Kitten 9 wkn, drinkt en eet nauwelijks zelf

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
dbare
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2010 21:10

Kitten 9 wkn, drinkt en eet nauwelijks zelf

Bericht door dbare »

Hi allen,

4 dagen geleden hebben we een kitten in huis gehaald. De eerste dag was ze speels en ondernemend en dronk ze zelf. Nu drinkt en eet ze al 3 dagen niet meer. Ben inmiddels ook al 2x naar naar de DA geweest en hij zei dat het wel een virusje ofzo was. Ze had ook 40,5 koorts maar deze is inmiddels al gezakt naar 39,2, Onstekingsremmers en antibiotica meegekregen en ook een tube om handmatige bij te voeren (het lijkt het stroop).
Ze plaste gisteren nog een paar keer en tevens ook een poepje, maar vandaag heel de dag nog niets.
Ik geef haar nu water met een pipetje zodat ze toch iets van vocht binnenkrijgt. Ze kijkt wel helder uit d'r oogjes als ze wakker is en reageert op dingen om haar heen. Maar ze slaapt echt heel de dag en nacht door eigenlijk.
Maar ik maak me toch enorme zorgen om haar.
Komt iemand dit bekend voor, is dit gewoon een virus die wel weer overgaat of moet ik me echt zorgen gaan maken (doe ik toch al)
Ik hoor graag jullie ideeën.

mvg jeroen
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kitten negen weken oud, drinkt en eet nauwelijks zelf

Bericht door pearlsofpassion »

En at ze de eerste dag wel?
Heeft ze eigenlijk al iets gegeten sinds ze bij jullie is?

Ik zou bij de DA om dwangvoer gaan, speciaal voor kittens. Want zo jong zijn ze erg kwetsbaar en zo lang niets eten, dan is het geen wonder dat ze niets meer doet...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
dbare
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2010 21:10

Re: kitten negen weken oud, drinkt en eet nauwelijks zelf

Bericht door dbare »

de eerste dag at ze een paar brokjes, en gisteren heeft ze een aantal happen natvoer op. Dit dus op 4 dagen dat ze nu bij ons is.
Ik moet morgen de DA bellen om verslag uit te brengen van de stand van zaken. Dus wellicht dat er dan meer ondernomen gaat worden.
De stroop die ze nu krijgt heet Nutri-Plus Cat van Virbac, dit kreeg ik vandaag van de DA mee om met dwang naar binnen te duwen.
Ik hoop echt dat het goed komt met haar.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Re: kitten negen weken oud, drinkt en eet nauwelijks zelf

Bericht door Poezebal »

Hoe oud is het katje?

Is het al iets ouder of is het nog heel jong?

Het kan zijn dat als je kitten amper 6 a 7 week is en hij nog melk dronk, en geen brok, hij nu ff last heeft van zn darmpjes omdat de overgang misschien te snel is, maar dan zou de DA dat in principe gevoeld moeten hebben..

In ieder geval zorgen dat ze blijft drinken, dat is het allerbelangrijkste, en mocht je het idee hebben dat je bij je eigen DA niet verder komt, raadpleeg dan zeker een andere DA voor een second opinion.

Probeer het inderdaad ook lekker voor haar te maken, natvoer is nu zeker neit verkeerd, desnoods doe je er ff wat warm water overheen om de geur te versterken e.d.

ps als je het idee hebt dat je katje echt verslapt dan kun je ook nog een heel klein hoekje van een dextrotabletje geven voor een suikerbommetje.
Vroeger hadden ze hiervoor een poeder bij de drogisterij e.d. maar je kunt het haast nergens meer in poedervorm krijgen dus raden ze een dextrotabletje aan. Desnoods maal je een klein puntje met wat water en geef je dat.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Plaats reactie