Hersenvliesontsteking?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

weer ff een update over m'n kleine tijger...
het gaat weer niet zo super....

ze is de laatste tijd steeds zo rustig slaapt heel veel en eet niet
super veel drinkt wel goed en op de bak gaan gaat ook goed...
maar je merkt zelf het beste als het gedrag van je beesten verandert..

vanavond zijn we naar de dierenarts geweest alles zag er voor de rest goed uit maar hij heeft nu bloed afgenomen en dat word getest nu..
over een week krijgen we de uitslag, ik kan niet w8..
hoop dat er niet aan de hand is.....

groetjes mo
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Hoi MO,

Ik ken het....je voelt dat er wat is...maar wat? Uit zo'n bloedonderzoek kunnen ze een hoop halen.

Wachten is moeilijk :???:

Hoop snel te horen wat er loos is....dan kunnen we vooruit gaan kijken toch?

Liefs Renate
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

ja ik zal je op de hoogte houden, ik hou jou topic over guus ook in de gaten, ik blijf ook voor jou duimen

liefs monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Monique de aanvallen die je beschrijft zijn eigenlijk gelijk aan die van Guus. Ze krijgt een stuiptrekking (rechtervoorpoot komt omhoog) en valt om. Ze draait niet haar ogen weg en laat ook niet haar omtlasting lopen maar contact kan je niet met haar krijgen.

Duurt ongeveer een minuut of vijf en dan probeert ze te lopen maar haar achterkant wil dan niet mee. Na een tijdje geslapen te hebben lukt dit weer en is alles voorbij.

Bij Guus is het gerelateerd aan haar schildklierhormoon...misschien ook een optie om op te testen...

Liefs Renate
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

nou dat omvallen en die stuipen is alweer een 4 weken geleden en men dacht dat het hersenvlies ontsteking was.

het ging daarna ook weer goed,
maar ik merk dat ze wat slomer is en nog wat dingen..

ze testen haar nu op: FIPscreening
vettest PAP
en bloedonderzoek vetly.... nog iets

dit staat op mijn bonnetje van de dierenarts, wel duur zo'n test 160 euro,
maar liever dat en een gezonde kat dan niets doen en dat ze straks ziek word, ik heb er alles voor over.....

maar ik zal het eens in de gaten houden en eens navragen als ik de uitslag heb....
Laatst gewijzigd door mootje op 15 feb 2006 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

het gaat nog steeds niet goed
ik maak me steeds meer zorgen,
ze eet nu helemaal niet veel meer en laat soms zelfs een snoepje liggen, en eerst wist ze niet hoe snel ze het op moest eten...
en ze slaap nu volop veel ze drink gelukkig wel.....

ik maak me echt zorgen,ik heb er geen goed gevoel bij :pdtsad:
weet iemand iets waar ik haar mee kan bijvoeren????

willen jullie voor me duimen,

liefs monique :pdtsad:
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Tuurlijk Monique duimen we voor je.....en als het verslechterd toch gewoon weer de dierenarts bellen ook al loopt er al een bloedonderzoek. Duurt wel langs zeg die uitslagen??

Liefs Renate

oja en bijvoeren...ik heb zakjes van convalescence van Royal Canin gebruikt. Te verkrijgen bij de DA. Daar zit alles in om op te sterken.
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

ik ga gelijk kijken of ik dat kan halen.....
ze eet gelukkig wel snoepjes en kaaten melk drinkt ze ook gulzig op....

ja het duurt wel lang ja maar het gaat naar een labaratorium en ze testen best veel volgens mij...........

ze verslechterd gelukkig niet had zelf een beetje het idee dat ze weer een beetje bij trekt, ze komt weer lekker op bed slapen en bij mij onder de dekkens dat deed ze altijd voor ze ziek werd....

dus ik hou hoop....

thanks voor de tip

liefs monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Hoi Monique,

Gelukkig verslechterd het niet en ga je met een wat beter gevoel het weekend in. Ik weet niet hoe dat bij jou zit natuurlijk..maar wij werken beide fulltime dus wanneer er iets met de poezen is ben ik blij dat het weekend is en we beide de hele dag thuis zijn en ze in de gaten kunnen houden.

Misschien wel handig om die zakjes voor het weekend te gaan halen. Als ze namelijk slecht eet dan krijgt ze ook niet voldoende binnen.

Succes en ik blijf voor je duimen!

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Jeetje, je moet zeker lang op de uitslag wachten en niets is erger als onzekerheid. Gelukkig wil het weer wat met eten, maar ik zou inderdaad zorgen dat ze iets krijgt waar ze wat van aansterkt. Ze kan het wel gebruiken zo te horen ;-) . Sterkte!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Toen Chuckie zo ziek was hebben we haar wat gekookte kip gegeven en zalm.
Dit was eigenlijk het enigste waar ze wat van at.

Ik denk op het moment dat een kat wat aan moet sterken je niet zo heel erg moeilijk moet doen of het gezond is of niet (liefst wel natuurlijk)
Alles wat ze binnen krijgen is meegenomen.

Sterkte.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Monique,

Je kan eventueel bijvoeren, eventueel verdeund met blikjes AD voer. Dit is speciaal voor katten die aan moeten sterken.
Wat mij opviel is dat je vertelde in je eerste bericht dat ze later 36 graden had. Voor een kat is dit juist vrij laag.

Meid, sterkte! Ik hoop te horemn wat de uitslag is en ik blijf duimen hier.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

nou morgen komt de uitslag ,ik zit nu al te duimen...
ik voer haar nu bij en dat gaat goed heb blikjes gehaald bij de dierenarts
en verdun dit met kattenmelk van wishkas, dat eet ze heel goed en ik doe ook wat druppels in haar water en dan drinkt ze ook goed.....
moet alleen niet te veel in 1 keer geven anders gooit ze het er uit.
dat is gelukkig maar 2 keer gebeurd, ze eet dan te gulzig en te snel.

maar ze verslechterd niet gelukkig ik heb het idee dat ze nu ze weer wat meer eet weer een beetje bijkomt gelukkkig.....

ik hou jullie op de hoogte,

liefs monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

nou ik heb de uitslag en het is slecht nieuws.....
ze heeft FIP..... :-( :-( :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
ik ben er helemaal kapot van,ik had al zo'n slecht voorgevoel.... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

we kijken het nog aan met tijger,
het gaat nu eigenlijk goed met haar, maar ik weet dat dat zo kan veranderen, ik laat haar niet lijden....

ik hou jullie op de hoogte

gr mo
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Ach bah, wat een verschrikkelijk bericht, Monique ! Heel veel sterkte !
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gesloten