Algehele malaise...op naar Gent...

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Renate, dat is frustrerend zeg :-( Ik ben heel benieuwd naar de uitslag.

Wel heel grappig van die lamp! :lol: Wat kunnen ze uitgekookt zijn he? :lol:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

nou renate ik ga duimen voor een goeie uitslag hoor, ik gaf tijger ook hills ad dat vond ze heerlijk helemaal gemengd met wat katten melk...

nou hou ons op de hoogte

liefs monique :kissykissy:
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Lieve Renate...Hoop dat de bloeduitslagen goed gaan zijn... :kissykissy:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
William
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 okt 2005 15:45
Locatie: Wehl
Contacteer:

Bericht door William »

Hallo Renate,

Vervelend om te horen dat het weer wat minder gaat met Guus.

Als Guus het fijn vind om onder een warmtelamp te slapen, die dingen zijn ook te koop bij de Boerenbond en Welkoop winkels ;-) misschien ideetje om die boven een mand te hangen dan blijven je boeken tenminsten op de plaats staan :grin:

Veel succes!!
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Nou de uitslag is binnen en de T4 waarde is 166. We komen van 349 maar de waarde moet tussen de 10 en 55 liggen.

Morgen moet ik de waardes gaan bespreken met de DA in Gent. Denk zelf alleen dat ze er weinig van kunnen gaan zeggen want volgens de procedure moeten we ook nog na 3 maanden en 6 maanden meten en ook deze uitslagen moet ik doorgeven.

Mijn logische conclusie is dan dat het ws een tijdje duurt voordat je het uiteindelijke resultaat kan gaan zien...of interpreteren jullie het anders ?

Maar goed morgen maar in overleg met Gent..

Had zo gehoopt op een volmondige 'prima' :???:

Liefs Renate
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik denk dat jij wel een goede conclusie trekt hoor, Renate, anders zouden ze die waardes ook wel eerder kunnen meten dan na 3 en 6 maanden. ;-) Jammer dat het zo langzaam gaat, maar toch is Guus al een heel stuk vooruit gegaan. Blijf positief, dan komt het allemaal goed! :kissykissy:
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

lijkt mij ook hoor renate, als jullie van 300en komen is dit na 4 weken toch al een erg goed resultaat!!! Klinkt positief, meid. Ik ben blij voor jullie!!!! :kissykissy:
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou daar kan ik weinig aan toevoegen.
Het zal zn tijd nodig hebben om weer tot normale waardes te komen en ik vind dat het in die tijd toch al een heel eind gezakt is hoor.
Mischien wil je teveel wat logisch is hoor ;-) Maar ik vind het op zich wel goed nieuws.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Nou overleg gehad met de DA in Gent en het is dus niet goed :-(

De waardes hadden nu al normaal moeten zijn (tussen de 10-50 waar het nu 166 is) Waarschijnlijk is een tweede behandeling nodig.

Plan is nu als volgt...ze wil het nog drie weken de tijd geven alvorens definitief te beslissen. Nu is het wel zo dat ze de negatieve effecten al wel wil verminderen omdat het een aanslag is op de overige organen van Guus.

We gaan nu drie weken lang hormoonremmers geven (felimazole 5 mg 1 tablet per dag) dan 3 dgn stoppen om de uit het bloed te krijgen en dan de waarde opnieuw bepalen. Dan gaan ze afwegen of het radioactief jood in die drie weken nog heeft doorgewerkt en gaan ze de afweging maken om een tweede behandeling te gaan doen.

We moesten er wel rekening mee houden...

Moet wel zeggen dat ik er enorm van baal en zie het nu even niet meer zitten...maar goed...ga zo gelijk de medicijnen halen en vanavond beginnen....ik houd jullie natuurlijk weer op de hoogte...

Was overigens dan de 3e kat in vijf jaar die een tweede behandeling nodig zou hebben...was uitzonderlijk...nou volgens mij hebben wij patent op uitzonderlijke gevallen... :roll:

Liefs Renate
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ach renate toch...wat een pech...kan me voorstellen dat je het ff niet meer ziet zitten...
Volg je hart, en doe wat jij denkt dat goed is voor je lieverd.
Hopelijk krijgen die nieuwe medicijnen haar waarden omlaag, en is een tweede behandeling niet nodig...
Ik zal voor jullie duimen...dikke knuf en zoen :kissykissy:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Zojuist mijn DA moeten passeren en voelt niet goed, maar volgens mij had ik geen keus.

Ging de medicijnen ophalen maar het bleek dat hij deze specifieke medicijnen niet had en moest bestellen. Zou ze maandag binnen hebben en tot die tijd moesten we maar carbimazol geven (was volgens hem hetzelfde) Gent had Felimazole 5 mg aangegeven 1 per dag en nu moest ik carbimazol 5 mg driemaal daags geven....het voelde niet goed....

Dennis heeft toen een andere kliniek opgebeld en die hadden de felimazole wel liggen en die kan ik zo na werktijd gaan ophalen. Wil het advies vanuit Gent gewoon goed gaan opvolgen..Dennis heeft bij onze assistente aangegeven dat ze de medicijnen niet meer hoefde te bestellen omdat we ze via een andere kanaal hadden kunnen krijgen. Ze zei er verder niets van maar ik hoop niet dat het kwaad bloed zet... :???:

Wat een toestand allemaal weer. Ben blij dat het zo weekend is. Ben ik lekker bij Guus en kunnen we goed in de gaten houden wat de medicijnen gaan doen....

Veronikske bedankt voor je lieve berichtje....

Liefs Renate
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik kan me niet voorstellen dat dat kwaad bloed zet hoor Renate. Jullie willen toch gewoon het beste voor Guus? Ik denk dat ze dat wel zullen begrijpen. ;-)

Wel naar dat Guus misschien op herhaling moet. :-( Ik hoop dat het niet nodig zal zijn! Sterkte! :kissykissy:
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

We zijn nu twee dagen aan de gang met de medicijnen en het gaat goed met Guus. Zojuist zat er een andere kat in onze tuin en Guus sprong van de ene op de andere vensterbank, dus energie is aan het terugkomen.

Sterkt me ook in de gedachte dat wanneer het euvel verholpen is Guus verder geen mankementen vertoont. De nieren waren bij het onderzoek ook goed (wil nogal eens problemen geven na het geven van de medicatie)
Maar goed...ook al zien we vooruitgang met de tabletten het probleem is daarmee nog niet verholpen. Deze drie weken gaan weer eens lang duren...en dan kijken of in de tussentijd het radio actief jood nog wat werk heeft verricht...

De Hills AD is een groot succes. Zo groot dat ik even de dosering heb aangepast. Ze liet namelijk de gewone brokken staan en dat is natuurlijk niet de bedoeling (wordt een dure aangelegenheid als ik ze niet meer terugkrijg op de brokken :shock: ) Geef nu gewoon haar brokken en dan 's avonds een klein beetje AD als extra. Vind het wel zielig want ze zit al in de aanslag als de koelkast open gaat maar denk toch dat dit op de langere termijn beter gaat werken..
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou ik hoop dat je dan beter nieuws krijgt Renate.
Over je dierenarts, ik zou me daar niet te druk om maken.
De gezondheid van Guus gaat voor, en als je gevoel niet goed is dan moet je keuzes maken in het belang van Guus.
Ik ben met mn hond zo vaak van dierenarts gewisseld tot ik ook eindelijk de goeie had waar ik me vertrouwd bij voelde.
Dat is je goed recht toch?
Ik zal duimen voor jullie! Al goed dat ze weer wat energie krijgt ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Rebbe schreef:De Hills AD is een groot succes. Zo groot dat ik even de dosering heb aangepast. Ze liet namelijk de gewone brokken staan en dat is natuurlijk niet de bedoeling (wordt een dure aangelegenheid als ik ze niet meer terugkrijg op de brokken :shock: ) Geef nu gewoon haar brokken en dan 's avonds een klein beetje AD als extra. Vind het wel zielig want ze zit al in de aanslag als de koelkast open gaat maar denk toch dat dit op de langere termijn beter gaat werken..
Ha Renate, dat probleem ken ik... :roll: ...Ik heb er wat op gevonden, ik doe twee soeplepels brokken en daar doe ik een dikke koffielepel ad onder, dan goed mengen, dat de ad goed aan de brokjes plakt...en eten dat ze dan doen...zo krijgen ze lekker genoeg voer binnen, zonder dat je je arm aan ad moet kopen, want dat is inderdaad duur spul...
Het proberen waard zou ik zeggen...
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gesloten