Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Kattenbella »

Ik zou zeker proberen door te gaan met de biefstuk!
Bah, moeilijk dit he!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Bounty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2009 10:29

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Bounty »

Zojuist kregen we hier zo ongeveer een hartaanval. Bounty begon heel raar wankelend te lopen en met z'n bekje open hijgen. Vervolgens kwam er een enorme prop aan eten retour. Veel biefstuk en ook een hoop haar. Ik denk dat de biefstuk misschien niet fijn genoeg was gesneden en een prop heeft gevormd in zijn maag, samen met dat haar. Ik heb hem trouwens nooit eerder haar uit zien kotsen, vooral ook omdat main coons niet veel haar verliezen. Maargoed, geloof dat hij nu wel weer ok is. Wel jammer dat al dat vlees dat hij vanmiddag heeft gegeten retour is gekomen, zo komt hij natuurlijk niet aan... Denk trouwens ook dat het komt omdat hij eigenlijk niet gewend is rauw vlees te eten. En dan redelijk veel achter elkaar. Misschien toch maar met wat minder beginnen.
Hebben trouwens in alle paniek meteen een spoednummer gebeld, maar de dierenarts zei dat het waarschijnlijk niet spoedeisend was, geloof dat hij daar wel gelijk in heeft. Eens kijken of bounty zo nog wat wil eten. Wordt vervolgd..
Bounty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2009 10:29

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Bounty »

Bounty heeft vannacht wel wat gegeten, maar erg weinig. Ongeveer 5 gram kittenvoer. Vanochtend wilde hij ook niks, op een paar kitbit snoepjes na, die lustte hij wel. Zojuist maar begonnen met dwangvoeding. Hills A/D heel lichtelijk aangelengd met kattenmelk en in een injectiespuit gedaan. Bounty in een deken gewikkeld en maar geprobeerd het naar binnen te werken. Het kost wat moeite, maar uiteindelijk hebben we hem ongeveer 10 gram van dat voer laten eten. Tof vondt ie het niet, maar gelukkig is het een makkelijk beestje. Z'n bekje open krijgen was het lastigste. Hopelijk krijgen we hier wat handigheid in, want dit zal toch een keer of 4 a 6 per dag moeten gebeuren zolang meneer zelf niet genoeg eet.

Vanavond haal ik ook nog carnibest, eens kijken of hij dat lust. Verder gaan we ook nog gekookte kip met rijst proberen en hebben we nog een paar verschillende merken natvoer gehaald. Gewoon proberen en kijken of er wat tussen zit wat ie echt lekker vindt.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door rieneke »

wat een zorgen he, als je kat niet wil eten.
hopelijk knapt je ventje door de dwangvoeding weer wat op!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Sandra W »

Dwangvoeren is inderdaad best lastig, maar als je het spuitje aan de zijkant in zijn bek duwt(tussen de hoektand en de kiezen zit een opening), dan gaat het een stuk makkelijker.

groeten,
Sandra
Bounty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2009 10:29

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Bounty »

Ik hoop ook dat het dwangvoeren hem goed doet. Net weer 10 gram Hills naar binnen gewerkt. Grappig Sandra, die tip om die spuit in de zijkant van zijn bek te duwen, daar kwamen we halverwege de eerste poging ook achter na een hoop gepruts ;) Volgens mij scheelt een goede houding ook wel. Net hadden we op het eind in een liggende houding met z'n bekje omhoog zeg maar, toen ging het redelijk snel naar binnen. Mja leuk vindt ie het niet, maar hopelijk rent hij over een poos weer vrolijk door het huis heen!
Bounty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2009 10:29

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Bounty »

Inmiddels weer anderhalve dag verder en geen enkele verbetering :-( We hebben Bounty gisteren 4x dwangvoeding gegeven, elke keer ongeveer 12 gram Hills a/d. Vanochtend had hij wat kip met rijst gegeten uit zichzelf, maar niet veel. Een paar uur later nog een keer dwangvoeding gegeven. Toen we begin van de avond weer thuis waren konden we zien dat hij niks had gegeten verder. Dus maar weer dwangvoeding, dit keer 20 gram. In de tussentijd krijgt hij ook pilletjes die koorts moeten remmen. Dat de koorts wordt geremd klopt geloof ik wel, maar Bounty gaat zich er niet beter bij voelen. Hij ligt eigenlijk de hele dag. Sloft heel af en toe wat rond, en reageert eigenlijk vrijwel nergens op. Rond 8 uur kwam er weer wat eten retour, kennelijk kon hij het niet binnen houden.. Voor vandaag houden we het dus maar even gezien wat dwangvoeding betreft.. Morgenochtend ga ik naar de dierenarts, benieuwd of hij nog wat kan doen.. Ik heb gehoord van prednison, als een soort van laatste redmiddel tegen vanalles en nogwat. Misschien moeten ze hem dat maar voorschrijven. Het lijkt nu echt de verkeerde kant op te gaan... :cry:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Sandra W »

Prednisolon is inderdaad een goed idee in deze situatie en zeker geen laatste redmiddel, dus ik vind het eigenlijk best vreemd dat je katje dit nog niet gekregen heeft. Verder wens ik jullie veel sterkte in deze moeilijke en onzekere tijd en duim ik voor jullie dat alles toch weer helemaal op z'n pootjes terechtkomt!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Tommy2008 »

Wat een getob heb je met bounty ...hopen dat morgen de DA stappen gaat ondernemen en eventueel prednison toedient !
Want zo gaat het ook niet langer en jij kan je kat het beste !
Veel sterkte ermee !
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Boomer »

Toen ik las over overgeven kwam bij mij een maagprobleem op. Misschoen heeft hij wel maagzweertjes met eventueel een klein maagbloedinkje. Dit kan verklaren waarom hij misselijk is en overgeeft. en waardoor zijn HB gehalte aan de lage kant is. Heb je DA dit al nagekeken?
Vraag eens naar covealences suport bij de da. Dit is poeder wat je aanmaakt tot yoghurt dikte en ook heel aansterkend. Mijn vorige kat ( en fret] hebben er bij mij veel baat bij gehad. Het is ook niet zo belastend voor de maag.
ik wens je heel veel sterkte morgen !!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Bounty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2009 10:29

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Bounty »

Net weer naar de DA met Bounty. Het arme beestje heeft heel weinig kracht meer in zijn lichaam. De dierenarts voelde dat hij opgezwollen nieren heeft en zijn lichaamstemperatuur is nu 36,4C, das dus 2 graden onder normaal :shock: Hij denkt steeds meer richting auto immuun ziekte en heeft Bounty een injectie Corticosol (of iets dergelijks, weet niet meer precies hoe het spulletje heet) gegeven, die Bounty's lichaam weer een beetje in rust moet brengen. Prednison gaat hij ook krijgen. Bounty is op dit moment nog bij de dierenarts, waar hij onder een warmte lamp is gelegd en hij heeft een infuusje gekregen. Ze gaan hem een tijdje in de gaten houden en vanmiddag word ik waarschijnlijk wel gebeld of ze wat meer weten. Ik heb ze in ieder geval laten weten dat kosten geen rol spelen, dus als ze foto's of wat dan ook moeten maken doen ze dat maar. Nu maar afwachten.. :cry:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Sandra W »

Jeetje dit klinkt niet echt goed, maar gelukkig is hij nu bij de dierenarts, waar ze goed op hem kunnen letten en hem direct kunnen behandelen als dat nodig is.

Heb je al van de dierenarts gehoord?

groeten,
Sandra
Bounty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2009 10:29

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Bounty »

Ik heb inmiddels een telefoontje gehad, we kunnen Bounty om 19:00 ophalen bij de DA. Zijn HB waarden zijn wel weer iets gestegen tov de vorige keer. De rest van hoe de behandeling verder gaat horen we dan van de dierenarts. Inderdaad is het wel goed dat hij vandaag daar even ter observatie is geweest. Krijgen ze daar ook wat meer zicht op hoe hij zich over een dag gedraagt. Ben wel benieuwd wat ze gaan zeggen. In ieder geval hebben ze de hoop kennelijk nog niet opgegeven, dus vanavond hebben we Bounty weer lekker thuis. Hopen dat de medicijnen die we dan krijgen wel wat doen. Laat vanavond nog wel even weten hoe het met hem is en wat de DA erover heeft gezegd. Overigens, bedankt iedereen voor de steun, en sorry dat ik niet op ieders berichtje 1 op 1 reageer.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door rieneke »

het is nergens voor nodig hoor, dat je 1 op 1 reageert.
je hebt wel wat anders aan je hoofd nu!
fijn dat de waarde weer iets is gestegen, en hopelijk slaat de behandeling die ze bedenken goed aan.
mijn duimen draaien voor bounty!
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Kitten Bounty is ziek, maar wat heeft hij?

Bericht door Pamvd »

Ik lees dit net allemaal pas.
Wat een ellende allemaal, arm beestje arme jullie. ....
Ik hoop toch zó dat Bounty weer op gaat knappen en duidelijk is wat hem mankeert.
Heel veel sterkte hoor!!!
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Plaats reactie