Kat gestorven: kent iemand deze symptomen?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Belle
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2006 18:47

Kat gestorven: kent iemand deze symptomen?

Bericht door Belle »

Mijn kattin gaat bijna nooit buiten, enkel om een plasje te doen, ze blijft dan 15 minuten weg.
Maar maandag kwam ze niet meer terug. Na zes uren wachten ben ik haar gaan zoeken en ik vond haar onder een struik. Ze ademde nog, maar haar ogen staarden vooruit en haar staart stond helemaal stijf. Haar hals en borst waren helemaal nat en ze kwijlde enorm. Ze bewoog niet meer. Toen ze mijn stem hoorde gromde ze even, meer niet. Haar ogen kon ze ook niet meer bewegen.

Ik ben snel met haar naar de dierenarts gegaan, omdat ze duidelijk heel veel pijn had. Ze was stervende.
De arts had niet veel tijd, gaf haar een euthanasie spuitje en deed verder geen onderzoek.
Hij zei dat ze waarschijlijk was aangereden en een gescheurde darm had. Maar dat betwijfel ik, ze komt bijna nooit buiten en zeker niet op straat. En er was niks aan haar te zien, buiten die nattigheid dan.

Herkent iemand dit? Wat zou het kunnen geweest zijn? Ondertussen ligt ze begraven in onze tuin.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Erg zielig. Als je kat gewoon gezond was voor ze naar buiten ging, kun je vrijwel zeker zijn dat ze is aangereden. Ook is vergiftiging niet uit te sluiten. Zo te horen was ze in shock, maar naar wat er haar verder nog mankeerde kun je helaas alleen nog maar speculeren. Je kunt dan ook niet spreken van symptomen, want ze was niet ziek.

Veel sterkte met je verlies. Ik hoop dat je het een plaats kunt geven.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Belle
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2006 18:47

Bericht door Belle »

Ik kan het voorlopig nog geen plaats geven. Ik mis haar zo. Maar ik hoop dat het gaat beter worden. Nu ben ik nog te emotioneel.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Wat verschrikkelijk voor je om je kat zo te zien.
Ik wens je veel sterkte
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ook van mijn kant heel veel sterkte toegewenst met het verwerken van je verlies en de enorme schok. Het zal wel enige tijd kosten voor je dit een plekje kunt geven, want het komt natuurlijk geheel onverwacht.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ook ik wens je heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Jeetje zeg, wat naar om je kat zo te vinden...

Sterkte en geef haar foto maar een mooi plaatsje!
Liefs Piekje
Pippi
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:05
Locatie: Sappemeer

Bericht door Pippi »

Jeminee, ik vind dat nogal grof van die dierenarts....Zo blijft het altijd een soort raadsel wat het nu precies is geweest.
Misschien kun je hem nog eens om opheldering c.q. wat meer duidelijkheid vragen? Het was tenslotte JOUW dier!!!
Ik weet hoeveel pijn het doet om je allerliefste beestje te moeten missen....ik wens je sterkte en kracht!
Poezegroet,
Pippi
Een kat laat voetafdrukjes achter op je hart...
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Ik snap daar ook helemaal niks van, dat een dierenarts 'geen tijd' heeft voor zoiets ergs.
Aan de andere kant misschien maar beter voor je kat ook, ik denk dat ze veel pijn had.
Voor mij klinkt het ook als aangereden zijn, en dat kan natuurlijk in korte tijd zijn gebeurd, in zes uur tijd zeker.

Je hebt er alleen nu niets meer aan, helaas.
Ik vind het verschrikkelijk voor je, zeker omdat je je kat nog zo veel pijn hebt zien lijden.

Ik wens je dan ook heel veel sterkte toe.
Rian
Mauw
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

het is heel verschrikkelijk wat er is gebeurt, maar gelukkig heb je je kat gevonden
dit is altijd beter dan dat je kat verdwijnt en nooit meer terug ziet :-(
Desire
Gesloten