hoe krijg ik moederpoes met kittens op andere plek?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Anonymous

hoe krijg ik moederpoes met kittens op andere plek?

Bericht door Anonymous »

vannacht is mijn kat bevallen op mijn bed en nu zou ik willen dat ze met de kittens in een doos op een deken gaat liggen maar ik krijg het nog niet voor elkaar. als ik de kittens er in doe haalt ze er 1 uit en springt razendsnel terug op het bed. hoe kan ik het veilig voor elkaar krijgen?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik denk dat je dat wel kan vergeten. :???:
Ze heeft die plek eenmaal gekozen en zal pas weggaan wanneer zij het tijd acht om een ander plekje te zoeken met haar kittens.
Vrees dat je tot die tijd je bed zal moeten delen met ze.
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Dat zal moeilijk worden. Als ze iets in hun kopje hebben , hebben ze het nog niet ergens anders.Is er misschien een ander geschikt plekje
waar moederpoes met haar kittens kan gaan liggen en dat je de slaapkamerdeur dicht maakt? Maar wel zo dat ze niet met de kittens gaat slepen.
Ik kan me herinneren dat wij een poes gehad hebben die haar
jonkies op de bank in de woonkamer kreeg. Wij hebben toen een
grote dikke kartonnen doos op de bank gezet met doeken er in en toen ze die
geccepteerd had , hebben we de hele familie op een ander plekje gezet.
Is altijd het proberen waard.
Sterkte ermee.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Re: hoe krijg ik moederpoes met kittens op andere plek?

Bericht door alma »

willy schreef:vannacht is mijn kat bevallen op mijn bed en nu zou ik willen dat ze met de kittens in een doos op een deken gaat liggen maar ik krijg het nog niet voor elkaar. als ik de kittens er in doe haalt ze er 1 uit en springt razendsnel terug op het bed. hoe kan ik het veilig voor elkaar krijgen?
Hoe gaat het nu met de moederpoes en de kittens, hebben ze al een ander plekje?
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
marilyn19
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jul 2005 18:30
Locatie: groningen

Bericht door marilyn19 »

6 weken geleden is onze kat bevallen en hadden wij hetzelfde probleem.
Wat wij toen gedaan hebben is de deken waar de kat op bevallen is in een doos gedaan en dat hielp wel omdat haar geur aan die deken zat.
Misschien helpt het :grin:
~~Marilyn~~
Gebruikersavatar
Jeannette
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2006 15:05
Locatie: Purmerend

Moederpoes versleept haar kittens

Bericht door Jeannette »

Onze Jacky is 6 dagen geleden bevallen van 5 kittens, helaas is er 1 doodgeboren.
Het gaat allemaal goed, maar sinds een dag of 2 begint ze iedere keer met haar kittens te slepen. Het liefst sleept ze ze bij ons onder het bed, maar ik vind het daar veel te koud voor ze en we kunnen ze zo ook niet goed in de gaten houden. Meestal leg ik ze weer in de nestdoos (staat in onze linnenkast) en dan gaat ze er weer lief bij liggen. Gisteren heeft ze ze ook bijna de hele dag laten liggen, maar toen wij 's avonds laat thuis kwamen konden we ze nergens meer vinden. Bleek dus dat ze ze naar zolder gesleept heeft en ze daar onder in een oude krabpaal heeft gelegd. Ik heb ze maar weer mee naar beneden genomen en in de nestdoos gelegd, maar vannacht sleepte ze de kittens weer mee onder ons bed.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Nou, ze is het duidelijk niet eens met jouw keus voor de nestdoos, of de plek! ;-) Wat ik zou doen, op meerdere plaatsen warme doosjes neerzetten, plekken die je eventueel wél handig zou vinden. Misschien versleept ze de kittens dan wel naar één van die plekken. En anders een warm plekje maken van de ruimte onder je bed ofzo? :geenidee:

Ik zou ze in ieder geval niet perse in die nestdoos willen hebben, de moeder zoekt haar eigen plekje wel uit. Maar misschien kan je het op deze manier een beetje beinvloeden.

Succes verder met de kittens! Laat je de moeder helpen nu?
Gebruikersavatar
Jeannette
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2006 15:05
Locatie: Purmerend

Bericht door Jeannette »

Hallo Jose, bedankt voor je antwoord. Ik ga het maar proberen om meerdere doosjes neer te zetten.
En ja, ik laat haar zsm helpen, 1 nestje vindt ik meer dan genoeg.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Mooi zo ;-)

Ik hoop dat het werkt met meer plekjes om uit te kiezen! Misschien ook een doos neerzetten die dicht is aan de bovenkant? Dan voelt het voor haar wat beschutter, want dat is toch wat ze opzoekt lijkt het..
Rolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jan 2003 09:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rolanda »

Ik herken dit ook met mijn ene poes, is inmiddels alweer 6 jaar geleden bevallen.
Ik deed een lakentje over de doos, zodat ze wat afgeschermd was, ik weet niet of er andere katten aanwezig zijn, maar die van mij wilde ze in het begin er niet bij hebben, en ook niet in de buurt.
Gesloten