Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Bounty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2009 10:29

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Bounty »

Nou, toen we Bounty gingen ophalen schrokken we toch wel van hoe zwak hij is geworden. De DA denkt dat het een auto immuun ziekte is, en waarschijnlijk is het momenteel neurologisch van aard. Bounty lijkt van de wereld en reageert vrijwel nergens meer op. Ook kan hij niet meer op zijn pootjes staan. Ze hebben hem gedurende de dag een aantal injecties corticosteriode gegeven, wat zijn eigen immuunsysteem plat moet leggen, zodat hij kans heeft om te herstellen. Zoals het er nu naar uit ziet is het erg somber.. We hebben Bounty in een doos gelegd met een dekentje erin, kan hij zichzelf niet verwonden of ergens van af springen/kruipen. Nu maar hopen dat dat middeltje aanslaat en dat het gedurende de nacht beter zal gaan. Het is erop of eronder.. Wordt een lange nacht denk ik..

Ik laat morgen weten hoe het gegaan is. Verder bedankt voor alle steun.
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Tommy2008 »

Schrik ervan bounty... hoop met je mee dat bounty morgen wat beter is !
Maar dat er wat mis is, is een feit ...maar wat ... dan zou je willen, dat ze konden praten !
Wat een onzekerheid ...veel succes !
Bounty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2009 10:29

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Bounty »

De onzekerheid is over.. We hebben Bounty rond half 1 laten inslapen.. :cry:
Het ging echt niet meer, Bounty was gewoon dood aan het gaan. We hebben het dieren alarm nummer gebeld en de dienstdoende DA wilde hem bekijken of het nog wel verder kon zo. We zijn erheen gereden, eigenlijk wel wetend dat het aflopende zaak zou zijn. Maar toch hou je hoop dat ze iets kunnen doen.. Ze dacht dat het ook wel eens FIP kon zijn. Maarja helemaal zeker zullen we het nooit weten. In ieder geval kon zij weinig meer doen, behalve de boel rekken. Het is zo moeilijk om toch maar te besluiten hem in te laten slapen :cry: maar mijn vriendin en ik waren er toch wel over eens dat dit beter was zo. De laatste minuten, voordat de verdoving in werking trad hebben we hem geaaid en afscheid genomen.. Toen hij in diepe slaap was is de laatste injectie gegeven, en daarna duurde het nog een minuut of 5 voordat zijn hartje was gestopt.. :cry:

Het is zo onwerkelijk.. :cry: Vanochtend kwam hij nog mauwend op ons af gelopen, en een uur of twaalf later kan hij niet meer op z'n poten staan en is hij zowat van de wereld.. Wat ga ik hem missen... :cry:

Rust zacht lieve Bounty...

Afbeelding
11-07-2008 - 28-02-2009
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door rieneke »

oh wat afschuwelijk en onrechtvaardig!
heel veel sterkte voor jullie, en bounty, een goede reis ventje.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Kattenbella »

Vreselijk. Heel veel sterkte daar!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Sandra W »

Ik vind het altijd extra naar en onrechtvaardig als zo'n jong diertje het ondanks alle goede zorgen toch niet haalt. Hij had nog een heel leven voor zich en dat was hem niet gegund :-(. Ik wens jullie dan ook heel veel sterkte om deze onverwachte klap te verwerken.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Umimeis »

Hij is maar een paar dagen ouder dan mijn kat Flea :shock: :roll:

Wat vreselijk dat jullie hem hebben moeten in laten slapen, ik wens jullie veel sterkte toe de komende periode
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Boomer »

Veel te jong :-(
Heel veel sterkte!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Tommy2008 »

Jeetje wat oneerlijk ditte ... zo jong !
Maar beter voor jullie katje ... een kat zien lijden met alle onzekerheid erom heen :-(
Je weet dat je er alles aan gedaan heb en soms is de natuur sterker als we zouden willen !
Veel sterkte met het gemis van jullie Bounty !
Bounty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2009 10:29

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Bounty »

Iedereen ontzettend bedankt voor alle steun, heel lief.
We hebben het er erg moeilijk mee.. Het arme beestje heeft gewoon geen echte kans op een goed leven gehad. Ja een paar maanden, veel te kort dus.. We hebben nog een poes, maar toch is het leeg hier in huis. Proberen toch maar wat afleiding te zoeken. TV kijken enzo. Maar af en toe dan schiet er weer zo'n gedachte door je hoofd met het besef, dat Bounty er niet meer is.. :cry:

Toen we gisteren terugkwamen van de DA hebben we hem op onze slaapkamer gelegd en zijn we gaan slapen. Word je wakker, springen spontaan weer de tranen in je ogen als je weer beseft dat hij er niet meer is.. Vanmiddag naar een dierencrematorium gegaan. Daar hebben we hem voor de laatste keer een knuffel gegeven en afscheid genomen. Hij is daar individueel gecremeerd en morgen halen we de as op. Hebben op internet een mooie urn besteld, en daar komt zijn as in. Hebben we toch nog een beetje het gevoel dat hij bij ons is. Sowieso is hij altijd bij ons in ons hart en onze gedachten. We zullen hem nooit vergeten :cry:
Plaats reactie