kat die raar loopt

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
gizmo7
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:07

kat die raar loopt

Bericht door gizmo7 »

Hallo,

Ik ben Eveline en ben eigenaar van Noa 2 en Gizmo 7.

Sinds een maand is onze Gizmo niet de oude.
Eerst waren we hem een paar dagen kwijt en vonden hem in de struiken.
Zijn naar de DA geweest waarschijnlijk was een ontsteking in de maag of buik heeft toen antibiotica gehad en na een week ook weer opgeknapt.
Maar na een paar dagen werd hij weer zwak en ging weer slecht eten.
Weer terug naar de DA opnieuw antibiotica en er is een half liter vocht ingespoten tijdens de inspuiting stribbelde hij tegen en heeft de DA waarschijnlijk een ader geraakt waardoor hij is gaan bloedde maar dat geen gelukkig die zelfde dag nog over. De DA heeft wel gezegd dat het misschien zijn nieren kunnen zijn, maar hij eet drinkt en plast normaal.
En het is een kat die al een geruime tijd vieze ogen heeft. Ik gebruik al oogdruppels.
Maar is was na dit tijd meer ziek dan voor die tijd. Veel afgevallen en slecht eten (wij hebben hem met spuitjes bij gevoerd met astronautenvoer voor katten). Op een gegeven moment ging hij zelf uit de mand maar zijn achterpoten werkte niet echt mee. Het gevolg dat hij van zich afplaste. Maar na een week ging het beter. Ben in de tussentijd overgestapt op ander voer waardoor nu de vacht er goed uitziet en hij wat aangekomen is. Eten doet hij nu goed.
Maar het volgende geval het is een buitenkat (komt van boerderij) leeft eigenlijk alleen maar buiten maar nu is hij constant binnen en heel lui.
Komt alleen uit de mand om te eten en te drinken en te plassen en te poepen. Wil ook niet op schoot liggen.
Maar vandaag is hij naar buiten gegaan. Ik kom thuis en hij staat netjes voor de deur. Maar hij loopt raar hij zet zijn voorpoten niet goed neer.
Misschien moeilijk uit te leggen maar ik probeer het toch.
Hij trekt zijn voorpoot hoog op en zet de poot dan overdwars voor de andere hij valt niet om. Ik heb het gevoel dat Gizmo blind begint te worden aan een kant. Hij kijkt nog wel normaal uit zijn ogen en reageert wil op bewegingen die ik voor zijn ogen doe. Maar dat kan ook te maken hebben met de snorharen die dit misschien doorgeven.
En dit symptoom heb ik al een aantal keren bij hem gezien, maar het is niet regelmatig. Wie kent dit???? Want ik vindt het verschrikkelijk om mijn kat zo te zien en hij is nog maar 7 jaar, en hoort heel vitaal te zijn.
Is dit een reden om weer naar DA te gaan???
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ja, dit lijkt me zeker een reden om terug naar de da te gaan !
Als ik alles zo bij elkaar lees, lijkt het me dat je kat erg ziek geweest is, en nog is.
Vraag om duidelijkheid bij je da, volgen mij weet hij meer dan dat hij jouw zegt, en ga anders naar een andere da voor een tweede opinie.

De symptomen die je beschrijft doen me op één of andere manier aan fip denken of iets ernstig mis met z'n nieren, waardoor al z'n organen langzaam aan stoppen met werken.

Ik zou dus zeker terug naar de da gaan.

Sterkte ermee, Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat een nare en onzekere situatie waar jullie je nu in bevinden! Ik ben het helemaal met Veronikske eens, deze kat is nog steeds niet in orde, dus een dierenartsbezoek is beslist aan te raden.

Ik denk echter niet dat hij blind wordt als hij nog gewoon kijkt en op bewegingen reageert, maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat zijn functies langzamerhand gaan uitvallen, waar de ogen dan ook aan meedoen. In ieder geval heel veel sterkte toegewenst!

groetjes,
Sandra
gizmo7
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:07

Bericht door gizmo7 »

Bedankt voor jullie reacties.

Ben gisteren met Gizmo naar de DA geweest en zijn bloed wordt nu onderzocht. Ze kan moeilijk uitwijzen wat het is, dus we moeten wachten tot na het weekend voor de uitslag.

Maar sinds gisteren knapt gizmo wel op. Hij eet wat meer drinkt wat meer en loopt weer normaal maar hij slaapt nog wel veel.
Ik ben wel blij dat de wilskracht er is want gisteren trok ik een zakje open met snoepjes voor Noa (andere kat) en ik kreeg gelijk een reactie van Gizmo van ik wil ook wat. En hij reageert wat meer.
Gezien zijn toestand op dit moment hoop eigenlijk ook een positieve uitslag en dat het niets ergs is.

Jullie horen van ons.

Groetjes Eveline
gizmo7
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:07

Bericht door gizmo7 »

Eindelijk de uitslag binnen van het bloedonderzoek.
Gizmo heeft het gelukkig niet aan de nieren.

Hij blijkt te weinig rode bloedlichaampjes te hebben, waardoor zijn afweersysteem niet optimaal functioneert.
Hij had een behoorlijke ontsteking en de antibotica die heeft gehad slaat ook minder goed aan door het tekort aan rode bloedlichaampjes.

Maar het gaat de goede kant op, hij eet en drinkt weer goed.


Groetjes

Eveline
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Dat is heel goed nieuws, dus! Ik ben heel blij voor je dat hij weer goed eet en drinkt. Kon de dierenarts je vertellen of het rare lopen te maken had met dat tekort aan rode bloedlichaampjes? En wat moet je doen om dit op te lossen?

Nou ja, in elk geval: fijn van het goede nieuws en een knuffel voor je kat!
Mauw
gizmo7
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:07

Bericht door gizmo7 »

Over het lopen heeft ze niet echt antwoord gegeven.
Misschien was dat wel het moment dat de kat op moment het meest ziek was.

Ik heb wel gevraagd of ik de kat misschien extra vitaminen zo moeten geven omdat aan te voeren. Maar DA zegt is altijd goed natuurlijk maar heeft niet echt baat voor de aangroei van rode bloedlichaampjes.

Mijn vader zei levertjes kopen en bakken voor de kat. (misschien zit er iets in!!)

Gr. Eveline
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Je vader heeft helemaal gelijk: lever is heel goed als je kat rode bloedlichaampjes tekort heeft.

Alleen zit lever vol met afvalstoffen, dus mag je niet te veel geven. Het beste is tijdelijk, bijvoorbeeld twee à drie keer per week, wat stukjes (stuk of 5) rauwe (dus niet gebakken) lever te geven. Dit geeft hem een tijdelijke "boost".

Verder ben ik blij te lezen dat het al weer een stuk beter met je kat gaat!

groetjes,
Sandra
Gesloten