Kat van 2 jr eet niet meer!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Kelly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 sep 2006 20:39

Kat van 2 jr eet niet meer!

Bericht door Kelly »

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, mijn kater van 2 eet al 2 maanden heel weinig of niks...
Hij heeft een leverziekte gehad, we zijn naar de homeopaath geweest, hij heeft 30 mg prednison toegediend gekregen, MAAR HIJ EET NIKS!
2 maanden geleden woog hij nog 4,2 kg nu is hij 2,9 kg...
Hij is erg verzwakt en te mager gewoon...
Futloos en zwak is Milo... Heeft iemand dit meegemaakt of tips??

Ik weet het niet meer, ben ten einde raad! :-(
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Je bent wel naar een homeopaat geweest, maar nog niet naar een dierenarts? :shock: Dat zou ik in dit geval dan maar heel snel doen, van een afstand kan ik zo ook niet zien wat er aan de hand is en ik denk de rest ook niet.
En prednison vind ik wel meteen een heel heftig middel!!:shock:

Heel veel sterkte en laat even weten wat de dierenarts zei!
Rian
Mauw
Gebruikersavatar
Kelly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 sep 2006 20:39

Bericht door Kelly »

Jawellll ben al 4x met um bij de dierenarts geweest, die zei dat zijn leverwaarden te hoog waren, we moesten hem prednison toedienen, en op dieetvoer.
Dit is een week geleden, en hij is sinds gister helemaal gestopt met eten en drinken (minimaal).
Zelfs tijdens het toedienen van de prednison at hij niet!
Hoewel dit zo'n 'paardenmiddel' is...
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Ja en ik dacht ook echt het allerlaatste middel dat je gebruikt. Maar goed, zoveel verstand heb ik er ook weer niet van.

Ik zou een andere dierenarts raadplegen of dezelfde dierenarts snel bellen dat het niet aanslaat, eerder de verkeerde kant op.

Ik zou wel snel handelen, want dit klinkt niet goed!

Succes!
Rian
Mauw
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Mijn kat heeft bijna een week niet willen eten en de dierenarts heeft haar toe een maagzuurremmer, een eetlustopwekkende injectie, een infuus met vocht en een sonde met vloeibaar eten toegediend. Ook kreeg ik maagzuurremmende druppels en eetlustwekkende druppels mee die ik op haar vacht moest smeren (om er af te likken). Pas daarna ging ze weer uit zichzelf kleine beetjes eten.

Het is bekend bij katten dat als ze stoppen met eten (mijn poes was misselijk van de stress van een nieuwe kat) dat ze soms niet meer uit zichzelf gaan eten en dus dood kunnen hongeren, want hun maagsysteem is dan zo in de war dat de boel gewoon plat ligt..

Mijn advies is dus onmiddellijk naar een andere dierenarts gaan en hem advies te vragen. Ook kan je dierenarts uitleggen hoe je een kat zelf kunt dwangvoeren (bijvoorbeeld met een injectiespuit met Gourmet met water).

Heel veel sterkte toegewenst, ik weet wat je nu aan stress en onzekerheid doormaakt!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kelly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 sep 2006 20:39

Bericht door Kelly »

Dankjewel!!!
Morgen heb ik een afspraak bij een andere dierenarts, hij heeft er nu ook een oorontsteking bij :evil:

Dan vraag ik me toch af waarom onze eigen dierenarts dit niet al gedaan heeft als bij jou al na een week deze maatregelen getroffen zijn!

Het komt me ook bekent voor dat je het over stress hebt, het zit al in zijn aanleg om wat stresserig te zijn en nerveus.
En Milo heeft er denk ik ook wel de nodige trauma's aan overgehouden om steeds weer in de houdgreep gehouden te worden om alle tabletten binnen te krijgen! Dit lukte zelfs de dierenarts niet!

Daarom zijn die druppels voor op de vacht een hele uitkomst denk ik!

Heel erg bedankt! En ik zal je op de hoogte houden van ons bezoek aan de dierenarts morgen!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik wil nog wel even de volgende uitleg geven: er is een groot verschil tussen helemaal niet meer eten en een klein beetje eten, want bij een klein beetje eten blijft de maag en het spijsverteringssysteem in werking terwijl dit bij niet eten volledig plat ligt.

Daarnaast was mijn kat niet ziek, maar slechts enorm gestresst, dus dat kan ook een groot verschil uitmaken in de diagnose en de behandeling van jouw kat. Ik ben benieuwd wat deze nieuwe dierenarts zal gaan doen. Nogmaals heel veel sterkte.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kelly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 sep 2006 20:39

Bericht door Kelly »

De diagnose is gesteld; Milo heeft FIP. Een ongeneeslijk virus wat ervoor zorgt dat al zijn bloedvaatjes ontsteken. Het tast de lever... nieren, hersenen en ogen aan.
Er is dus niks meer aan te doen :cry: :cry: :cry:
Ong 1 op de 1000 katten sterft hieraan, heel veel katten hebben dit virus echter wel, maar hebben hier genoeg anti stoffen voor, Milo helaas niet...

Bedankt voor jullie hulp, en als een van jullie katten deze verschijnselen heeft, laat zijn/haar bloed hier dan op testen!!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Oh Kelly, wat sneu! :-( Heel veel sterkte voor jullie. :kissykissy:
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Wat rot voor jullie, helaas weet ik uit ervaring hoe de afloop hiervan is.
Sterkte!!!
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat een vreselijk schokkend nieuws! Ik had zo gehoopt dat het iets onschuldigs zou zijn en dat hij weer lekker zou gaan eten. Ik hoop dat je nog een fijne tijd met hem zal hebben tot het moment daar is dat jullie afscheid moeten gaan nemen.... Heel er veel sterkte de komende periode.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kelly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 sep 2006 20:39

Bericht door Kelly »

Dankjewel allemaal,

Ik dacht ook dat het wat onschuldigs zou zijn Sandra, daarom kwam de klap des te harder aan...

Lianne kun je me hier wat meer over vertellen? Dan weet ik een beetje wat me te wachten staat, :-(
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Jakkes, wat een naar bericht :???: .
Er is wel een topic over FIP, misschien kun je daar nog wat uithalen waar je iets aan hebt.
Vetroetel Milo maar zoveel mogelijk en geniet van de tijd die jullie samen hebben. Heel veel sterkte toegewenst!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Wat ontzettend rot nieuws dit! Ik maakte me wel zorgen, maar dat zoiets dan de uitslag is, verwacht je niet.

Heel veel sterkte..

Rian
Mauw
gizmo7
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:07

Bericht door gizmo7 »

Sandra W schreef:Mijn kat heeft bijna een week niet willen eten en de dierenarts heeft haar toe een maagzuurremmer, een eetlustopwekkende injectie, een infuus met vocht en een sonde met vloeibaar eten toegediend. Ook kreeg ik maagzuurremmende druppels en eetlustwekkende druppels mee die ik op haar vacht moest smeren (om er af te likken). Pas daarna ging ze weer uit zichzelf kleine beetjes eten.

Het is bekend bij katten dat als ze stoppen met eten (mijn poes was misselijk van de stress van een nieuwe kat) dat ze soms niet meer uit zichzelf gaan eten en dus dood kunnen hongeren, want hun maagsysteem is dan zo in de war dat de boel gewoon plat ligt..

Mijn advies is dus onmiddellijk naar een andere dierenarts gaan en hem advies te vragen. Ook kan je dierenarts uitleggen hoe je een kat zelf kunt dwangvoeren (bijvoorbeeld met een injectiespuit met Gourmet met water).

Heel veel sterkte toegewenst, ik weet wat je nu aan stress en onzekerheid doormaakt!

groetjes,
Sandra
Ik wil graag ff reageren op het stukje met voer inspuiten met Gourmet met water. Ik heb dat zelf ook bij mijn beide katten moeten maar Gourmet wordt eigenlijk afgeraden het is beste is om bij de DA astronautenvoer te halen daar zitten meer vitaminen in. En de kat sterkt daar beter van aan. En vooral bij een kat van nog geen 3 kilo kan je dat beter gebruiken.
Want ik heb op dit moment een kater ziek en vertelde de DA wat voor een voer ik gebruikte (gourmet) maar dat blijkt niet goed te zijn.
Ga over op iams (hard voer) Want na een week zag ik al verbetering in de vacht en mijn kat is een kilo aangekomen.
Succes ermee
Gesloten