normaal of niet??

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
steffie

normaal of niet??

Bericht door steffie »

mijn pas (van vorige week donderdag) gecastreerde kater slaapt de hele tijd, dag en nacht, hij staat gewoon eventjes op voor te eten en naar de kattenbak te gaan en dan vallen zijn oogjes nog bijna dicht, zo moe is hij... kan dit wel?? en als hij in de kattenbak gaat begraaft hij zn kleine of groote boodchap niet,dat lijkt me ook vreemd...
Sandra W

Bericht door Sandra W »

Dit is niet goed! Gelijk de dierenarts bellen, want een castratie is een kleine ingreep voor een kater, waar ze na 1 à 2 dagen weer geheel van genezen zijn.

Ik denk dat de narcose erg sterk was, omdat hij naar 4 dagen nog steeds zo slaperig is en zelfs geen energie heeft om zijn ontlasting onder te graven. Hij hoort maar 1 dag slaperig te zijn en dan hoort hij weer klaarwakker te zijn.

Niet in paniek raken hoor, want ik weet niet of het schadelijk is om een sterke narcose te hebben gehad, want ik ben geen dierenarts, daarom zou ik direct een dierenarts bellen, die kan je gelijk een antwoord geven en geruststellen als het niet schadelijk is.

Sterkte.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Bij mij waren beide katers eigenlijks binnen een dag hersteld, ze waren s'avonds wat duf, en de dag erop sliepen ze wat meer, maar de dag daarop vlogen ze alweer als vanouds door huis heen.

Onze poes duurde bijna 2 dagen, omdat deze ingreep veel groter is, dus daar houd je automatisch rekening mee.

Ik zou inderdaad zo snel mogelijk je DA raadplegen, en even langsgaan voor een controleonderzoek.

Ik weet dat er hier mensen zijn op het forum, waarbij het bij hun katers ook erg lang duurde voordat ze herstelden van de castratie.
Volgens mij ook bij het broertje van mijn Xonya.

Sharon, hoe ging dit ook alweer bij Xandor? Die was toch ook een aantal dagen zo moe en beroerd?
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
mijn katertje

Bericht door mijn katertje »

wij hebben een katertje hij is bijna een jaar oud maar hij moet soms overgeven het zien er heel zielig uit maar is dit schadelijk?
alvast bedankt voor de reactie :!:
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Waarschijnlijk heeft jouw kat last van haarballen. Af en toe gaan ze dan overgeven om die haarballen kwijt te raken.
Je kan je kat helpen door hem een pasta te geven om haarballen te voorkomen. Te verkrijgen bij de da of dierenzaak.
Een pot kattengras kopen helpt ook, dan gaan ze na het eten daarvan ook braken, maar die plant zorgt ervoor dat hij z'n haarbal beter kwijt raakt.

Ik weet natuurlijk niet of het haarballen zijn, waardoor hij moet overgeven. Het kan ook zijn dat je katje ziek is. Als hij koorts heeft, véél slaapt, en een algemeen zieke en slappe indruk maakt, zou ik zo snel mogelijk naar de da gaan.

Succes, veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Het is niet erg als katten af en toe overgeven. En het kan meerdere oorzaken hebben. Het kan aan het voer liggen dat niet goed valt, een haarbal die dwars zit, of misschien heeft de kat zitten schrokken. Als je kat verder geen zieke indruk maakt en ook niet te vaak overgeeft, zou ik me niet al teveel zorgen maken.
Mijn katje gad ook vrij regelmatig over. Ik ben toen van Royal Canin Fit overgestapt op Indoor voer en nu geeft ze nooit meer over.
Gebruikersavatar
ankalina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 sep 2007 18:56
Locatie: groningen

twee vraagjes

Bericht door ankalina »

1. Ik heb nu 2 maanden een poes. Ze heeft telkens een klein bruinig vuiltje in haar ooghoek. Ze heeft er geen last van. Ik vraag me af of dit normaal is.
2. Ik ben een tijdje weggeweest. Ik heb de verwarming niet aangehad. Ik vraag me af of het niet te koud voor haar kan zijn. Ze moet nu wel wat niezen. Ze is ingeent en komt nog niet buiten.
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Hoi,

Welkom op het forum! Leuk dat je meeschrijft, hoop dat je lekker blijft hangen. Over dat bruinige vuiltje; dat hebben mijn katten hier ook. Ze zijn allebei volledig gezond, en ze hebben er inderdaad ook geen last van. Ik denk dus niet dat dit erg is. Ik haal het echter wel elke dag even weg bij allebei; het is geen gezicht, ze gaan er op den duur heel onverzorgd van uitzien.

Over de verwarming; ik merk hier ook, dat als we een dagje weg zijn geweest en we de verwarming niet aan hebben gehad, ze stijf tegen elkaar aan liggen te slapen. Voor de warmte? Voor de gezelligheid? Ik weet het niet. Wél is het zo dat katten het liefst een temperatuurtje hebben van rond de 20-22 graden. Eronder zijn ze hier futloos en zoeken ze warme plekjes op. Erboven, dan liggen ze voor pampus met de tongetjes uit de bek op de bank.

Houd de temperatuur van je kat als het erg warm is altijd in de gaten, katten zijn snel oververhit. Een temperatuur van 38-39 graden is normaal.

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

In dit topic staan 3 onderwerpen, wat betekent dat er 2 off-topic zijn.

Dit topic wordt daarom gesloten. Als je in dit topic hebt gepost, zet je vraag dan in het juiste topic.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten