Algehele malaise...op naar Gent...

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

He bah, dus nog afwachten wanneer Guus naar huis mag, nou ik hoop dat de week snel om is meid :kissykissy:

Rare bedoening daar :-|
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Heb net een telefoontje uit Gent gehad. De bloedtest voor de nieren was prima en vanmiddag heeft ze het radioactieve jodium toegediend gekregen via een katheter.

Is allemaal goed gegaan en ze ligt nu in haar mandje onder een warmtelamp. Nu wordt ze dagelijks gemeten op straling en moet ze soms onder een scan door om te kijken hoeveel het schildklierweefsel opneemt.
Dit is een kwestie van 2 minuten en ze voelt er niets van. Het ergste zit er dus op :lol:

Wat lekker zeg zo'n telefoontje nu snel wat eten. Hadden nog steeds geen trek en is nu wat teruggekomen na het telefoontje!!

Liefs Renate
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Lieve Renate, Heb enkele keren aan jullie zitten denken vandaag...
Ik ben erg blij om te lezen, dat het tot nu toe allemaal meevalt. Ja dat afscheid nemen, daar zou ik het ook ontzettend moeilijk mee hebben. Hopelijk blijf je nu dagelijks goed nieuws krijgen, en mag je ze snel weer gaan ophalen...
Heel veel liefs voor deze week, Veronikske :kissykissy:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ik heb zojuist gebeld.....kon niet wachten op het telefoontje...

Het gaat eigenlijk heel goed met Guus. Ze is wel wat knorrig en chagrijnig ...kan me wel iets bij voorstellen 8-)

Ze eet stiekum 's nachts. Overdag kijkt ze niet naar haar voerbakje om en 's nachts gaat ze eten ..ook heeft ze al gepoept en dat is altijd een goed teken.

Ze moesten steeds goed kijken of Guus er nog wel was want ze rolt zich op in haar mandje die van binnen ook wit gekleurd is. De verzorgsters lopen langs en lopen ff terug om zeker te kunnen zijn of ze er is :lol:

Raar he? dan hoor je dat ze chagrijnig en knorrig is en dat vind ik dan zo schattig dat ik ze extra mis :oops: Ze mist ons dus ook...

Liefs Renate
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

We mogen Guus vrijdagmiddag al halen :mmwhistle:
Morgenochtend kan ik even bellen om de tijd af te spreken.....het gaat dus goed met Guus. Eet goed en ook haar ontlasting is prima...

OOO ben zo blij. Vandaag nog even volhouden en morgen is de dag voor vrijdag dus dat voelt vast anders 8-)

We zijn dit weekend dus weer compleet :pdtdan:

Liefs Renate
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

We mogen haar wel aanraken maar tot een minimum beperken.....heb al tegen Dennis gezegd dat dat ingaat een half uur nadat we haar voor het eerst hebben gezien....

Voor die tijd krijgt ze toch echt een stevige knuffel hoor 8-)
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ik heb het echt even allemaal gehad....de collega van Dennis is ziek geworden en nu is het onzeker of Dennis morgen vrij krijgt om Guus te gaan halen......Morgen weten we of de collega terug is (wat ik betwijfel) en dan is de baas aanwezig om het te bespreken....

Tweede optie zou zaterdag zijn maar dan is er geen dokter aanwezig om haar uit te geven. We kunnen dan geen vragen oid stellen. Dat zit me ook niet lekker. Ik wil goede informatie krijgen wanneer ik haar ophaal en wil dit niet door de telefoon doen...We zouden dan maandag telefonisch contact moeten hebben...

Ik baal enorm en het huilen staat me nader dan het lachen....
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Kop op, lieverd! :kissykissy: Het gaat gewoon lukken hoor, dat je haar mag halen. En als Dennis niet kan wil er vast wel iemand anders met je mee. Maar Dennis heeft al een vrije dag gevraagd? Dan heeft hij toch gewoon al afspraken gemaakt waar hij niet meer onderuit kan! :ewhistle:

Nog 1 dingetje: Ook al gaat het misschien niet lukken om morgen Guusje te halen, het gaat in ieder geval beter met haar. :grin:
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Jawel Guus komt vandaag thuis...Dennis is nu onderweg naar huis en dan rijden we gelijk door naar Gent..

Laat jullie vanavond weten hoe het allemaal is gegaan en zal wat foto's van Guus posten....

Als ze blijft plakken met al die straling....misschien heeft ze wel en aura 8-)
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

YES!!!

Nog effentjes en jullie zijn weer compleet :grin:

Liefs
Lianne
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Zie net jullie berichten en Guus is weer thuis :mmwhistle:

Hebben in Gent een goede uitleg gehad over hoe nu verder. Het radioactief jood werkt nu nog steeds door dus we moeten nu over twee en vier weken weer bloedprikken om te kijken of de waardes aan het dalen zijn. Het is wel moeilijk om al de voorzorgsmaatregelen in acht te nemen want je ' ziet' natuurlijk niets. Als ze nou licht zou geven van de straling dan ben je je er van bewust... 8-) Dus vannacht steeds van bed moeten duwen...wat ze natuurlijk gemist heeft en zo graag zou willen :???: en de kattenbak steeds na iedere plas of poep verschonen om het zo min mogelijk in huis te hebben. Dat op zich is niet zo erg maar Tatum heeft nog steeds geen zin om op de korrels te gaan zitten. Ik hoop zo dat Guus het haar leert want nu kan ik steeds poep en plas ruimen. Wat een eigenwijze beesten zijn het toch :oops:

Guus ziet er al wel al beter uit dan een week geleden dus dat is een goed teken en wat was ze blij om ons te zien!! Ze hebben in Gent erg moeten lachen omdat ze zo vocaal was....ze hadden in eerste instantie niet door dat Guus doof is en dat haar manier van communiceren is :lol:


Het ritje naar huis was wel een regelrechte ramp. We hebben er 3 uur op gereden, de ene file na de andere. Gelukkig sliep Guus gewoon door in haar mand. Die is werkelijk uitgeput en slaapt als een roos.

Ik ga vanmiddag was foto's maken en zal ik in mijn fototopic plaatsen, maar nu eerst de boodschappen want heb werkelijk niets meer in huis...
Spreek jullie straks en ontzettend bedankt voor alle lieve berichten...

Liefs Renate
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Fijn dat de behandeling goed lijkt te zijn aangeslagen, Renate. Gaat het nog steeds goed?
Moeilijk he, als je niet mag knuffelen :???:
Veel sterkte, en ik hoop op een update!
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ja het heeft even geduurd maar nu even een update..

Het gaat goed met Guus. Ze heeft zover wij natuurlijk kunnen zien geen aanvallen meer gehad en we krijgen steeds meer de oude Guus terug. Ze is actiever en gaat zo nu en dan weer spelen (en da's lang geleden!)

Alleen ze wil nog niet echt aankomen. Ze krijgt Hills TD want ze had last van tandsteen. Nu twijfel ik of ik niet wat anders moet gaan geven want ze lijkt ze ook niet meer zo met smaak te eten.

We moeten een afspraak gaan maken met de DA om bloed af te nemen om te kijken of haar waardes de goede kant op gaan. Sowieso de schildklierwaardes maar ook de nieren die we in de gaten moeten houden. Alleen wilde we daar even mee wachten. Het moet na twee en na vier weken. Na twee weken kan het of te hoog/of te laag zijn. Vaak is pas na vier weken goed te zien of alles in orde is. Omdat ze nogal wat heeft meegemaakt vind ik persoonlijk de eerste controle dan overbodig. Uitslag is nog niet definitief en een interpretatie is ook niet mogelijk. Zolang het dus goed gaat rekken we het even...

Heb nog wel wat vragen die ik eigenlijk nog steeds niet beantwoord heb. Althans ze hebben me het uitgelegd maar snap de logica nog steeds niet. Toen haar schildklier te weinig hormoon aanmaakte moesten we medicijnen bijgeven...nu is alles vernietigd (dus geen enkel hormoon wordt aangemaakt) maar hoeft ze geen medicijnen meer te hebben.

Ik vind het nog steeds vreemd, maar het gaat goed dus we wachten rustig af.

Mochten er mensen dit topic lezen die ook aan het klungelen zijn met de schildklier van hun poes of kat dan is dit zeker een behandeling om aan te raden. Achteraf gezien zou ik dit in eerste instantie al hebben gedaan. Hadden we twee operaties voorkomen en ook veel medicijngebruik. Eigenlijk vinden we ook dat onze DA deze behandeling had moeten bespreken toen het probleem bekend werd...Nu hebben we drie jaar nodig gehad!

Liefs Renate
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Het is niet zo dat de schildklier acuut stopt met het 'overwerk'. Na het slokje of de injectie sterft het te hoge percentag schildklierweefsel langzaam af, en na een aantal weken kan men zien of het nu voldoende werkt.
Bij mensen wordt de dosering vaak net niet exact gegeven (het is heel erg moeilijk in te schatten), vandaar dat mijn schildklier helemaal niet meer functioneert i.p.v. het gehoopte goede gehalte. Ik moet daarom wel altijd thyrax slikken.
Ik weet niet of dat bij poezen ook zo gaat, maar het kan dus zijn dat als de dosis net onvoldoende of net te veel was, dat je terug moet naar hetzij remmende hetzij vervangend schildklierhormoon.

Maar zo te horen werkt het erg snel; bij mensen duurde het tijdens mijn behandeling veel langer en kon men pas na 6 weken de eerste uitslag geven, en na een jaar de definitieve uitslag. Zodra er hormoonschommelingen zijn (overgang, dat heeft een poes gelukkig niet), moet de dosis medicatie opnieuw aangepast worden.

Fijn dat ze alweer speelt! Ik ben blij voor jullie :grin:
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Nou open het topic maar weer..

Maak me weer zorgen....ze eet minder en is weer afgevallen....Zijn maandag met haar naar de DA geweest en is er weer bloed afgenomen (vind dat altijd zo vervelend wat ze moet hiervoor onder zeil :???: ) Het is nu afwachten wat de waardes gaan zijn. Zou vandaag de uitslag krijgen maar er was nog niets binnen vanuit het lab.

Ben ondertussen begonnen met Hills AD wat ze goed eet. Had nog zakjes convalescence maar daarmee is ze ineens gestopt. Trekt haar neus ervoor op :roll:

Misschien is het een kwestie van tijd....maar ze heeft wel een knauw gekregen. In eerste instantie zagen we alleen vooruitgang maar we hebben de impact op Guus wel wat onderschat denk ik..

Wel een leuk bericht (om positief af te sluiten 8-) ) In Gent had ze een warmte lamp....bij thuiskomst sprong ze in de boekenkast....schopte de boeken van de plank...en ging onder het halogeen spotje slapen... :lol:
Gesloten