Wegkruipen om te sterven

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Wegkruipen om te sterven

Bericht door puck0906 »

angst nr. 1 voor mij brrrrrrr heel heel veel sterkte! Hier draaien mijn duimen overuren voor je!
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Re: Wegkruipen om te sterven

Bericht door Poezebal »

Ik heb dit ook meegemaakt jaren terug.

Ik was die week veel weggeweest, en toen ik thuis kwam trof ik mijn poes thuis doodziek aan.
Ze had hele grote ogen, wankelde alle kanten op, het vlies voor de ogen, en ze was ontzettend koud.
Ik was toen nog heel jong, maar nu jaren later vermoed ik vergiftiging. De Da had toen al t vermoeden, maar toen was ik zo jong en naief dat ik niet kon geloven dat iemand uit de buurt dat doen zou.

Ik heb haar toen in de zon gelegd, om gillend naar binnen te rennen en mn moeder te halen.
Die heeft mn vader gebeld op zn werk, en die zou er met een kwartier zijn.
Maar in die 3 seconden dat ik naar binnen was gerend, had ze zich verstopt.
Het was haar tijd, en ze zocht haar plekje op.

Dagenlang heb ik gezocht, geroepen, gehuild, het was vreselijk.
na een week was mn vader in de schuur bezig, en hij vond al dat er ineens zoveel vliegen waren, dus hij vroeg mij eens op t kleine zoldertje te klimmen, want hij pastte er niet tussen.
Daar lag ze niet.
De volgende dag is hij toch verder gaan kijken, en toen bleek dat ze wel thuis haar plekje veilig in mijn buurt had opgezocht. Ze was in een stapel bananendozen gesprongen/geklommen met haar laatste kracht en daar heen gegaan.

Het was verschrikkelijk, maar mijn DA die toen al gebeld was, zei dat ze waarschijnlijk toch niet meer te redden was geweest, daar mijn omschrijving al niet best klonk.

Ondanks dat ik het nog steeds vreselijk vind dat we te laat waren om haar te helpen, troost het me nog steeds dat ze wel naar huis is gekomen, en daar ook haar laatste adem heeft uitgeblazen, bij ons waar ze veilig was.

Ik hoop dus ook voor jou dat ze er nog is, maar mocht ze heengegaan zijn, dat ze dit toch vlakbij jullie huis heeft gedaan en dat jullie haar zullen vinden en haar zo een laatste plek kunnen geven.

Sterkte..
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wegkruipen om te sterven

Bericht door Anne »

Tjee wat een verhaal Poezebal...Arme jij toen.....

Is er al iets meer bekend over je poes?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
PoesMaartje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 okt 2010 10:14

Re: Wegkruipen om te sterven

Bericht door PoesMaartje »

Wij hadden vroeger thuis alleen maar buitenkatten, ze liepen altijd weg als ze aanvoelde komen dat het hun tijd was. Heel sneu, want je kan ze vaak niet meer vinden..

Sterkte.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Wegkruipen om te sterven

Bericht door Umimeis »

Ow dit is dus ook mijn angst. Heb zelf ook 2 buitenkatten. Ik denk dat ik ze maar binnenhoud tegen die tijd dat het zover is.....


Ik hoop voor jou dat je haar snel vind zodat je toch op een fijnere manier afscheid kan nemen van haar, als het zover is. Veel sterkte!!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie