Kanker bij katten door straling???

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Janne
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2007 12:43

Kanker bij katten door straling???

Bericht door Janne »

Hallo allemaal,

Ben hier voor het eerst op het forum, en ik heb een vraag. Zal eerst een stukje inleiden.

Anderhalve maand geleden kwamen we erachter dat onze poes Noppes een tumor had op de kaak, een kwaadardig sarcoom, het kon niet verwijderd worden en moesten afwachten tot het niet meer ging, dat punt was razendsnel bereikt, maandaag is het alweer 2 weken geleden dat we haar hebben laten inslapen, vreselijke beslissing om te maken, maar het zien aftakelen van Noppes konden wij niet aanzien en hebben tijdig ingegrepen om haar een waardig einde te gunnen. Ze is vredig bij ons thuis ingeslapen. Ze is 18 jaar geworden.

Wij hebben nog een kat I'lle Pussycato, bij hem had ik ook een bult gevoeld dus liet het meteen aan de dierenarts voelen, ook hier kregen we te horen "niet goed" echt de grond zakt zo onder je voeten vandaan. Woensdag word het verwijderd, gelukkig kan het bij hem wel verwijderd worden en is zijn prognose veel beter hij is ook pas 8 jaar.

Nu hebben wij ook sinds een half jaar draadloos internet, nou is mijn vraag, wie van jullie hebben een kat of meerdere met kanker en draadloos internet in huis? Ik ben erg benieud of hier een verband mee getrokken kan worden en start hierbij kleinschalig een onderzoekje om deze vraag op forums te stellen.

Ik ben heel erg benieuwd.

Alvast bedankt.

Groetjes Janne
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Janne,

Ik begrijp dat je een verband probeert te zoeken om de ziektebeelden van je katten te verklaren, maar straling die kanker kan veroorzaken heb je misschien alleen bij centrales, of als je onder electriciteitskabels woont, of als je in de buurt van een UMTS-punt woont. Ik zeg 'misschien' omdat ook daarvoor geen harde bewijzen zijn gevonden.

Draadloos internet is net zo gevaarlijk voor de gezondheid als een radio, waarbij radiogolven door de lucht gaan. Dit is geen straling.

Als er al een oorzaak gevonden kan worden voor de tumoren bij je katten, dan zal dat kunnen liggen in een combinatie van zaken, bijv. in de voeding, een niet opgemerkte kwaal, erfelijke aanleg etc.

Je kunt je onderzoek naar straling van draadloos internet dus eigenlijk staken, maar misschien brengt bijv. een bloedonderzoek bij I'lle Pussycato meer aan het licht. Ook een sectie op Noppes had je meer antwoorden gebracht, al zijn dat zaken die je echt heel erg graag moet willen weten, omdat het niet gemakkelijk is om je overleden kat dat (gevoelsmatig) aan te doen.

Ik hoop dat ik je iets heb kunnen geruststellen wb de straling en ik wens je veel sterkte met het verlies van Noppes en het herstel van I'lle Pussycato.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Janne
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2007 12:43

Bericht door Janne »

Hoi hoi,

bedankt voor je antwoord, sorry dat ik nu pas reageer, inmiddels heb ik wel meer nieuws, het gezwel was goedaardig! Dus mijn ideeen waren wat overtrokken al blijf ik er wel bij dat "straling" niet goed is voor geen mens en ook niet voor dieren. Ik zelf ben gevoelig voor "straling" dus ervaar daar de nadelen iedere dag maar weer van, dieren zijn ook gevoelig vandaar dat ik het helemaal niet verkeerd gedacht vond. Maar inderdaad de "straling" is overal.

Maar nu ik goed nieuws heb gehad maak ik me over mijn kat niet meer zo'n zorgen.

Nogmaals bedankt!

Groetjes Janne
Gebruikersavatar
Gilbert
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2007 10:39
Locatie: Tilburg

Bericht door Gilbert »

Hoi Janne,

Altijd goed om goed nieuws te horen, de discussie over draadloos internet, UMTS masten, radiogolven, aardstralen enz. Dit zijn discussies waar nog nooit iets over bewezen is. Zelfs het verhaal dat UMTS masten kanker kunnen veroorzaken is niet bewezen. Er is wel aangetoond dat het zou kunnen. Wordt er in huis gerookt is dit ook een grote veroorzaker, brand je wel een wierrook is er ook een grote kans aanwezig en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Probeer er niet te veel aan te denken. Als je dat gaat doen heb je geen leven meer... Hier zeg ik overigens niet mee dat je alles maar gelaten moet accepteren maar meer dat je met alles bewust moet omgaan. Dit is dan ook van toepassing op hoe je omgaat met je poezen.

Heel veel succes en sterkte met het herstel van I'lle Pussycato (leuke naam trouwens).

Groet, Linda, Kitty en Gilbert.
Gesloten