kitten gebeten door vreemde kater en nu? Ook al 1 dood.

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Barbera

kitten gebeten door vreemde kater en nu? Ook al 1 dood.

Bericht door Barbera »

Geen idee wat ik moet doen. Onze poes heeft 3 weken geleden een nestje van 5 kittens gekregen. Ze zijn bij ons binnen. Ging hartstikke goed. Tot de moeder steeds meer naar buiten wilde (we wonen op een boerderij) en ik de poesjes met hun doos verhuisd heb naar ons achterhuis waar de moeder in en uit kan lopen en de kittens niet weg kunnen lopen. Gisteravond kwam ik thuis en liep moederpoes onrustig heen en weer. Ik ging kijken in de doos en tot mijn grote schrik lag daar ons kleine tijgertje dood. Toen ik hem oppakte kwam er bloed uit zijn nekje. Ik heb dat even goed bekeken en zag tot mijn grote schrik dat er een gat zat tevens zat er een gat onder zijn kin. Ik heb vervolgens de anderen bekeken en er was nog 1 die gebeten was en dus ook een gaatje onder zijn kin en in zijn nek heeft. Hij leeft nog maar daar is alles mee gezegd. Een enkele keer kan er een vreemde kat binnenkomen (niet in huis) maar wel op de plaats waar ze nu zijn. Heb het grote vermoeden dat dat de boosdoener is. Want moederpoes is heel zorgzaam. En nadat ik ons tijgertje in een doosje gedaan had kwam zij er weer mee aanzetten. Met groot gemauw. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen met ons andere slachtoffer. Hij is heel sloom en drinkt nauwelijks en rochelt. Moederpoes is wel heel goed voor hem. Heb hem een beetje melk gegeven met een spuitje. Gewone melk met wat warm water is dat goed? Of zou er geen redden meer aan zijn. Hij wil niet echt drinken. Zo zielig. Heb ze nu maar weer in huis neergezet. Kan ik hem nog redden?
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Zo snel mogelijk naar een dierenarts met dat kitten ! Dat diertje heeft pijn, en is waarschijnlijk langzaam aan't sterven, waar de beet zit, zal nu al wel een infectie zitten, en hij is nog veel te klein om daar tegen te vechten ! Zelfs met antibiotica zal het kantje boordje worden om hem te redden ! Misschien zal de dierenarts hem uit zijn lijden moeten verlossen.

Sorry, maar ik snap niet goed dat je al niet naar de dierenarts bent geweest, als wij pijn hebben, gewond zijn gaan we ook naar een dokter !

Voor de rest, de kittens terug in huis zetten, en moederpoes de gelegenheid geven om binnen en buiten te kunnen.
En als dat niet kan, moederpoes binnen laten bij haar kittens, en aleen buiten laten als je thuis bent.

succes ermee !
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gesloten