Klakkend geluid

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Klakkend geluid

Bericht door Admin »

Ingezonden door: Kees op dinsdag 30 juni 2005

Soms maakt onze kat Tijger (een gesteriliseerde kater van 1 jaar oud) klakkende geluidjes, alsof hij iets wil zeggen. We hebben niet de indruk dat hij boos is, maar we weten ook niet wat het betekent.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Doet hij dat soms als hij een vogel of een andere prooi ziet? Dan willen katten nog wel eens 'mekkeren', een vreemd geluidje.
Iets anders kan ik ook niet bedenken :geenidee:
Gebruikersavatar
patsy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:16
Locatie: boortmeerbeek

Bericht door patsy »

eddy heeft dat zeer erg als hij een vlieg of een mug ziet ;-)
misschien ziet jou kater ook zo iets

op zich is dat wel een fijn geluid vind ik :lol:
maar waarschijnlijk heb je ook een mugge/vliegevanger :-P :-P
eddy IS de heer dez huizes
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Barreltje deed het toen ze nog een kitten was. Geen porem dat klapperende bekkie bij zo'n kleintje :-P . Ze deed het vooral als ze iets deed wat niet mocht, als een soort protest. Inmiddels is Barreltje Barrel en doet ze het niet meer.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gast

Bericht door Gast »

patsy schreef:eddy heeft dat zeer erg als hij een vlieg of een mug ziet ;-)
misschien ziet jou kater ook zo iets

op zich is dat wel een fijn geluid vind ik :lol:
maar waarschijnlijk heb je ook een mugge/vliegevanger :-P :-P

Tijger maakt alleen van die klakkende geluidjes naar mijn vrouw, als ze weg gaat of zo...
Gebruikersavatar
fsachs78
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2004 15:05
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door fsachs78 »

Moby doet het ook altijd als protest...
Als je roept dat ze iets niet mag, mekkert ze meteen als antwoord terug. Wel een bevestiging dat ze dondersgoed weet dat ze het niet mag. :icon_shifty:

Ze doet het ook wel eens als ze op schoot ligt en je kijkt haar lang aan. Alsof ze wil zeggen: Wat kijk je nou?

Ik heb het idee dat het een soort communicatie is, praten voor katten. Dus niet het standaard aandacht trekken (dat doet ze met mauwen), maar gewoon iets willen zeggen, maar niet echt goed kunnen...

Jaja, mijn Moby is gewoon heel intelligent :lol:
Tien
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2005 15:16
Locatie: Medemblik

Bericht door Tien »

Ik heb ook 2 erg verbale katten. Ik ken dat gemekker inderdaad van het staren naar vogels (vooral als zij er niet bij kunnen). Ik denk inderdaad dat die klakkende geluidjes een vorm van comuniceren is. Gezellig toch!!
Een kopje van Tarzan en Tijger
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

oo djessy doet dat ook klinkt net als een dolfijn,
vindt het wel schattig klinken.
zowieso heb ze honderd en 1 geluidjes om dr wensen kenbaar te maken.
maar het is inderdaad extreem hard als ze iets anders ziet lopen.
groetes patricia
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Hé, ik had dit topic nog niet gezien. Flits doet het ook. Al is het niet zoals het geluid dat ze maken als ze een vogel zien of zo. Het klinkt meer als een hondje dat een beetje blaft, of een kip of zo :lol: . Als ze ermee begint, kan je hele gesprekken met haar voeren.
Ze doet het trouwens ook als je niest, de telefoon gaat, of je kleingeld telt. Dus ze doet het zowel om te reageren op bepaalde geluiden (waaróm ze daar op reageert, is een andere vraag) als om te mopperen of gewoon een beetje te kletsen.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

O ja, dit ken ik ook, ze willen gewoon even kletsen met je, die van mij doen het vooral als ze een vogel,vlieg of ander beest zien waar ze niet aankunnen, hun lijf is dan in opperste concentratie, alle spieren gespannen, staart omhoog en het puntje trilt. Grappig om te zien, en als ik dan tegen hun begin in de trant van: " wat is dat daar? heb je iets gezien? kun je er niet aan?", dan beginnen ze nog harder te "klakken", ze begrijpen dan heel goed dat ik hun begrijp, en willen dan precies zeggen van: "alléé vrouwtje, jij ziet het toch ook? help mij dan, want ik wil er zo graag aankunnen. En het toppunt van kattengenot is op zo'n moment dat ik hun dan oppak en dichter bijhou bij wat ze willen op zo'n moment, dan "klakken" ze erop los, gevolg dat de voorziene prooi dan natuurlijk wegvliegt, en zij met een beteuterde snoet achterblijven!!! Grappig en lief gewoon!
:grin:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gast

Bericht door Gast »

Wat grappig dat zoveel katten dat doen!!
In het begin dacht ik ook van "he?? wat doet ze nou". Later hoorde ik dat dat inderdaad bij meerdere katten voorkomt.
En inderdaad, ook vooral als je "nee!!" roept dan komt dat gemekker hoor. Ook voordat ze iets gaat doen waarvan ze weet dat het niet mag en voordat ik uberhaupt iets roep.
Ik moet er altijd erg om lachen!! :grin:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Oooo dat gemekker ken ik ook heel goed :lol:
Jessie is degene die dat doet hier als ik haar waarschuw.
Want ze weet dondersgoed dat ze iets wou gaan doen wat niet mag en tja dan moet ze klagen toch en beledigd weglopen omdat ik haar betrapt heb? :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Xiara doet het ook hoor, maar vooral als ze wil jagen
dus als ze binnen op de krabpaal zit en er een kraai (die dus 1,5X zo groot is als zij zelf!!!!) op het balkon zit. Dan denkt ze dat ze hem wel even zal grijpen :D
(hoezo grootheidswaanzin 8-) )
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Lotte schreef:Xiara doet het ook hoor, maar vooral als ze wil jagen
dus als ze binnen op de krabpaal zit en er een kraai (die dus 1,5X zo groot is als zij zelf!!!!) op het balkon zit. Dan denkt ze dat ze hem wel even zal grijpen :D
(hoezo grootheidswaanzin 8-) )
Hahaha dit verhaal is zoooo herkenbaar. Die troelen van mij, maar dan vooral Roos, zitten graag door het raam naar buiten te kijken en zien dan inderdaad ook veel kauwen en eksters. En dan begint Roos vaak ook te mekkeren. Volgens mij wil ze me vertellen dat ze graag naar buiten wil om die vogel eventjes te vangen... De schat :lol:
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gesloten