Mijn kat gaat bij een ander op bed slapen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Anonymous

Mijn kat gaat bij een ander op bed slapen

Bericht door Anonymous »

Hoi hoi, onze poesjes gaan regelmatig op bed slapen bij de buurvrouw twee deuren verderop. Dit vind zij niet prettig en wij ook niet echt. Wat kun je daar tegen doen?
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Eh, hoe komen ze bij je buurvrouw binnen?
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Wij hebben vroeger ook een kat gehad die bij de buurvrouw op het
bed ging liggen slapen, alleen vond onze buurvrouw dat prachtig.
Simba ging over het platdak via de vensterbank hup het bed op en zij liet met opzet het raam open. Is het geen oplossing om de buurvrouw
aan te bieden om een hor voor haar te maken die ze in het kozijn kan zetten?
Dan kan zij het raam open laten en jou kat kan niet naar binnen. :smile:
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Kat 's nachts binnenhouden? Is ook veiliger voor poeslief

freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Nou 's nachts zijn de poezen ook binnen, dit doen ze overdag. De buuv heeft wel eens een raam daar open staan en zo komen ze binnen zegt zij. Zij vind dat ik men katten maar binnen moet houden of aan de lijn moet doen, maar dat vind ik zielig.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Tja, dan zit er niets anders op dan ervoor te zorgen dat de poezels niet meer bij de buurvrouw kunnen komen. Zet een omheining rondom je tuin of balkon waar ze niet meer doorheen komen. Er staan hier op het Forum hele goede topics over het afspannen van een balkon of het katvriendelijk maken van je tuin. Met de zoekfunctie kan je ze terugvinden.

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Als zij de kat niet binnen wil hebben, zorgt ze maar voor een hor. Een aangelijnde kat is niet zielig als ze het gewend zijn, met onze jongste doen we dat ook. De oudste komt wel los buiten, maar gelukkig zonder klachten.
Dus ik zou tegen je buurvrouw zeggen dat jij ze niet binnenhoudt alleen voor haar en zij zelf maar voor een oplossing moet zorgen. D.m.v een hor lijkt me alles opgelost...
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Dat ben ik toch niet met je eens, Miranda.
Als mijn katten dit zouden doen, zou ik voorstellen om een hor voor haar te kopen. Het zijn mijn katten en ik kan best begrijpen dat mijn buren die niet binnen willen hebben.
Ik heb ook een plantenspuit voor een buurvrouw gekocht omdat Luna steeds bij haar op het balkon sprong en zij bang is voor katten. Nu doet Luna het niet meer, ik hou een goede verstandhouding met mijn buren en ik hoef niet bang te zijn dat Luna een klap met een bezem o.i.d. krijgt. ;-)
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Wat goed Marije! Ik vind inderdaad ook dat je niet zomaar kunt zeggen: "Moet je maar een hor kopen!"
Het zijn jouw katten, dus is en blijft het ook jouw verantwoordelijkheid. Zoek samen met je buurvrouw naar een goede oplossing!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ook ik ben dat niet met je eens, Miranda. Ik vind dat je dan zelf aan moet bieden voor een hor te zorgen (want jouw kat is jouw verantwoordelijkheid).
Je eigen kat kan dan naar buiten en de buurvrouw houdt haar bed schoon.
Zo zou ik het zelf ook willen (en ook doen).
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

claudia schreef:Ik vind inderdaad ook dat je niet zomaar kunt zeggen: "Moet je maar een hor kopen!"
Zo zou ik het ook niet gaan zeggen hoor! ;-) Ik zou erover praten en als ze zelf niet eentje wil kopen, ben ik daartoe ook wel bereid. Maar goed, off-topic.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik zou er een goed gesprek en een bos bloemen tegenaan gooien ;-) . De bloemen voor de overlast (want dat is het voor de buurvrouw toch wel) en het goede gesprek om samen tot een oplossing te komen. En dan vind ik het voorstel van Wieke een toppertje!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Ik vind ook dat je zelf verantwoordelijk bent voor je kat. MAar waarom verjaagt ze de kat niet gewoon met water (plantenspuit want een emmer water over het bed is vast niet prettig ;-) )? t'is maar een ideetje...
Anonymous

Bericht door Anonymous »

ja onze buuv is al een oudere vrouw, die daar samen woont met haar zus denk ik. De kat mocht ook al niet over haar koepel heen lopen. Flauw he. Maar ze gedragen zich op het moment. En anders zijn we inderdad bereid een hoor voor haar te maken. Groetjes van Chiel en een dikke knuffel van Iris(klein poesje zoals we ze altijd noemen) en Iniminie
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Ja, een hor lijkt me het beste om te doen.

Ik vind het ook een goed idee van Marije om dit te schenken aan haar of zelf te maken. Maar wie weet gaan je katten een ander plekje zoeken en moet je al snel voor de hele straat een hor gaan maken (bij wijze van spreken). Maar ik vind het wel goed dat die buurvrouw het heeft gezegd, voor hetzelfde geld, zet ze er vergif of weet ik wat nog allemaal.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Plaats reactie