Krabben aan deuren

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik zie maar 1 remedie Freija, een kat erbij! Andere mogelijkheden zijn er helaas niet. :ewhistle: maar wie weet helpt de plantenspuit wel een beetje
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Mail naar stevenvermeire@yahoo.co.uk Mij hoef je niet te overtuigen hoor :lol:

Oh ja, doe maar niet, dat mailtje, was maar een grapje!
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Solo heeft bij ons de iritante gewoonte om 's nachts te krabbelen. De deur openzetten is geen optie....hij krabbelt namelijk aan de voordeur of het raam!

Met 5 huisgenootjes denk ik niet dat Solo er nog een vriendje bij wilt. En we hebben een krabmeubel van de grond tot het plafon. Misschien is prozack een optie voor Solo?? :pdtfly2:
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

6-2love schreef:Misschien is prozack een optie voor Solo?? :pdtfly2:
Denk ik wel. Of een snufje valium voor het slapen gaan. :silly:
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Sumi krabt ook aan de deuren, en nu heeft ze ook gevonden hoe ze die moet openkrijgen. ze springt naar de klink zodat ze uit het slot is en begint dan te krabben, zodat ze bijna alle deuren openkrijgt. Ik kan de deur van de living niet op slot doen, en ze zou eigenlijk niet in de hal mogen (schrik dat ze naar buiten gaat als ik binnenkom). Bovendien word ik er zelfs wakker van 's nachts.
Iemand enig idee hoe je dat kan afleren? Of kan zorgen dat de deur niet meer opengaat?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

De deurknop omdraaien helpt fantastisch, echt waar! Na een tijdje stopt je kat met springen tegen de deurknop en kun je hem weer omdraaien.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

hoe bedoel je juist, Sandra? ik heb gewone "klinken" waar ze echt aan gaat hangen, ik zie niet goed hoe ik die kan omdraaien :)
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Je haalt de deurklink met een schroevendraaier uit de deur, draait de deurklink om (hendel omhoog draaiend ipv naar boven), zet hem weer vast en voila, probleem opgelost!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Als je horizontale klinken hebt kun je ze losdraaien en verticaal plaatsen. Op die manier heeft springen naar de deurklinken geen zin meer voor de katten.
Wij hebben op onze overloop alle deurklinken verticaal staan. Overigens, aan de binnenkant van de deuren staan de klinken nog wel 'gewoon' (horizontaal). :grin:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ja precies, de klinken verticaal plaatsen! Sorry, ik was misschien een tikje onduidelijk :oops:

groeten,
Sandra
Gesloten