HCM

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: HCM

Bericht door mittenslief »

tranen, tranen, tranen.....wat heb je dat mooi opgeschreven....heel veel sterkte met dit toch
nog onverwachte verdriet
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: HCM

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Och wat triest!! Waar heb je t mooi verwoord!!
Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen met dit verlies :(
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Re: HCM

Bericht door Tessa-M »

Bedankt!

Het komt gewoon recht uit mijn hart, zoals ik het heb beleefd.
Ik zou nog wel pagina's vol kunnen typen over al zijn eigenaardigheden die ik nu zo ongelooflijk mis..!

Maar dat zullen jullie vast herkennen..

Toen ik zojuist klaar was met het verhaal, wat toch weer even zwaar valt, zat er een kaart met sterktewensen in de brievenbus namens de dierenkliniek..pff.. :cry:
Groetjes, Tessa
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: HCM

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Wel lief van ze!
Maar weer vreselijk moeilijk
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9335
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: HCM

Bericht door castratenkoor »

Sterkte met dit grote verlies en de immense leegte die Gijs achter zal laten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Re: HCM

Bericht door Tessa-M »

Pff...en dan komen de vragen en de zorgen..

Zou Sam het ook hebben? Hij komt tenslotte uit hetzelfde nest.. Dat hadden we natuurlijk al wel eens eerder bedacht, maar nu Gijs er niet meer is ben ik alles over HCM (rotziekte!) nog eens gaan lezen..

En als één ouder het heeft is de kans bij elke kitten afzonderlijk 50%!

Gijs heeft enorm veel pech gehad, dat de ziekte bij hem al erg vroeg openbaarde. En we mogen van geluk spreken dat hij niet ziek is geweest. Precies wat we ooit al voor hem hadden gewenst, hoe moeilijk het ook is..

Maar ik zie nu al op tegen de jaarlijkse inenting van Sam, in augustus pas, maar jeetje...ik ben wel bang dat er een weer een keer komt dat ze zegt; ik hoor een ruisje.. :-(
Groetjes, Tessa
nicolehout
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2014 17:20

Re: HCM

Bericht door nicolehout »

Mijn kat heeft ook HCM en verslechterde zienderogen, afvallen, moeilijk ademen, verstopt zitten, etc.. De dierenarts kon niets vinden na bloedonderzoek, dus dacht dat het dan wel een erge verslechtering van de hcm zou zijn. We hielden rekening met het slechtste. Totdat we, onder het mom van "baat het niet, dan schaadt het niet het volgende homeopatische middel uit Amerika hebben geprobeerd: http://www.petwellbeing.com/products/cat-heart-disease
Wij geven het in combinatie met een nierondersteunend middel (http://www.petwellbeing.com/products/cat-kidney-disease) wegens ook enige blaas- en nierproblemen, maar het lijkt echt of er een wonder is gebeurd!
Hij eet weer goed, is aangekomen, levendiger en eigenlijk bijna weer de oude.
Ik ben benieuwd of er anderen in Nederland of België bekend zijn met het middel en ook zulke positieve ervaringen hebben??
Caatje7
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2018 20:00

Re: HCM

Bericht door Caatje7 »

Hoi,

Ik ben er dus net achter dat mijn kat hcm had...ja had..we hebben hem gisteren in moeten laten slapen. Mijn kat is meerdere keren bij de dierenarts geweest. Ook gecastreerd. Er is nooit iets gevonden. Afgelopen woensdag gebruikte hij opeens een van zijn achterpoten niet meer. Donderdag bij de dierenarts geweest, die heeft hem pijnstillers en antibiotica gegeven. De arts wist niet wat mijn kat had en ik moest het een week aankijken en anders terug voor een röntgenfoto. Zaterdagochtend was hij zo verslechterd dat hij zijn mondje niet dicht kreeg, Het vocht liep uit zijn bek en hij kreunde en vocht voor adem. Hij was helemaal slap. Meteen in alle vroegte naar de spoeddierenarts gegaan. Deze constateerde trombose door hcm. Zijn achterlijk was aan het afsterven en hij verdronk in het vocht in zijn longen. De arts zei dat als hij meteen bloedverdunners had gekregen,hij het waarschijnlijk nog gered had. Nu heb ik hem direct in moeten laten slapen. Hij had erg veel pijn. Had ik maar geweten dat hij hcm had. Dan was hij niet zo'n gruwelijke en pijnlijke dood gestorven. Hij is helaas maar 5 jaar geworden...

Groetjes van een intens verdrietig baasje
Plaats reactie