag meteen een andere da bellen of je ook nog vandaag terecht kunt!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Plaats reactie