Algehele malaise...op naar Gent...

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

De verwachting is dat de behandeling zeker gaat helpen. In de paar jaren dat Utrecht deze behandeling uitvoert (voorheen mochten ze het zelf) is er maar 1 geval geweest waar het weefsel terug kwam. Het zal dus wel effectief moeten zijn.

Veronikske bedankt voor het aanbod. Misschien is het een idee maar ik wacht eerst wel even wat Gent gaat voorstellen. Ze gaan samen de scan bekijken en dan zullen zij wel bepalen wanneer ik kan komen. Ik begreep dat ze weinig capaciteit hebben. Twee behandelingen van dit soort per week :shock:

Gaven ook zeker aan dat er eigenlijk geen keus was want operatief verwijderen is bij deze grote niet mogelijk...dus...

Ik loop continu met de telefoon in mijn hand door het huis..het idee ook dat ik haar een week in belgie moet achterlaten :roll:

Liefs Renate
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Utrecht kon de behandeling wel uitvoeren maar blijkbaar is de wetgeving aangepast en zijn de richtlijnen voor huisvesting en apparatuur enorm aangescherpt. Hierdoor zijn ze de vergunning kwijtgeraakt.

Ze zijn bezig met een verbouwing en dan voldoen ze weer aan de nieuwe richtlijnen.

Houdt wel in dat de patienten nu allemaal voor deze behandeling worden doorverwezen naar Gent..

Achteraan in de rij aansluiten dus... :ewhistle:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Renate, die week is om haar radio-actieve uitscheiding op te vangen. Ze hebben de termijn dan wel behoorlijk verlengd, het was altijd 3 dagen met hooguit nog een vierde dag erbij :???:

Je mag haar toch wel bezoeken? (met beschermende kleding aan)
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Wat ik heb begrepen mag je niet op bezoek komen. Ze zou inderdaad apart zitten en bezoek zou de dieren alleen maar meer stress geven :???:
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Afgelopen maand waren wij bij de da voor een verwijskaart om een echo te laten maken. Hij gaf het advies om naar Gent te gaan i.p.v Utrecht.
Letterlijk zei hij: Eigenlijk mag ik het niet zeggen maar ze zijn daar veel menselijker (en goedkoper).
Een aantal dagen later is onze Chuckie overleden dus zijn wij nooit naar Gent gegaan dus ik praat niet uit eigen ervaring.

Veel sterkte
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Nou we zijn weer een stap verder...

Vandaag heeft Gent me gebeld en aangezien er toch wel spoed bij geboden is mag Guusje maandag al komen !! Heb heel veel info gehad over wat er allemaal gaat gebeuren en een reeks aan gedragsregels voor na de behandeling.

Aanstaande donderdag geven we haar de laatste medicijnen en zondag na 22:00 geen eten meer. Om heimwee te voorkomen wordt er gevraagd om wat van thuis mee te nemen waar onze geur aan zit. We nemen haar mandje en een dekentje mee. Het dekentje hebben we nu in bed liggen om er ons geurtje aan te kweken :lol: Deze spullen krijgen we niet meer mee naar huis omdat het radioactief gaat worden tijdens behandeling. Detail...kan me namelijk niets schelen... 8-)

Wanneer ze is ingespoten moet ze 5 dagen in quarantaine verblijven. Ze krijgt een student toegewezen die haar verzorgd. We mogen haar dus niet bezoeken :-( Wanneer alles goed gaat mogen we haar misschien vrijdag of zaterdag weer ophalen. Dit ligt eraan hoe snel de activiteit daald tot een punt waarbij het acceptabel is om naar huis te laten gaan.

Maar dan komt het.....tot drie maanden na behandeling mogen er geen kleine kinderen of zwangere vrouwen bij ons in huis komen.....de eerste twee weken moeten we het contact minimaliseren met Guus en na iedere aanraking moeten we onze handen wassen....kattengrind moeten we drie maanden :shock: opsparen alvorens het mee te geven met de vuilnis. We moeten het grind in een zak buiten bewaren en na drie maanden is de straling blijkbaar weg.

Het is allemaal bijna niet te geloven en het besef is groot dat dit alles niet zonder risico kan zijn. We hebben helaas geen keus en ook Gent zegt dat deze behandeling voor Guus het beste is. De inspuiting gebeurd door een infuus en ze zou er evntueel keelpijn van kunnen krijgen maar over het algemeen genomen worden ze er niet heel ziek van.

Zie er enorm tegenop en het idee dat ik haar die dagen moet missen werkt verstikkend. Voor mijn gevoel is het ook extra erg omdat het voor ons zover weg is. Twee uur rijden hebben we vandaag uitgezocht...Heb eigenlijk nog wel een vraag die ik vergeten ben om te stellen...ze hebben het steeds over kleine kinderen maar er is niets gevraagd naar eventuele andere huisdieren...zou het ook schadelijk kunnen zijn voor onze Tatum...morgen toch maar eens bellen...

Ze vroegen ons ook of we aan een onderzoek wilde meewerken. Nou snap ik dat dit echt noodzakelijk is maar hebben toch besloten om het niet te doen. Lichamelijk zou het niet meer zijn dan bloedafnemen maar ze zou dan 4 dagen langer moeten blijven. Sorry maar dat gaan we Guus en onszelf niet meer aandoen.

Ik zou er veel voor over hebben als het al volgende week zaterdag zou zijn en we alles achter de rug hebben. ik ga jullie volgende week hard nodig hebben :roll:

Liefs Renate
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik zou inderdaad de vraag over Tatum maar wel stellen, ja. Het probleem met de radio-actieve uitscheiding is, dat het ook via de haren uit moet groeien. Ik mocht ook 3 maanden niet naar de kapper of zelfs een bikinilijn bijwerken.
Ook mocht ik een tijd geen 'intiem contact' hebben, een half jaar niet zwanger worden, niet met zwangere vrouwen en baby's in aanraking komen, want al was via de geigerteller gemeten dat alle radio-activiteit uit het lichaam is, het is niet uit de huid, de nagels, de haren etc.
Ik weet hoe frustrerend het is en wens je ook heel veel sterkte toe.

Kennelijk nemen de kattenbakkorrels veel jodium-straling op en dat zal ook wel kloppen vanwege de poreuze structuur. Die straling verdwijnt. Je kunt ook informeren bij de gemeente of zij een tank voor dit type chemisch afval hebben, zodat je niet in het voorjaar met dit soort bakken zit.
Ik denk dat Guus ook op een aparte bak moet dan Tatum, misschien moet je daar ook even naar vragen?

Verder ben ik wel blij dat ze maandag al mag komen, maar tegelijkertijd geeft het de ernst van de situatie wel aan. En dat je niet mee wilt doen aan de trial: groot gelijk! Nog langer, en nog meer stress is te akelig voor jullie allemaal.

Nogmaals: sterkte met het hele gebeuren; het is erg ingrijpend en ook de dosis moet goed bepaald worden om te voorkomen dat het alsnog terug komt. Al met al ben je er wel een jaar zoet mee :???: Maar als je Guus daarmee kunt behouden, is het toch de moeite waard, niet? :kissykissy:

Schrijf van je af en bel die kliniek plat over hoe het met Guus gaat, zodat je je eigen stress-level tot een minimum (nou ja da's natuurlijk een fout statement :roll: ) kunt beperken.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Da's mooi snel dat jullie in Gent terecht kunnen. Ik het met verbazing zitten lezen wat er verder nog achter weg komt. Heel veel sterkte en je weet het, he? We zijn hier altijd wel met een "luisterend oog" hoor ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Bedankt voor al jullie lieve berichten....

Schuif maandag in gedachte van me af want ik zie er erg tegenop :-( (ben Guus nu stierlijk aan het verwennen)

Morgen haar laatste tablet carbimazol...en zo komt het steeds iets dichterbij....

Liefs Renate
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Even een vraag aan jullie...

In de brochure die we hebben gekregen staat dus dat het kattengrind 3 maanden buiten moet worden bewaard alvorens mee te geven met de vuilnis. Ook de klonten moet je met handschoenen aan uit de bak nemen...

Nu klinkt me dat niet erg lekker in mijn oren en heb ik ook het idee dat wanneer ik de klonten eruit heb er altijd nog wat achterblijft in de bak. Voor ons niet lekker en ook niet voor Tatum die ook op die bak gaat.

Zou het misschien beter zijn om gewoon van de goedkope houtkorrels te nemen en de bak gewoon drie keer per dag weg te kieperen. Voor mijn gevoel is dat 'schoner' dan klontvormend...goed idee?

Liefs Renate
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Langs de ene kant lijkt het me wel een goed idee, maar langs de andere kant ga je na 3 maanden dan wel met heeeeel veel afval zitten.
Misschien kun je het even een de artsen vragen?
Het zou kunnen dat dat beetje dat achterblijft niet erg veel kwaad kan.

In elk geval heel veel sterkte de komende tijd!
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Als ik de bak drie keer leeg dan hoef ik natuurlijk maar een klein laagje korrels in de bak te doen...afval zou dan mee moeten vallen...(hoop ik :???: )
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Dat laatste was mijn idee ook: klein laagje korrels erin, en als erin geplast of gepoept is meteen in zijn geheel weggooien. Ik heb hier katten die het zelfs presteren in lege bakken te plassen, dus zal het een klein laagje korrels zeker lukken.

Maar wat zal je blij zijn als het eenmaal zover is, dat jullie die week achter de rug hebben! Wens je alvast veel sterkte toe!

Groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Nou het komt nu steeds dichterbij....heb zojuist haar tas ingepakt.

Ben steeds bang dat ze te weinig bij zich heeft maar nu heeft ze wel voor drie weken voer bij zich :oops:

Ook wat extra whiskaszakjes ingepakt ;-)

Haar paspoort erbij en dan kunnen we op pad morgenochtend...

Dennis en ik zijn allebei met onze gedachte ergens anders vrees ik en onze zondag is dan ook niet zo geslaagd als anders...zijn alletwee nogal gespannen denk ik zo....

Liefs Renate
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Nou we zijn thuis maar het heeft wat voeten in de aarde gehad....we moesten er om 9:00 zijn en moesten dus zeker om 6:00 vertrekken :shock: maar het mocht niet baten...files gehad en verkeerd gereden...kwamen om 10:30 aan :???: (zijn 4,5 uur onderweg geweest!!)

Maar ik had onderweg wel even gebeld om ze op de hoogte te brengen. Kwam wel vaker voor want inderdaad vele navigatiesystemen kunnen de straat niet correct vinden :-( Kwamen midden in Gent uit terwijl we in Merbeke moesten zijn...

En jawel hoor Guus heeft overgegeven en gepoept in de auto. De stank was niet om te harden en ook de terugweg hebben we mogen nagenieten 8-)

Maar goed wederom het hele verhaal gedaan...word daar wel moe van want blijkbaar worden de dossiers wel doorgestuurt maar niet goed gelezen..en toen kwam het moment van afscheid nemen. We mochten niet mee naar de ruimte waar ze verblijft dus ik heb haar in haar reismandje gedaan en een knuffel gegeven maar wat is het moeilijk om dan om te draaien en weg te lopen...

Ik wordt dagelijks gebeld en wanneer ik zelf wil bellen dan kan dat ook (wel in beperkte mate natuurlijk :oops: )

Ze zouden vanmiddag nog een bloedonderzoek doen om te kijken of de nieren goed waren. Daar schrok ik van want onze Zippy is overleden aan nierfalen...wanneer dit niet goed zou zijn dan zouden ze vandaag bellen maar heb niets gehoord dus dat zal wel goed zitten. Morgen wordt ze behandeld met radioactief jood en dan hangt het af van de mate van straling wanneer ze naar huis mag.Gezien de foto's moeten ze veel inspuiten en zal het op zijn vroegst zaterdag zijn wanneer we haar mogen halen maar het zou ook nog langer kunnen zijn :cry: Dit zal gedurende de week pas in te schatten zijn.

Moet zeggen dat ik wel moest wennen aan de kliniek. Het gaat daar toch echt wel anders dan in Utrecht. Zo komen de dieren uit de operatie kamer op een brancard door de wachtruimte heen....en wordt de uitslag van de onderzoeken ook gewoon in de wachtkamer medegedeeld. We hebben gewoon slechtnieuws gesprekken op afstand gehoord :roll:
Maar je hebt geen keus en moet er maar het beste van hopen. Dennis en ik zijn alletwee doodop van de spanning. Ga zo wat te eten maken (ook al hebben we geen honger) om toch maar te proberen om er normale dagen van te maken, hoe moeilijk ook.

Ga nu dus wat eten en spreek jullie vanavond verder...

Heel veel liefs Renate
Gesloten