Hersenvliesontsteking?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Monique, als ze er niet uit komen, wil ik mijn da wel mailen welke methode zij toepast. Ik laat het je dan alsnog weten.
Ik ben blij dat het de droge vorm is; de natte vorm is echt niet te behandelen :???:
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

morgen kan ik bellen en weet ik meer....
anders zou ik het zeker graag willen weten wat jou dierenarts doet.
ze eet gelukkig goed en had na dit weekend zelf het idee dat ze weer wat voller is bij haar achterpootjes want ze was zo mager, ze is nogsteeds niet echt vol. Ze houd in iedergeval geen vocht vast dus het is nog steeds droge fip....
maar het gaat goed nu ze speelt weer een beetje en eet goed....

alvast bedankt
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

jee mo
ik zit hier gewoon met tranen in mn ogen ik vindt het zo zielig voor tijg.
ik kan me heel goed voorstellen hoe je je moet voelen.
ik heb zelf helaas geen tips maar emma heeft mij ook met veel dingen goed geholpen
dus ik zou haar adviezen zeker allemaal bij de da voorleggen.
baat het niet dan schaadt het niet moet je maar denken.
nou dikke knuffels
patricia
nog twee weekjes en dan in ondertrouw op 25 oktober :)
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Droge fip verandert ook niet zo snel in natte fip, en gelukkig is met droge fip het leven echt langer te rekken. Natte fip is echt onbehandelbaar :???:

Ik zal mijn da in elk geval even mailen en laat je wel weten welk middel zij gebruikt. Sterkte meid!
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

dank je wel emma,
ik heb vandaag die dierenarts emil gebeld en hij zegt dat fip dus niet te verhelpen is, maar ik kan wel een afspraak maken om een plan te maken om haar te helpen, maar interferon word wel gebruikt bij FELV en FIV..

maar ik hoor graag wat jou da zegt emma, wat ik dus eventueel kan doen
heb ook op deze site gelezen staan ook handige tips op:

http://www.dr-addie.com/Dutch/indexdutch.htm

staat alles over fip, staan ook wat tips op.

en patricia, alle hulp is welkom ja ik kan het nog steeds niet geloven dat ze het heeft, maar ik maak er nu het beste van voor haar...
veel vertroetelen en vervennen met snoepjes enz....

liefs monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik heb nog geen antwoord, Moniue, maar ben ook een paar dagen weggeweest.
Zodra ik meer weet, laat ik het je weten.
Gebruikersavatar
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 mar 2006 08:59
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door ArPaS elftal »

Ow jakkie wat een nare berichten :-( :cry: :cry:

Gelukkig dat ze weer ietsjes meer eet en ze hopelijk toch behandeld kan worde4n....
Het geneest haar misschien niet, maar zolang zij een prettig leventje heeft.... :-( :cry:


Heel veel sterkte :!: , zo'n diagnose is er 1 die geen enkele kattenliefhebber ooit te horen wil krijgen :cry: :cry:
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

nee helaas wil niemand dit nieuws krijgen maar ja helaas kan ik het niet terug draaien :cry: :cry: :cry: :cry:

en emma alvast bedankt en ik hoor het wel

liefs monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

De link die je geeft bevat heldere informatie, waarbij toch wel veel over interferon wordt gesproken.
In het fip-topic (waar dit feitelijk onder valt), is ook veel te lezen, ook over nieuwe onderzoeksmethoden.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat mijn da de interferon-oplossing gebruikte en de kat daar al een aantal jaren stabiel mee hield.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Sorry voor typfouten, kan niet corrigeren. Aanvulling op posting van daarnet: lees http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... c&start=15
en dan vooral vanaf pagina 2. Daarin vind je goede informatie, waar ook de info van mijn da bij staat (was ik vergeten :oops: )

Succes Monique en nog niet wanhopen!
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

dank je wel emma ik ga het lezen, en anders weer eens met mijn da overleggen, ik heb het al aan hem gevraagt maar hij zegt dat het bij tijger weinig zin zal hebben vanwegen de waarden die ze vast hebben gesteld bij het bloed onderzoek, hij heeft het namelijk overlegt met een aantal andere artsen of het verstandig is, en dat de kans bij tijger bijna niet haalbaar is om deze methode te gebruiken omdat de waarden van het bloed al te hoog is en dan zal het niet aanslaan, en al die medicijnen is voor zo'n klein beesje ook niet goed...

maar ik ga lezen en ik geef de hoop nog niet op
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

nou het gaat niet zo lekker met onze kleine aap.....
ze gaat toch best wel achteruit, ze eet minder gaat al wat minder naar de wc, ze heeft dinsdag weer een soort evenwichtstoornis gehad een minuut duurde het met lopen viel ze weer om..
we mogen haar niet meer echt aaien alleen op haar koppie of onder haar kin, over haar rugje trekt ze weg... :???: :???:
ze heeft nu ook al een paar gehad dat ze gaat krabben maar niet zoals gewoon een kat doet ze doet het hard en het lijkt wel of ze dan een beetje spasties word en ben dan bang dat ze haar oog of mond kapot krabt.
best een eng gezicht, en haar oogjes krijgen bruine vlekjes, dat schijnt te gebeuren bij FIP katten en ze trekt haar nageltjes niet helemaal meer in.
ik ga van de week weer bellen met mijn dierenarts,ik ben bang dat ze pijn heeft.....
duimen dus, maar ik krijg een steeds slechter gevoel.. :cry: :cry: :cry:
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 mar 2006 08:59
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door ArPaS elftal »

achoss.........t arme moppie :-( :-(


Hou je haaks :pdthb: je voelt zelf het beste aan wanneer het "genoeg" is...... :-( :-(


Heel veel sterkte en ik hoop dat t meevalt zodat jullie nog ff saampies mogen blijven....
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Monique, héél veel sterkte.... :kissykissy:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Mo, het klinkt inderdaad niet helemaal goed :-(
Heel veel sterkte meis :kissykissy:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gesloten