Opgeven

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Opgeven

Bericht door Kattenbella »

Mijn Peter werd ziek, overgeven en niet meer eten. Hij leek verstopt te zitten, had een harde buik. Er zijn foto's gemaakt, hij is opengemaakt om te kijken wat de oorzaak kon zijn wat niet op de foto's te zien was. Hij was wel wat verstopt. Klisma gekregen en verder alle bloedtesten die er zijn. Niets te vinden.
Peter eet en drinkt niets meer, nog steeds niet. We staan voor een raadsel. Hij heeft nu bijnierschorshormoon gekregen en straks vocht.

Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Opgeven

Bericht door Adriana »

en wat is het advies van je da om hem weer aan het eten te krijgen?
k neem aan dat je da ook vindt dat je een kat niet een paar etmalen zonder eten kunt laten om over vocht maar niet te spreken.
wat bedoel je met alle bloedtesten die er zijn? het gewone panel V bloed-onderzoek algemene waardes?
heeft hij een vochtinfuus gehad? veert zijn huid nog goed terug of blijft het beetje staan?
en is er gesproken over medicijnen om misselijkheid tegen te gaan?
is er gesproken over eetlustbevorderende medicijnen?
dwangvoeren met RC convalescence? of a/d van Hills? of nog tig ander spul?

Mo weigerde twee weken geleden ook te eten en wat we nu vermoeden is een soort van medicijn-vergiftiging.
het gaat trouwens weer prima met hem en met een vochtinfuus 300 ml en kwartje periactin is hij een nachtje doorgedwangvoerd en daar hebben hij en ik toch wel zo'n hekel aan, dat hij in de loop van de ochtend besloot zelf weer wat te gaan eten.
alles bij elkaar zijn we daar vijf etmalen mee bezig geweest voordat hij weer fris en fruitig op de poten stond.

Bella, k geef toe, dit zijn veel vragen
maar ik zou niet weten hoe ik anders zou moeten reageren om te proberen je te helpen en mee te denken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Opgeven

Bericht door Kattenbella »

Ik geef hem zo weer vocht in met fysiologische zoutoplossing. Verder heb ik hills om te dwangvoeren en nutrigel. het laatste werkt het beste.
Zo dus weer verder hiermee.
Alle bloedtesen inclusief snaptest zijn gedaan.
Ik zal de nacht dus door moeten gaan en morgen om vijf uur op. Ik moet echt naar mijn werk.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Opgeven

Bericht door Umimeis »

Ow jeetje Kattenbella, wat een nare situatie.......kun je echt niet een dagje thuisblijven van je werk??
Of is er iemand anders die overdag voor hem kan zorgen?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Kadylee
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2010 16:56

Re: Opgeven

Bericht door Kadylee »

hi,

Ik lees net hierboven je verhaal, met de oplossing kan ik je niet helpen!
ik zou het echt niet weten, ben gelukkig ook geen DA ;)

Maar misschien een optie om hem overdag naar je DA te brengen ?
Bij onze DA kan ik ze naar de kliniek brengen wanneer ik er echt even zelf niet voor kan zorgen.

Kost wel wat maar dat heb ik er wel voorover, om ze met een gerust hart achter te laten bij mensen die er verstand van hebben.
Een hond heeft een baas en een kat heeft personeel.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Opgeven

Bericht door Kattenbella »

Nee, we hebben zoveel doorgenomen, hij moet het echt nu ook zelf weer iets gaan doen. Bovendien ga ik even over zessen de deur al uit.Thuisblijven van mijn werk kan echt niet. Ik ben nog maar in mijn tweede week. Dit is gewoon superellendig :???:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Opgeven

Bericht door Kattenbella »

Peter heeft net voor het eerst zelf gedronken. Met pootjes in de drinkbak en gedronken :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Opgeven

Bericht door Roosje »

Top! Hoe is hij de rest van de nacht doorgekomen?
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Opgeven

Bericht door Cari »

Gelukkig drinkt hij weer - het begin van herstel!
Hoe gaat 't nu met hem - eet hij ook alweer een beetje :epray: ?
Als de verstopping al langer duurde, kan het wel even duren voor er weer een gezonde eetlust is. Mijn Fling zat laatst ook verstopt. Hij hoefde nog geen klysma, maar de da is wel lange tijd bezig geweest alle poep naar buiten te drijven, onder de verzuchting "waarom ben ik altijd degene die deze klusje moet doen :roll: ?" Fling had de eerste dag ook nog nauwelijks trek.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Opgeven

Bericht door Kattenbella »

Peter heeft gisteren en vandaag ook vloeibare AD gedronken. Hij lijkt wel meer te willen, maar dat lukt nog niet. Ik heb een beetje hoop dus.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Opgeven

Bericht door tacuma »

Hopelijk gaat het met Peter zo langzaam aan toch weer de goede kant op.
Wat kan je je bezorgd maken als één van je kindjes iets mankeert, hè?!
Ik duim (hier op afstand) in ieder geval voor een heel goede afloop!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Opgeven

Bericht door Cari »

't Lijkt de goeie kant op te gaan :smile: . Als hij straks weer gewoon eet, kan je hem misschien ook af en toe wat laxapast geven. Ik doe dat nu bij Fling voor de zekerheid ook af en toe.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Tamir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jan 2010 10:58

Re: Opgeven

Bericht door Tamir »

Heyhey,

Om niet twee keer hetzelfde topic te openen, stel ik mijn vraag hier, want het lijkt dat onze Casper hetzelfde probleem heeft. Sinds gisteren is hij constant aan het overgeven, alleen gal met schuim. Hij is heel stil en bij het oppakken mauwt hij heel luid. We zijn gisteren naar de DA geweest, die hem een injectie gegeven heeft om het braken tegen te gaan. Dat heeft niet geholpen, s'ochtends kwam ik hem uit zijn kamer halen en daar had hij op 5 plaatsen gebraakt. Nu is mijn vriend met hem terug naar de DA. Hij heeft alleen dinsdag Hills voer gegeten, maar dat is hetzelfde voer als uit het asiel. Het beetje melk wat we hem gegeven hadden kon volgens de DA alleen leiden tot diarree en niet tot zoveel braken. Ben benieuwd dadelijk... :(
Adam en Bruce!
Bye bye Casper...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Opgeven

Bericht door Kattenbella »

Peter is er nog wel. Eten doet hij nog niet genoeg vind ik, maar hij eet wel wat. Ik behandel zijn oor nog steeds met surolan.
Hij heeft een vlies voor zijn oog (aan 1 kant). Het is nog niet zoals het hoort, maar hij doet zijn best.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Opgeven

Bericht door Kattenbella »

Peter is er nog en het vlies is weg. Wel is zijn ene pupil iets afwijkend van de andere (kleiner) Hij eet angzaamaan beter en mept af en toe de anderen als het nodig is. Hij is er nog niet, maar het gaat redelijk!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie