Overlijden aan leverfalen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Overlijden aan leverfalen

Bericht door rieneke »

jullie hebben een zware strijd gestreden cari, je hebt gedaan wat in je vermogen lag.
barney heeft jouw liefde zeker gevoeld!
heel veel sterkte met je verlies.

wat betreft de euthanasie, heeft barney een buikprik gehad?
dan kan het nl even duren, en zakt de kat langzaam weg.
zelf vind ik dit de minst belastende methode.
los daarvan, je kan nog best lang spiertrekkingen zien, terwijl de kat toch niet meer leeft.
dit is te wijten aan het verzuren van de spieren.

nogmaals veel sterkte, en een goede reis barney!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Overlijden aan leverfalen

Bericht door Cari »

Rieneke, Barney heeft geen buikprik gehad. Eerst een prik in zijn dijbeen en even later in zijn hart. Ik ben bekend met spiertrekkingen na de dood en het laten lopen van de urine, maar vond dit echt extreem. De arts had ook grote haast om weer naar huis te gaan. Ik weet zeker dat Barney zijn hart toen nog klopte. Een arts hoort dat ook eigenlijk te checken, maar goed.... misschien wel beter zo ook.
Ik heb ook een keer een oude poes laten inslapen d.m.v. een buikprik. Zij gleed heel rustig weg en had verder ook geen rare verschijnselen meer. Iedere arts schijnt zo zijn eigen methoden te hebben...
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Overlijden aan leverfalen

Bericht door Kattenbella »

Niet netjes van je dierenarts. Die paar minuten kunnen voor jou zo belangrijk zijn.
Gaat het een beetje daar?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
wisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jan 2010 13:28

Re: Overlijden aan leverfalen

Bericht door wisje »

Wat een zielig verhaal. Er staan gewoon tranen in mijn ogen. Mijn mannetje is op het moment ook aan het knokken voor zijn leven
en als het niet meer gaat is het het beste om hem te laten inslapen. Ik hoop alleen dat het bij hem niet zo gaat als bij Barney want het moest vreselijk zijn voor jou om zo toe te moeten kijken.

Heel veel sterkte toegewenst


Groetjes Anita
Mesut
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2022 17:54

Re: Overlijden aan leverfalen

Bericht door Mesut »

Cari schreef: 11 nov 2009 16:59 Het is inderdaad langer geleden. Barney kwam in februari bij mij en was toen al een aantal weken elders in opvang en had toen alleen een zichtbare wond aan zijn kop. Het is dus minstens een jaar geleden gebeurd. Het proces heeft dus ook heel geleidelijk plaatsgevonden en ik kwam er pas laat achter. Het was de bedoeling hem te herplaatsen, maar het speelde al langere tijd door mijn hoofd hem te houden, gezien het totale gebrek aan interesse voor hem en zijn vertrouwen wat naar mij toe verder groeide. Toen ik uiteindelijk foto's heb laten maken en zijn bloed heb laten testen en hoorde hoe hij eraan toe was, heb ik hem onmiddelijk uit de kattenkamer gehaald en is hij lid van mijn eigen poezenbende geworden. Hij verdient dat hij zijn laatste tijd in vrijheid doorbrengt.
Hij is helemaal geaccepteerd door de katten en honden (die vindt ie heel leuk en geeft ie kopjes :grin: ) en dat voelt goed.

Ik heb leverdieet geprobeerd. In 't begin at hij daar wel wat van, maar inmiddels krijg ik er alleen nog wat gekookte vis, kip, een half 1-dagskuiken, een hapje tonijn of een theelepel shinycat in. Gisteren zelfs een stukje gekookte aardappel. Hij mag nu alles eten wat hij maar lust en zelfs dan is het nog veel te weinig. Iemand nog tips?

Ik laat mijn eigen dieren in principe altijd thuis inslapen, maar ook dat is voor Barney vreselijk. De reis vindt ie niet zo erg, de aanwezigheid van een vreemde, die dan ook nog eens aan 'm wil zitten, wel. Ik hoop op een rustig 'in zijn slaap overlijden', maar zover is 't nog niet..

Zo bekend dit. Precies hetzelfde met me kat meegemaakt jaren geleden. Nog steeds zit het me dwars. Ik zag je bericht dus wou erop reageren. Welli ht dat we elkaar kunnen steunen hiermee.

Bij mij was het nierfalen toen ik hoorde inslapen ging echt me leven kapot. Dat pijn kan ik niet verwoorden.
Plaats reactie