Mijn kat gaat bij een ander op bed slapen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat kan niet altijd. In ons geval hadden we een vrijstaande woning op bijna 600 m2 grond :shock: Dat afzetten zou voelen alsof ik in een concentratiekamp woonde dus daar zou ik nooit mee instemmen, al zouden de buren dat enorme bedrag opgehoest hebben ;-)
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

daantje schreef:Mijn schoonouders zijn nu met koffieprut in de weer. Schijnt wel te helpen en kost (bijna) niets. Die stokjes werkten bij hen ook al niet. Ik vind dit wel een probleempje hoor. Als je katten toch zoveel vrijheid gewend zijn, lijkt het me heel moeilijk om ze in een ren te houden.

Wat jij schrijft Alma, is precies de reden waarom onze katten die vrijheid niet kennen :???: . Wij nemen het risico niet, maar ik had mijn meiden toch liever vrij buiten zien gaan, hoor.
Ik zou onze katten ook liever de vrijheid geven , maar in ons
dichtbebouwde kikkerlandje gaat dat helaas niet altijd.
Onze poezen hebben een tuintje ter beschikking van ong .14 bij 8 meter
en daar moeten ze het mee doen. Ze zijn ook niet anders gewent en we hebben binnen ruimte genoeg.Ze blijven gelukkig ook in de tuin, maar die
is wel aan één kant met een muur en de rest met schotten afgezet.
Ik krijg ook niet de indruk dat ze daardoor ongelukkiger zijn.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hier moeten ze het met 3 1/2 x 3 1/2 meter doen, en ze lijken er zeker niet ongelukkig door. Er zijn echter wel poezen, die hun halve leven gezworven hebben of vrij geweest zijn, die dat niet aankunnen.
Daar begint dus het probleem. Als iedereen nou gewoon zijn kat(ten) binnenhoudt of beperkte vrijheid geeft, is er ook geen overlast.
Gebruikersavatar
Iris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2005 17:20
Locatie: Almere

Bericht door Iris »

Hallo!
Heel erg bedankt voor alle reacties... :grin:
Ik denk dat ik maar even naar de dierenwinkel ga en ga vragen of ze iets hebben wat katten uit de tuin van de buren kan houden.
Dan wacht ik nog even met een kattenren. Want ze zijn echt heel erg aan de vrijheid gewend en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze nu opeens in een ren te zetten :-(
Mijn vriend gaat in ieder geval vanavond hout kopen om de schutting volledig dicht te maken. En gaas spannen bij de buren.
Verder ga ik dus vanavond even naar de dierenwinkel om te kijken of ze er iets voor hebben 8-)
Dan vind ik dat wij al weer heel wat gedaan hebben voor de buren.
Verder woon ik in Almere tussen de jonge gezinnetjes met katten. Er lopen zoveel katten hier in de buurt. Dat het volgens mij onmogelijk is om ze uit hun tuin te houden.
Maar goed, ik ga vanavond dus mijn best doen om het een beetje goed te krijgen met de buren. Ik koop wel een bosje bloemen en wat dingetjes om de katten uit hun tuin te houden. En we gaan de schutting dicht maken en we spannen gaas. Dus onze goede wil tonen we zeker!!!
Heel erg bedankt voor alle reacties. En mocht dit alles niet werken, dan misschien toch maar een ren.... :shock:

Groetjes Iris en de rest... :smile:
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Nou Iris, ik vind dat jullie heel erg jullie best doen :grin:

En ik denk dat de buren daar ook blij mee zullen zijn ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Dat zal wel zijn, ik zou al haast denken dat ze het alleen al voor de aandacht zegt ;-).

Niet dat ze liegt, maar met de bedoeling dat jullie zo een goede wil hebben hé ;-). Niet veel mensen zullen dit doen hoor! Buiten de mensen hier zul je er niet meer vinden.
Jullie doen dit goed hoor ;-).
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Princess
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 mei 2004 21:09
Locatie: Groesbeek

Moortje gaat naar de buren!

Bericht door Princess »

Hey

Sinds een paar weken komen Moortje en Joey buiten, Ik ben er nog niet gerust op, maar ze genieten, en dat is het belangrijkst.
De buren van twee huizen verder hebben ook een kat, Skippy.
Joey en Skippy hebben steeds ruzie, blazen, elkaar in de gaten houden, vechten.. twee katers die de baas willen zijn! :roll:
Moortje negeert andere katten, die vindt hij maar stom, hem zul je ook nooit ruzie zien maken, hij gaat hoogstens op een afstandje naar Jojo zitten kijken.

Skippy is heilig in de buurt, dus Jojo wordt bij de buren (niet de baasjes van skip, maar die is daar wel vaak in de tuin) de tuin uitgespoten met water.
Bij de baasjes van Skippy ook.. al is dat wat minder omdat ik zei dat ze het zelf uit moesten zoeken dat het anders alleen erger zou worden.

Moortje gaat sinds gisteren de tuin uit. ikben er niet blij mee, maar als hij dat wil.. ok. Hij is stukken minder bang.
Nu kwam ik gisteren de buurvrouw van Skippy tegen (het baasje) toen ik met de hond ging wandelen. die vertelde me doodleuk dat Moor bij hun binnen was en daar lekker op de bank ging liggen en alles ging onderzoeken. Ik wil dat niet dus zei dat zehem eruit moest gooien. maar dat doet ze niet, ze vindhet veel tel luek. (Joey mag nog niet eens naar de deur kijken)
Vanochtend zet ik de deur open.. Moor is de tuin eerder uit dan Jojo en ik heb hem al vanaf 9u niet meer gezien.. weet gewoon zeker ddat hij daar is...

Iemand een tip om Moor bij huis te houden? nou ja, bij huis, in ieder geval niet bij hun binnen? Ik ben zó bang dat hij op den duur niet meer nar huiskomt of alleen om te slapen! :-(
And when you reach the scene of crime Moor & Joey are not there...!
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Wij hebben iets soortgelijks gehad maar dan andersom.
Snoesje van de buren was altijd bij ons, bij Snoesje thuis waren er nog 3 katten en naar mate ze ouder werden klikte het volgens zeggen minder.
Buuf had er geen problemen mee dat Snoes altijd bij ons zat.
Ik kan me voorstellen dat jij dit niet wilt, (ik zou het zelf ook absoluut niet leuk vinden) maar ik denk dat de enige optie is om de buurvrouw duidelijk te maken dat het jou kat is en dat hij bij jou thuis hoort.
( Vertel ze dat Moortje chronische diaree heeft en het vaak spontaan laat lopen :lol: )

Succes
Gebruikersavatar
Princess
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 mei 2004 21:09
Locatie: Groesbeek

Bericht door Princess »

hahahha! dat is een leuke!
Heb net mam aan de telefoon gehad, en net iets te hard gepraat voor de openstaande deuren :P
And when you reach the scene of crime Moor & Joey are not there...!
Gebruikersavatar
Princess
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 mei 2004 21:09
Locatie: Groesbeek

Bericht door Princess »

Heel toevallig...

Net stond de buurvrouw buiten , (moor was gisteravond heel laat binnen , paniek, en net was ie weer weg) Dus ik naar buiten, nog een keer duidelijk gezegd dat ik het niet wil.
Zij:"Hij is niet bij ons"
Twee minuten later, toen ze naar huis was... komt Moor binnen lopen.... :roll: IK geloof alleenniet in toeval.. jullie?
And when you reach the scene of crime Moor & Joey are not there...!
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Nou, hier ook het omgekeerde probleem.

We hebben net ontdekt dat één van de katten van de buren (die HEEL de dag en HEEL de nacht buiten zitten) hier naar binnen is gekomen om op m'n vriend zijn favoriete t-shirt te komen plassen :evil: . Ik vind het gewoonweg goor!
Probleem is dat de eigenaars behoorlijke marginalen zijn waar ik liefst niet te veel mee te maken wil hebben :roll: . De katten kunnen hier wel alleen maar binnen als we het huis verluchten en dan zitten onze eigen katten gelukkig opgesloten in een aparte kamer. Kunnen ze er toch al geen vieze ziektes van krijgen.

Wat moeten we daar nu mee? :geenidee:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Zelf zou ik mijn schuurtje voor de katten van de buren openstellen, gewoon omdat ik het zielig vind dat ze altijd buiten moeten blijven. Je hebt dan wel die katten veel vaker in je tuin, dus dat moet je in je overweging meenemen. Wat betreft die ziektes is het inderdaad een risico, maar je katten zijn hopelijk ingeënt en ze kunnen elkaar natuurlijk ook in de buurt tegen het lijf lopen (als ze buiten komen). Een lastige situatie al met al, erg dat dergelijke types bestaan!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Nou ja, een schuurte heb ik niet. Tegen ziektes zijn ze uiteraard ingeënt maar tegen aids en co kun je uiteraard niks doen :???:. Eén van m'n katjes (een voormalig zwervertje) kwam wel af en toe buiten maar nu durft ze niet meer. Die beesten zitten dan ook heel de tijd naar binnen te kijken hier en vervelend te doen tegen mijn katten.
Lastig hoor :-|

Ik vind gewoon dat een kat om 4 uur wel binnen hoort te zitten :geenidee:. In elk geval niet bij mij binnen :evil:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Nee inderdaad niet bij jou, want ze zijn tenslotte van je buren. Jammer dat je geen schuurtje hebt, dat zou die katten bijzonder goed helpen. Een lastige situatie en heel vervelend voor jouw katten! Is het zo erg dat de dierenbescherming moet worden ingeschakeld of zien ze er verder normaal uit? Als je dat doet heb je natuurlijk grote bonje met je buren! Lastig!!!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Nee hoor, het zijn twee hele mooie dikke katers :lol:. Ze zijn echt prachtig. Hebben ook een bandje en al. Ze zitten gewoon zo goed als heel de tijd buiten :geenidee:
Plaats reactie