Kat van 2 jr eet niet meer!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Klopt, het beste om mee te dwangvoeren is A/D van Hills, maar dit is alleen bij de dierenarts te verkrijgen.

Ik adviseerde Gourmet als tijdelijke oplossing, omdat je dit eenvoudig bij de supermarkt kunt halen en dus onmiddellijk zelf kunt toepassen. Ik bedoelde het dan ook om een kat mee aan het eten te houden en niet om hem er mee aan te laten sterken en gewichtstoename te laten krijgen.

Uiteindelijk is het de dierenarts die aan geeft wat het beste is voor je kat, want A/D is bijvoorbeeld niet goed voor nierkatten en dan moet je weer een andere oplossing vinden om hem aan te laten sterken. Soms kiest een dierenarts tijdelijk toch voor A/D, omdat voedsel binnen krijgen op dat moment het allerbelangrijkste is.

groetjes,
Sandra
gizmo7
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:07

Bericht door gizmo7 »

Sandra W schreef:Klopt, het beste om mee te dwangvoeren is A/D van Hills, maar dit is alleen bij de dierenarts te verkrijgen.

Ik adviseerde Gourmet als tijdelijke oplossing, omdat je dit eenvoudig bij de supermarkt kunt halen en dus onmiddellijk zelf kunt toepassen. Ik bedoelde het dan ook om een kat mee aan het eten te houden en niet om hem er mee aan te laten sterken en gewichtstoename te laten krijgen.

Uiteindelijk is het de dierenarts die aan geeft wat het beste is voor je kat, want A/D is bijvoorbeeld niet goed voor nierkatten en dan moet je weer een andere oplossing vinden om hem aan te laten sterken. Soms kiest een dierenarts tijdelijk toch voor A/D, omdat voedsel binnen krijgen op dat moment het allerbelangrijkste is.

groetjes,
Sandra

Ik wist niet dat A/D niet goed is voor katten met nietproblemen.
Maar ik vindt het dan raar dat ik het ongeveer een maand geleden van de DA heb meegekregen voor mijn kat, die het waarschijnlijk aan zijn nieren heeft. Want hij is al meer dan een maand ziek en begint nu ook raar te lopen. Dus ik ga van de week terug naar de DA en ga dit ff vragen hoe dat zit. Maar bedankt voor je reactie hier op.

Groetjes

Eveline
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik ben uiteraard geen dierenarts, maar in het asiel waar ik stage loop hebben ze me verteld dat A/D enorm geconcentreerd is en daarom is het ook zo'n krachtvoer om katten aan te laten sterken en gewicht toe te laten nemen.

Het nadeel hiervan is dat het veel te veel werk is voor de nieren van een nierkat om dit allemaal goed te verwerken. Zij hebben juist eten nodig waar veel minder geconcentreerde ingredienten (vooral proteïne en eiwitten) in zitten. Hun brokjes en blikvoer heeft dan ook een totaal andere samenstelling. Toch wordt ook A/D wel bij nierkatten tijdelijk gebruikt als een soort van "boost".

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kelly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 sep 2006 20:39

Bericht door Kelly »

Hoi allemaal,

Vanmorgen om 09.35 is Milo overleden, we hebben hem in laten slapen bij de dierenarts.

Eerst kreeg hij een spuitje om in slaap te komen, hij mauwde en keek de dierenarts boos aan! :evil:
Met zijn hoofdje rustend op mijn hand viel hij langzaamaan in slaap. Ik heb hem dicht tegen me aan gehouden.
Hierna zette de dierenarts een spuitje in zijn hartje, hierna was het snel gedaan.
De terugweg naar huis heeft hij in mijn armen gelegen, ik heb hem niet meer losgelaten, heel gek er zit geen leven meer in en alles is zooooo slap!
Ik heb nog een half uur met hem in mn armen op de bank gezeten, omdat zn oortjes koud werden hebben we besloten om hem te begraven. Samen met mijn vader hebben we hem in de tuin naar zijn laatste rustplaats gebracht.

Ontzettend zwaar om mijn allerliefste schat achter te moeten laten, maar vandaag zou mijn oma 87 geworden zijn, we hebben haar een mooi kado gestuurd... Met pijn in ons hart...

Dankjewel voor jullie steun allemaal en HOU JULLIE KATTEN IN DE GATE!!

xxx
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Wat verdrietig voor je om zo snel afscheid te hebben moeten nemen van Milo.
Ook hij is op de regenboog samen met al onze overleden schatjes.

Sterkte!
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat is alles onverwacht snel gegaan en wat een moeilijke beslissing, ook al was het dan de juiste beslissing voor Milo. Hopelijk vind je troost in de gedachte dat je alles heb gedaan wat er mogelijk was om hem weer beter te kunnen maken en dat je hem, toen dat niet meer kon, verdere pijn hebt bespaard. Ik weet dat dit een schrale troost is op dit ogenblik, want ik kan me alleen maar indenken hoe verdrietig je nu zal zijn. Heel veel sterkte.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Kelly, ik sluit mij aan bij Sandra. Het is een mooie gedachte dat je haar je oma kado hebt gedaan, maar toch!
Heel veel sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Misschien is het troostend voor je om een mooi stukje bij afscheid voor Milo te plaatsen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten